کد خبر : 34054
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶

در آموزش و پرورش گیلان چه خبر است؟!

آموزش ویژه رقاصی در یکی از مدارس ابتدائی شهرستان فومن/ اجرای یواشکی سند 2030؟!

آموزش ویژه رقاصی در یکی از مدارس ابتدائی شهرستان فومن/ اجرای یواشکی سند 2030؟!

آیا سند 2030 که هیچ قرابتی را با فرهنگ ایرانی، اسلامی ما ندارد و حواشی زیادی در محیط رسانه ای و سیاسی کشور ایجاد کرد بصورت یواشکی در فومن اجرا می شود؟!

به گزارش گیلانستان به نقل از دوهفته نامه اعجاز قلم، سخت است که از کنار وادادگی فرهنگی جماعتی از متولیان تعلیم و تربیت و فرهنگ به سادگی بگذریم، آنهایی که به بهانه توسعه و پیشرفت آموزشی و بی توجه به آموزه‌ها و اقتضائات فرهنگی و دینی و آرمان‌های مقدس این نظام دل به غرب داده اند و در چند وقت اخیر هم به وضوح نفوذفرهنگی را در برخی دستگاه های تربیتی-فرهنگی دیده ایم که غیرت، فرهنگ، دین و نجابت مردم را نشانه گرفته اند.
طی چند سال گذشته بارها کارشناسان علوم تربیتی و امور مذهبی و حتی مسئولان فرهنگی کشور نسبت به آموزش مخفیانه رقص در مهدکودک ها هشدار داده بودند که کسی این موضوع را با جدیت پیگیری نکرد و امروز این مسأله به جزء لاینفک سیستم آموزشی مدرسه ها و پیش دبستانی ها تبدیل شده است و متاسفانه در شهرستان فومن هم کم کم به یک معضل جدی تبدیل می شود.
هفته گذشته کلیپی در در یکی از صفحات پربازدید متعلق به شهرستان فومن شبکه اجتماعی اینیستاگرام منتشر شد که طی آن دانش آموزان پسر ابتدائی در داخل یک کلاس درس با تشویق معلمشان به رقص می پردازند و گویا خانم معلم آنها با هدف تزریق شادی به آموزش رقص به این نونهالان می پردازد.
نونهالانی که اولیایشان آنها را با هزار امید و آرزو برای کسب علم و دانش و با صرف هزینه های فراوان در دوره مشکلات اقتصادی به آموزش و پرورش می سپارند اما به نام شادی و شاد بودن اینگونه سنت شکنی می گردد.
قطعا اسلام با شاد بودن مخالف نیست و شادی و شاد کردن بسیار در مکتب انسان ساز اسلامی جایگاهی مقدس دارد اما نباید محیط کسب دانش را به ابتذال بکشانند، اصلا باید پرسید که مدیران آموزش و پرورش فومن یا حراست این اداره در جریان چنین اوضاعی هستند که معلمی با چنین تفکر به تربیت آینده سازان شهر می پردازد.
سوالات بسیار زیادی در این رابطه به ذهن می رسد، آیا سند 2030 که هیچ قرابتی را با فرهنگ ایرانی، اسلامی ما ندارد و حواشی زیادی در محیط رسانه ای و سیاسی کشور ایجاد کرد بصورت یواشکی در فومن اجرا می شود؟!
در هر صورت از مدیران آموزش و پرورش فومن انتظار می رود با این معضل به شکل جدی برخورد کرده و اجازه ندهند محیط علم و دانش به ابتذال کشیده شود و حتما نظارت بر فعالیت های آموزشی و غیر آموزشی مدارس برای جلوگیری از خسارات جبران ناپذیر در آینده، بیش از پیش ضروری به نظر می رسد.
انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار