کد خبر : 18155
تاریخ انتشار : دوشنبه 27 شهریور 1396- 08: 11

آمریکا مجبور بر ماندن در برجام است/ اجماع مجدد جامعه جهانی با خروج آمریکا از برجام لازم نیست

آمریکا مجبور بر ماندن در برجام است/ اجماع مجدد جامعه جهانی با خروج آمریکا از برجام لازم نیست

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه آمریکا مجبور بر ماندن در برجام است، گفت: اجماع مجدد جامعه جهانی با خروج آمریکا از برجام لازم نیست.

به گزارش گیلانستان، سید علی آقازاده در گفت‌وگویی با اشاره به اثر نداشتن ماندن و یا خارج شدن آمریکا در برجام اظهار کرد: برجام یک مشارکت بین‌المللی و ساختاری است که زیر نظر سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای منعقدشده است.

وی افزود: حضور یک کشور مثل آمریکا اگر بخواهد در برجام باشد یا نباشد مهم نیست.

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش ضد ایرانی آمریکا در تاریخ، گفت: آمریکا از ابتدا در تضاد با منافع جمهوری اسلامی بوده و سعی کرده تا از هر فرصتی برای آسیب زدن به ایران استفاده کند.

نماینده اسبق مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه آمریکا عملاً در تضاد با مفاد برجام عمل می‌کند، خاطرنشان کرد: آمریکا سعی کرده تا معادلات ایران را در برجام بر هم بریزد و با شانتاژ های خود توانسته به اهداف خود نیز دست پیدا کند.

آقازاده با تأکید بر اینکه آمریکا مجبور بر ماندن در برجام است، مطرح کرد: آمریکا راهی جز تمکین در برجام ندارد چون نتوانسته با تبلیغات و سیاسی‌کاری‌های خود جامعه جهانی را به القائات خود بفریبد.

وی با اشاره به منافذ و ضعف‌های ایران در برجام، گفت: گیرها و منافذ بازی برای آمریکایی‌ها نظیر بازرسی‌ها و موشک‌ها و حقوق بشر وجود دارد که می‌تواند آن کشور شانتاژهایی را نیز انجام دهد.

عضو اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه با خروج آمریکا از برجام اجماع مجدد جامعه جهانی لازم نیست، گفت: آمریکا در برجام عملاً نشان داده که خارج‌شده است اما درعین‌حال سایر کشورها در برجام پایبند هستند و نیازی نیست تا مجدداً اجماع جهانی شکل بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار