کد خبر : 25551
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 اردیبهشت 1397- 59: 11

آمریکا قبح برجام را از بین برده/دیگر نمی‌توان به این معاهده دل خوش کرد

آمریکا قبح برجام را از بین برده/دیگر نمی‌توان به این معاهده دل خوش کرد

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه دیگر نمی‌توان به برجام دل خوش کرد، گفت:‌ با اخذ تضمین‌های لازم از اروپایی‌ها باز هم نمی‌توان به آنان اعتماد کرد.

به گزارش گیلانستان، محمدحسین قربانی در گفت‌وگویی اظهار داشت:‌ خروج آمریکایی‌ها از برجام قبح عمل ضد این توافقنامه را در سایر اعضای حاضر کاملاً از بین برده است بنابراین با چنین شرایط ویژه‌ای دیگر نمی‌توان و نباید به طرف‌های اروپایی حاضر در این معاهده دل خوش کرد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس برجام را فرصتی برای آمریکا و اروپا دانست و عنوان کرد:‌ همه ما به تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری بی‌اعتمادی به آمریکا را باور داشتیم اما برای جلوگیری از حربه‌های تبلیغاتی غرب علیه نظام نشستن پای میز مذاکرات ‌هسته‌ای آغاز شد.

قربانی دکترین دفاعی و استراتژیک ایران را به دور از ادعاهای غرب مبنی بر دستیابی به بمب اتمی خواند و تصریح کرد:‌ برای اثبات مجدد این حقیقت و راستی‌آزمایی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در قبال وعده‌های بی‌شماری که می‌دادند ما براساس اصل گفتمان زیر توافقنامه برجام را امضاء کردیم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به خوی ستیزه‌جویی آمریکایی‌ها اشاره کرد و بیان داشت: این خودشیفتگی‌ و تحمیل نظرات همواره در آمریکایی‌ها وجود داشت و از همان روز نخست تولد نظام جمهوری اسلامی تمام سعی خود را جهت دشمنی با ملت ایران به کار بستند.

وی اقدام برای براندازی نظام را استراتژی بدون تغییر آمریکا علیه ایران دانست و عنوان کرد:‌ اجرای این دکترین در تمام دوره‌های ریاست جمهوری آمریکا بدون تغییر باقی مانده ‌حتی در برخی ایام همانند شرایطی که هم‌اکنون در آن قرار داریم به اوج خود رسیده است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس با اشاره به اینکه ایران به تمام دنیا نشان داد که اهل گفت‌وگو و گفتمان است افزود:‌ خروج آمریکایی‌ها از توافقنامه برجام در مقابل پایبندی جمهوری اسلامی به تعهدات بین‌المللی‌اش در حقیقت سیاست صلح‌طلبانه کشورمان را به همگان نشان داد.

قربانی با بیان اینکه ایران هیچ وقت اهل جنگ نبوده و نیست بیان داشت:‌ در هیچ برهه زمانی و در هیچ جای دنیا ایران شروع‌کننده جنگ نبوده است در حالی‌که نقش آمریکا‌یی‌ها در تمام مناقشات بین‌المللی و تجاوز به حقوق و حاکمیت ملت‌های دیگر کاملاً مشخص و پررنگ است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر لزوم اتحاد و تدبیر مسئولان در قبال شرایط جدیدی که به‌وجود آمده است تأکید کرد و گفت‌:‌ اتکا به توانمندی‌های داخلی‌ و استفاده از نیروهای خلاق و متخصص جوان برای توسعه کشور سیاستی است که مسئولان باید به‌دنبال تحقق آن باشند./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار