کد خبر : 28811
تاریخ انتشار : پنجشنبه 15 شهریور 1397- 45: 19

آموزش همگانی پیشگیری از غرق‌شدگی در فاز گردشگری منطقه آزاد انزلی برگزار شد

آموزش همگانی پیشگیری از غرق‌شدگی در فاز گردشگری منطقه آزاد انزلی برگزار شد

آموزش همگانی پیشگیری از غرق‌شدگی در سواحل گیلان، در فاز گردشگری منطقه آزاد انزلی توسط کارشناسان هلال‌احمر، اورژانس و مرکز تحقیقات ترومای جاده‌ای با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و سازمان منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

به گزارش گیلانستان ، عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات ترومای جاده‌ای گیلان، در همایش آموزش همگانی پیشگیری از غرق‌شدگی در سواحل گیلان در فاز گردشگری منطقه آزاد انزلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرانزلی با اشاره به برگزاری دوره آموزش همگانی پیشگیری از غرق‌شدگی در سواحل گیلان اظهار کرد: این برنامه با همکاری سازمان‌های مختلف که عبارت‌اند از هلال‌احمر، اورژانس، مرکز تحقیقات ترومای جاده‌ای، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و منطقه آزاد انزلی برگزار می‌شود.

دکتر عنایت‌الله همایی راد با بیان اینکه در برنامه امروز که مربوط به آموزش در ساحل است، چهار نفر از کارشناسان اورژانس، هشت نفر از کارشناسان هلال‌احمر و دو نفر از کارشناسان مرکز تحقیقات ترومای جاده‌ای حضور دارند افزود: این برنامه، امروز در مدل دیگری هم‌زمان در پارک بانوان منظریه رشت نیز برگزار می‌شود.

وی گفت: پنج‌شنبه‌های هر هفته برنامه آموزش همگانی پیشگیری از غرق‌شدگی از سوی بهورزهای خانه بهداشت و کارشناسان واحد بیماری‌های شبکه بهداشت در سطح استان برگزار می‌شود.

عضو هیئت‌علمی مرکز تحقیقات ترومای جاده‌ای گیلان با بیان اینکه این برنامه از ۱۵ مرداد شروع‌شده است و تا آخر شهریور ادامه دارد تصریح کرد: در دوره آموزش همگانی پیشگیری از غرق‌شدگی که با همکاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود، تاکنون دو هزار و ۴۰۰ نفر آموزش‌دیده‌اند.

همایی راد افزود: این برنامه‌ها شامل آموزش چهره به چهره‌ی پیشگیری از غرق‌شدگی، نحوه‌ی مواجهه با جریان‌های شکافنده‌ی دریا و آموزش احیای قلبی است.

کارشناس امداد و نجات و مسئول آموزش پیشگیری از غرق‌شدگی اورژانس در پنج منطقه ساحلی گیلان نیز در حاشیه این همایش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندر انزلی اظهار کرد: هدف ما آموزش به عموم مردم است تا جرقه‌ای در ذهنشان زده شود و یاد بگیرند که اتفاقات برای همه می‌افتد.

فرهاد دوست‌پرست، با بیان اینکه شعار ما این است که در هر خانواده‌ای یک امدادگر حضورداشته باشد گفت: اورژانس در همه اتفاقات حضور ندارد و باید مسائلی مانند احیای قلبی به عموم مردم آموزش داده شود.

وی افزود: ما نکته‌هایی را به مردم آموزش می‌دهیم تا بدانند در برخورد با هرکدام از کسانی که ایست قلبی کرده‌اند و یا بیمار قلبی و آسمی هستند، چه باید بکنند.

کارشناس امداد و نجات اورژانس  گیلان با بیان اینکه برنامه آموزش همگانی پیشگیری از غرق‌شدگی در سواحل دریا فعلاً در انزلی شروع‌شده است خاطرنشان کرد: برنامه آموزش همگانی پیشگیری از غرق‌شدگی در مناطق غیر ساحلی، در منظریه رشت، محله خواهر امام و مراسم عید غدیر خم و مکان‌های دیگر برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار