کد خبر : 14930
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 تیر 1396- 51: 18

آمده ام تا از مردم این استان به خاطر رای بالایشان به دکتر روحانی تشکر کنم/ علاقمند بودیم راه آهن رشت سریعتر به بهره برداری برسد

آمده ام تا از مردم این استان به خاطر رای بالایشان به دکتر روحانی تشکر کنم/ علاقمند بودیم راه آهن رشت سریعتر به بهره برداری برسد

معاون اول رییس جمهور در بدو ورود به گیلان در گفتگو با خبرنگاران گفت: مردم گیلان در تاریخ همواره به خوبی ایفای نقش کردند.

به گزارش گیلانستان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، دکتر اسحاق جهانگیری در بدو ورود به فرودگاه سردارجنگل رشت در گفتگو با خبرنگاران افزود: مردم بزرگوار استان گیلان در تاریخ همواره به خوبی ایفای نقش کردند.

وی به حضور پررنگ و مشارکت بالای مردم گیلان در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اشاره و خاطرنشان کرد: باتوجه به رای بالای مردم این استان به دکتر روحانی یکی از مهمترین اهداف این سفر تشکر از اعتماد مجدد مردم است.

معاون ارول رییس جمهور استان گیلان را از مهمترین استان های اقتصادی کشور برشمرد و گفت: گیلان از نظر کشاورزی نقش تعیین کننده ای دارد و از نظر صنعتی نیز از جایگاه مهمی برخوردار است.

وی اظهار داشت: استان گیلان از نظر گردشگری نیز می تواند از اصلی ترین مقاصد گردشگران باشد.

وی با تاکید بر تکمیل زیربناهای مورد نیاز استان گیلان از جمله راه آهن گفت: ما علاقمند بودیم راه آهن رشت سریعتر به بهره برداری برسد اما محدودیت های بودجه دولت گاهی طرح های مهم کشور را با تاخیر مواجه می کند.

دکتر جهانگیری تصریح کرد: این راه آهن باید به انزلی و آستارا و سپس به آذربایجان متصل شود.

وی افزود: گیلان می تواند از یک سو نقش منطقه ای و فراملی ایفا کند  و از سوی دیگر استان های کشور را به یکدیگر متصل نماید.

معاون اول رییس جمهور افزود: امروز از راه آهن رشت بازدید خواهم کرد تا موانع پیش روی آن را برطرف کنیم.

وی گفت: امیدوارم طبق برنامه ی زمان بندی شده که ازسوی وزیر راه و شهرسازی اعلام می شود بتوانیم آن را تکمیل کنیم.

وی همچنین از نهایی شدن تکمیل آزاد راه رشت- قزوین خبر داد و گفت: در این سفر موانع موجود بر سر راه تکمیل این آزاد راه را بررسی خواهیم کرد تا این طرح به صورت کامل در اختیار مردم قرار گیرد.

دکتر جهانگیری به تشکیل جلسه ی شورای اداری استان در این سفر اشاره کرد و گفت: در این جلسه راهکارها و موانع توسعه ی استان را بررسی می شود.

وی گفت: دولت دوازدهم قطعاً با انرژی و توان بیشتر در جهت حل مشکلات و برطرف کردن موانع توسعه ی استان گیلان گام بر می دارد.

بازدید از راه آهن قزوین ـ رشت، افتتاح یک واحد صنعتی و بازدید از طرح های منطقه ی آزاد انزلی از برنامه های نخستین روز سفر معاون اول رییس جمهور به استان گیلان است.

افتتاح یک پروژه در صومعه سرا و حضور در جلسه ی شورای اداری استان با محوریت اقتصاد مقاومتی از دیگر برنامه های دکتر جهانگیری در این سفر دو روزه خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار