کد خبر : 61403
تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷

آیت الله فلاحتی در خطبه های نمازجمعه رشت:

آمریکا به هیچکدام از وعده های برجام عمل نکرد/ آبروی آمریکا با دمکراسی که از خود نشان داد در دنیا رفت/ دلدادگان آمریکا به کاروان عظیم ملت شهید پرور ایران بپیوندند

آمریکا به هیچکدام از وعده های برجام عمل نکرد/ آبروی آمریکا با دمکراسی که از خود نشان داد در دنیا رفت/ دلدادگان آمریکا به کاروان عظیم ملت شهید پرور ایران بپیوندند

نماینده ولی فقیه در گیلان خطاب به دلدادگان آمریکا در داخل کشور گفت: به دلدادگان آمریکا توصیه می کنم به کاروان عظیم ملت شهید پرور ایران روی آورید زیرا عزت شما در سایه همراهی با این ملت است.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی، دوری از گناهان و انجام واجبات اظهار کرد: ۱۹ دی ماه سال ۱۳۵۶ قیام مردم قم در پاسخ به توهین روزنامه اطلاعات علیه رژیم ستم شاهی شکل گرفت.
وی با تقدیر و تشکر از آحاد ملت ایران به ویژه مردم گیلان برای حضور در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، افزود: از حضور مردم گیلان در ویژه برنامه های ارتحال آیت الله مصباح یزدی تشکر می کنم.
امام جمعه رشت با اشاره به حکم امام(ره) مبنی بر معرفی و نصب مقام معظم رهبری به امام جمعه تهران، بیان کرد: دریای متلاطم دنیای اسلام و بشریت همچنان نگاه به فرامین مقام معظم رهبری دارند.
آیت الله فلاحتی به مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از شهادت دکتر محسن فخری زاده اشاره کرد و گفت: رساندن غنی سازی هسته ای به ۲۰ درصد از مصوبات قانون مذکور است.
وی با بیان اینکه انرژی هسته ای می تواند در بسیاری از بخش ها موثر باشد، تصریح کرد: دشمن نمی خواهد ملت ایران از مواهب انرژی هسته ای بهره مند باشد.
نماینده ولی فقیه در گیلان به ماده ۳۶ توافق برجام مبنی براینکه اگر یکی از طرفین تخلف کند طرف مقابل نیز می تواند اقدام متقابل انجام دهد، اشاره کرد و یادآور شد: همان روزی که آمریکا از برجام خارج شد جمهوری اسلامی ایران می توانست اقدام متقابل کند.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه در نشست های برجامی بنا بر برد برد بود، خاطرنشان کرد: البته حرکت برد برد تحقق پیدا نکرد و برد باخت شکل گرفت زیرا آمریکا بر تشدید تحریم ها افزود و به هیچکدام از وعده های خود عمل نکرد و این امر ضررهای جبران ناپذیری متوجه اقتصاد ما کرده است.
وی به تک قطبی شدن دنیا پس از جنگ سرد اشاره کرد و افزود: مهار انقلاب اسلامی و ایجاد جنگ بین مسلمانان، ایجاد بستر صلح کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی و ایجاد اختلاف فرقه ای و مذهبی از نقشه های شوم دنیا سلطه در منطقه غرب آسیا است که توسط آمریکا طراحی شده است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه طراحی مسیر سوم توسط جو بایدن علیه ملت های مسلمان ایجاد شده است، اظهار کرد: اکنون جو بایدن شرور به دنبال عملیاتی کردن طراح های خود در منطقه غرب آسیا است.
آیت الله فلاحتی به حمله به سنای آمریکا اشاره کرد و افزود: تمام مردم دنیا وضعیت آمریکا را مشاهده کردند و آنها که شیفته آمریکا هستند باید از این وضعیت عرق شرم بریزند و بدانند مردم شریف ایران الگوی ملت هاست و سرافراز عالم خواهد شد.
وی با اشاره به جمعیتی که به سنای آمریکا حمله کردند، بیان کرد: آبروی آمریکا با دمکراسی که از خود نشان داد در یک قرن آینده رفته است و مردم دنیا فهمیدند سردمداران آمریکا احمق هستند و عقل ندارند.
نماینده ولی فقیه در گیلان یادآور شد: مردم آمریکا از وضعیت سردمداران خود به ستوه آمدند و فرصت را غنیمت شمردند و به سنای آمریکا حمله کردند.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه شلیک ماموران امنیتی آمریکا به یک زن کارمند در عرصه خارجی این کشور در حمله به سنا به طور عمدی بود، تصریح کرد: این نشان می دهد حضور آمریکا در غرب آسیا افراط گرایانه و بی درایتی است.
وی به خسته شدن ملت آمریکا از وضعیت سردمداران خود اشاره کرد و گفت: افول آمریکا از چند سال گذشته آغاز شده و این روند ادامه دارد ضمن اینکه دو حزب دمکرات و جمهوری خواه مردم آمریکا را به ستوه آورده است.
امام جمعه رشت خطاب به دلدادگان آمریکا در داخل کشور، اظهار کرد: به دلدادگان آمریکا توصیه می کنم به کاروان عظیم ملت شهید پرور ایران روی آورید زیرا عزت شما در سایه همراهی این ملت است.
آیت الله فلاحتی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از اموری که در قرآن مردان و زنان به ویژه همسران پیامبر(ص) از آن نهی شدند مساله تبرج جاهلیت است، بیان کرد: اگر در زمان جاهلیت دختر را زنده به گور می کردند الآن سقط جنین به همان گونه است و این جاهلیت اولا است.
وی به حضور زنان با آرایش در دوران جاهلیت در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: نشان دادن زینت زنان این عمل مشرکان زمان جاهلیت بود و قرآن می فرماید ای زنان پیامبر(ص) در خانه بمانید و با خودآرایی در جامعه ظاهر نشوید.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار