کد خبر : 24869
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹

آموزش‌وپرورش باید از روزمرگی و روز مردگی عبور کند/مسئولین ناکارآمد به دنبال ایجاد مطالبات کاذب هستند

آموزش‌وپرورش باید از روزمرگی و روز مردگی عبور کند/مسئولین ناکارآمد به دنبال ایجاد مطالبات کاذب هستند

دبیر جبهه فرهنگی استان گیلان گفت: یکی از مطالبات مهمی که باید پیگیری شود، ارتقاء وضعیت آموزش‌وپرورش کشور بوده و آموزش‌وپرورش باید از روزمرگی و روز مردگی عبور کند تا در حوزه مربوط به هویت‌سازی پویا باشد.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام سعید مهدوی در گفت‌وگویی با اشاره به‌شدت تهاجم و شبیه خون فرهنگی دشمن که درصدد است تا جوانان  این مرزوبوم را  از مسیر تمدن سازی اسلامی دورنگه دارد اظهار کرد: دشمن  سرمایه گزاری زیادی برای انحراف جوانان و آسیب‌پذیر بودن آن‌ها انجام می‌دهد و  دلسوزان نظام باید  مقابله با تهاجم فرهنگی   را جدی بگیرند.

وی بحران هویت را یکی از مهم‌ترین مقوله در جوامع  دانست و افزود: اگر در جامعه‌ای بحران هویت اتفاق بیفتد بحران‌های دیگر ازجمله اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز  پیش روی آن جامعه قرار خواهد گرفت.

دبیر جبهه فرهنگی استان گیلان با بیان  اینکه  اگر بخواهیم در قبال بحران سازی‌های دشمنان این  مرزوبوم مقاومت جدی در پیش بگیریم باید برای ارتقاء هویت جوانان و نوجوانان تلاش بیشتری کنیم گفت: یکی از عوامل مؤثر هویت‌بخش در هر جامعه آشنایی افراد آن جامعه به‌ویژه نسل جوان با قهرمانان و حماسه‌آفرینان تاریخی آن کشور است.

وی  آشنایی جوانان  با مشاهیر و مفاخر انقلابی را   یکی از روش‌های آشنایی آنان با هویت انقلابی عنوان کرد و افزود: آشنایی و فضاسازی نسل جدید قطعاً  با حماسه‌آفرینان همچون میرزا کوچک جنگلی، تنها استاندار شهید کشور و  دیگر خالقان حماسه و ایثار  رقم خواهد خورد.

مهدوی با اذعان به اینکه یک‌بخشی از مطالبات اجتماعی باید به سمت مطالبات صادقانه، راستین و تمدن ساز سوق پیدا کند تصریح کرد: جریانات سیاسی و  بخشی از مسئولین ناکارآمد معمولاً دنبال ایجاد مطالبات کاذب و دروغین هستند و یکی از وظایف مهم اجتماعی رسانه‌ها یا ظرفیت تبلیغی روحانیون ترویج مطالبات صادق، پیگیر و تمدن ساز  در جامعه خواهد بود.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های ترویج فرهنگ ایران اسلامی و اشاعه هویت انقلابی از طریق آموزش‌وپرورش ممکن می‌شود اظهار کرد: یکی از مطالبات مهمی که باید پیگیری شود ارتقاء وضعیت آموزش‌وپرورش کشور است و آموزش‌وپرورش باید از روزمرگی و روز مردگی عبور کند  تا در حوزه مربوط به هویت‌سازی پویا باشد.

دبیر جبهه فرهنگی استان گیلان  با تأکید بر اینکه حقیقتاً کتاب‌های درسی کشور نتوانسته در ارتقاء هویتی نسل جدید مؤثر باشد بیان کرد: باید کتاب‌ها ناظر به ارتقاء هویتی تنظیم شود که متأسفانه علوم انسانی چه در آموزش‌وپرورش و چه در دانشگاه، هنوز به استقلال علمی و هویتی نرسیده و ما هنوز متأثر از وابستگی فکری و معرفتی در ساختار آموزش‌وپرورش و دانشگاه هستیم.

مهدوی با بیان اینکه روحانیت و رسانه انقلابی موظف به کشاندن مطالبات مردمی به مطالبات تمدن ساز و صادق هستند افزود: متأسفانه خروجی جوان و نوجوان ما در سیستم آموزش‌وپرورش و در فضای دانشگاهی جوان باورمند با هویت انقلابی که آرمان او ساختن تمدنی بر اساس هویت ملی اسلامی و انقلابی باشد نیست./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار