کد خبر : 4569
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸

آمریکا سردمدار ناقض حقوق بشر و بزرگترین نقض کننده پیمان هاست

آمریکا سردمدار ناقض حقوق بشر و بزرگترین نقض کننده پیمان هاست

برخی از کشورهای مورد حمایت آمریکا در منطقه حتی سابقه برگزاری یک انتخابات را ندارند و زنان در آن ها از حقوق اولیه بی بهره اند. در حالی که ایران در بحث رفراندوم، انتخابات، حقوق بشر و جمهوریت بی بدیل در منطقه و یکی از بی نظیرترین کشورهای جهان است.

به گزارش درگیلان، محمد جلایی، رئیس بسیج اساتید استان گیلان در گفتگویی، در مورد هفته حقوق بشر آمریکایی که از تاریخ ۶ تا ۱۲ تیر ماه به پیشنهاد مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهدای هفتم تیر در سال گذشته نامگذاری شده، گفت: این نامگذاری ناظر بر دوگانگی ها، دخالت ها، سیاست های مغرضانه و ضد حقوق بشری آمریکا در تمام نقاط دنیا و به ویژه جمهوری اسلامی است.

جلایی با بیان اینکه باید از فرصت این هفته برای نشان دادن چهره واقعی آمریکا مغتنم شمرد، اظهار داشت: ایالات متحده، به اذعان آمار خودشان، در بیش از ۵۰ جنگ داخلی، کودتا و آشوب در کشور های مختلف دخالت مستقیم داشته و سبب کشت و کشتار شده اند. اما با پروپاگاندای بسیار قوی ای که دارند، به شکلی نقش پلید خودشان را به حداقل در این وقایع رساندند.

وی تصریح کرد: بخش فکاهی داستان حقوق بشری آمریکا آنجاست که هرجا با جنگ و خونریزی به اهداف خود نرسیدند، با گرفتن نقش میانجیگری بخشی از اهداف خود را به پیش بردند.

سردار جلایی در مورد دخالت های آمریکا در طول دوران معاصر ایران، گفت: ملت ایران دخالت آمریکا در کودتای سال ۱۳۳۲ و سقوط دولت ملی ایران که بعدها خانم آلبرایت، وزیر امور خارجه سابق ایالات متحده آمریکا، خود نیز اعتراف کرد؛ را از یاد نمی برد.

جلایی افزود: در ادامه این کودتا ، حکومت پهلوی ۲۵ سال دیگر ادامه یافت و تحمیل قانون کاپیتولاسیون به ملت ایران، تبعید و زندانی کردن امام خمینی(ره)، جنایت فیضیه قم، تحمیل قراردادهای ننگین و به یغما بردن دارایی های کشور، ریختن خون دانشجویان دانشگاه تهران در هنگام حضور معاون وقت رئیس جمهور آمریکا و رنگین کردن سنگفرش های دانشگاه تهران، تنها گوشه ای از دخالت های آمریکا در ایران قبل از انقلاب است.

وی در مورد ادامه این دخالت ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ، اظهار داشت: اگرچه آمریکا علی الظاهر انقلاب را پذیرفته و به تمام قوانین و قرارداد های بسته شده با ایران پایبند بودند، اما زمانی که شاه در دادگاه های صالحه ایران مجرم شناخته شد، به معاهده تبادل مجرمان پایبند نبوده و شاه را پناه دادند.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان با اشاره به چهار راهبرد آمریکا برای دخالت در ایران بعد از انقلاب، گفت: اول اینکه، کلیدی ترین افراد نظام را ترور کردند و متاسفانه در خیلی از این موارد موفق بودند و در همه ی آنها ردپای سفارت آمریکا موجود است.

وی راهبرد دوم دخالت آمریکا را اقدامات تجزیه طلبانه دانست و اظهار داشت: در تمام موارد تجزیه طلبانه نظیر ترکمن صحرا، کردستان و سیستان به گواه افراد و اسناد لانه جاسوسی، آمریکا از طریق دادن امکانات و شارژ مالی دخالت مستقیم داشته است.

جلایی پروژه سوم از دخالت های آمریکا در ایران را کودتا بیان کرد و گفت: بارزترین نمونه کودتا، کودتای پایگاه هوایی شهید نوژه است که دست آمریکا و برخی از دول غربی نظیر فرانسه در آن آشکار است.

وی مورد چهارم از دخالت های آمریکا در ایران بعد از انقلاب را تحریک و تشویق صدام برای جنگ با ایران دانست و تصریح کرد: گواه آشکار این مورد، دیدار برژنیسکی، مشاور امنیت ملی وقت دولت آمریکا، با صدام در مرز اردن، درست یک ماه قبل از آغاز جنگ تحمیلی است.

استاد دانشگاه گیلان با اشاره به حمایت های آشکار و پنهان آمریکا در ۸ سال دفاع مقدس از صدام، افزود: در سال پایانی جنگ، آمریکایی ها با زدن هواپیمای مسافربری ایران، زدن سکوهای نفتی به بهانه امنیت خلیج فارس جنایات دیگری را رقم زدند.

جلایی با اشاره به اینکه هرکدام از دخالت های گفته شده ی آمریکا می توانست در بسیاری از کشورها باعث سقوط شود، خاطر نشان کرد: عزم و وحدت مردم ایران تحت لوای ولایت توانست تمام این حربه ها را خنثی کند.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان در مورد نقش آمریکا در ایجاد تحریم های ظالمانه بر علیه ملت ایران، اظهار داشت: آمریکایی ها از شیر خشک گرفته تا تجهیزات پزشکی و هواپیمایی و حتی ندادن سوخت به هواپیما در راستای حقوق اولیه بشر تا تحریم ها و فشارهای هسته ای بر علیه ملت ایران نقش داشته اند و اگر شهریاری ها ، احمدی روشن ها و سایر شهدای هسته ای نبودند و سوخت ۲۰% تولید نمی شد امروزه بیش از یک میلیون ایرانی دچار آسیب جدی می شدند.

جلایی در ادامه با اشاره به اینکه ایران اولین قربانی حمله شیمیایی به یک شهر غیرنظامی در سردشت است، گفت: به اقرار و صراحت اسناد و مدارک یکی از تسهیل کنندگان و ترانزیت این بمب های شیمیایی آمریکا بوده است.

استاد دانشگاه گیلان با اشاره به پرونده سیاه آمریکا در شکل گیری گروهای تروریستی، اظهار داشت: گروهایی همچون طالبان و القاعده را برای مقابله با شوروی سابق در افغانستان بوجود آوردند و امروزه هم گروه مشمئز کننده داعش را در منطقه حمایت می کنند. اما با همان پروپاگاندا و ژورنال ها و رسانه هایی که دارند به انواع مختلف ردپای خود را گم می کنند.

جلایی در ادامه با اشاره به جنایات عربستان در منطقه به خصوص در یمن و بحرین به صورت مستقیم و در عراق، سوریه و مصر به گونه ای دیگر، افزود: تمام این جنایت ها با حمایت آمریکایی ها صورت می گیرد و دیدار های مکرر مقامات عالیرتبه دولت آمریکا با سران آل سعود، گواه این مطلب است.

وی در مورد فشارهای رسانه ای آمریکا به ایران در بحث حقوق بشر، گفت: برخی از کشورهای مورد حمایت آمریکا در منطقه حتی سابقه برگزاری یک انتخابات را ندارند و زنان در آن ها از حقوق اولیه بی بهره اند. در حالی که ایران در بحث رفراندوم، انتخابات، حقوق بشر و جمهوریت بی بدیل در منطقه و یکی از بی نظیرترین کشورهای جهان است.

محمد جلایی با اشاره به نقض های آمریکایی ها در بحث محیط زیست و افزایش تولید گازهای گلخانه ای و نوسازی سلاح های کشتار جمعی، خاطر نشان کرد: آنها سلاح های خود را به مراحل پیشرفته ارتقا داده اند و در جهت تولید بمب های هیدروژنی و اتمی در فضا حرکت کرده اند.

جلایی با اشاره به اینکه آمریکا سیاه ترین کارنامه را در بحث حقوق بشر چه در کشور خود و همچنین در دنیا دارا است، تاکید داشت: از مباحث حقوق بشری در داخل کشور خودشان میتوان به نژادپرستی در حق سیاهان، کشته شدن سالیانه بیش از ۴۰۰ نفر بی گناه و با بیان اینکه اشتباه شده؛ به اعتراف خوده پلیس آمریکا، بیشترین زندانی و بالاترین محروم از مسکن را اشاره کرد. اما وقیحانه همیشه این اتهامات را بر علیه سایر کشورها به کار می برند.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان در ادامه، در مورد تصمیم آمریکا برای ورود مستقیم به سوریه، گفت: در حالی اتهام حمله شیمیایی را به دولت سوریه داشتند که بعد از دو سال مشخص شد که نه تنها از این موضوع باخبر بودند بلکه با حمایت خودشان قصد داشتند از آن بهانه، برای ورد به خاک سوریه استفاده کنند.

وی افزود: چگونه باور کردنی است که بیش از صد هزار نیروی آمریکایی در عراق باشد و زمانی که داعش به چند کیلومتری آنها هم رسید، گلوله ای بین داعشی ها و سربازان آمریکایی شلیک نشود.

وی با بیان اینکه حقوق بشر آمریکایی نقابی برای پوشاندن چهره ی زشت عموسام است، تصریح کرد: انتخاب عربستان کودک کش در یمن بعنوان رئیس یکی از کمیسیون های سازمان ملل و همچنین مسئولیت دادن به اسرائیل در سازمان ملل که مسلمانان را از بدیهی ترین حقوق شان در سرزمین خودشان محروم کرده است و اخیرا برخی از خاخام هایشان آب را بر مسلمانان بستند و مسموم کردن آن را برای مسلمانان جایز دانستند؛ مضحک است.

جلایی آمریکا را سردمدار ناقض حقوق بشر، بزرگترین نقض کننده پیمان ها و حریم شکنی ها در کشور خود و سایر کشورها دانست و افزود: جنایات آمریکایی ها در زندان های ابوغریب، بگرام یا حضور شرکت بلاک واتر در منطقه خاورمیانه و به خصوص عراق و یمن، افزایش تولید مواد مخدر از زمان حضور آمریکا در افغانستان و بسیاری از موارد دیگر گوشه ای از جنایات های حقوق بشری آمریکا در حق ملت ها است.

محمد جلایی در انتها با اشاره به اهمیت نامگذاری این هفته به نام حقوق بشر آمریکایی توسط مقام معظم رهبری، از رسانه ها و دانشگاهیان خواست تا در بیان و آشکار سازی نقض های حقوق بشری آمریکا تلاش نمایند./ روشن خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار