کد خبر : 86171
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳

نماینده ولی فقیه در گیلان:

آموزش و پرورش را میدان فعالیت‌های سیاسی نکنید

آموزش و پرورش را میدان فعالیت‌های سیاسی نکنید

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر لزوم توجه به فضای آموزشی و تربیتی گفت: آموزش و پرورش نباید به میدان تاخت و تاز سیاسی تبدیل شود.

به گزارش گیلانستان به نقل از مهر، آیت الله رسول فلاحتی ظهر پنجشنبه در دیدار با وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: خودنظارتی و مراقبت یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولان در بخش‌های مختلف است.

 

وی با بیان اینکه مدرسه مهد انسان سازی است، افزود: همه افراد در رده‌ها و مناصب مختلف از خیریه‌های مدرسه و آموزش و پرورش هستند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مدرسه زیربنای ساختاری انسانی است، گفت: توجه به امور مدارس و آموزشی از اولویت‌های اصلی جامعه است.

 

دستاوردهای آموزشی انقلاب اسلامی قابل تحسین است

 

فلاحتی با تاکید بر اینکه در جذب معلمین و اساتید در آموزش و پرورش نهایت دقت صورت گیرد، اضافه کرد: دستاوردهای آموزشی انقلاب اسلامی قابل تحسین است اما باید در این حوزه بیشتر تلاش شود.

 

وی با اشاره به ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف، افزود: با تقویت کارآمدها و پوشش ضعف‌ها باید جلوی ریزش‌ها را گرفت.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر تقویت زیرساخت‌ها و زیربناهای آموزشی، بیان کرد: از فرصت مسئولیت برای تقویت زیرساخت‌ها و زیربناهای آموزشی نهایت بهره را بگیرید.

 

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه مقدمات تمدن اسلامی فراهم شود، گفت: پایه و اساس فراهم سازی مقدمات تمدن اسلامی آموزش و پرورش است.

 

وی ادامه داد: آموزش و پرورش با تربیت نسلی آگاه، متدین و دین محور نقش اساسی در تحقق تمدن اسلامی دارد.

 

ترتیب انسان‌های دین دار و دین محور اولویت آموزش و پرورش

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی نیاز جدی به انسان‌های متدین و اهل تقوا و عمل صالح دارد، گفت: در شرایطی که دشمن با ابزار رسانه‌ای دنبال زیرسوال بردن اصل اسلام است، انسان سازی در تراز انقلاب اسلامی بسیار اهمیت دارد و از ضروریات است.

 

آیت الله فلاحتی، تربیت انسان‌های دین دار و دین محور را از مهم‌ترین اولویت‌های اموزش و پرورش و دیگر نهادهای اثرگذار برشمرد و بیان کرد: دین اسلام برای دوام و قوام نیازمند انسان‌های صالح و تراز انقلاب است.

 

وی با تاکید بر توجه ویژه به جامعه معلمان، افزود: به فرایند معیشتی، اقتصاد، اشتغال، اخلاقی و معرفتی معلمان باید توجه شود.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه حرمت معلمان در فضای آموزشی و مدارس حفظ شود، گفت: جایگاه و منزلت معلمان نزد قران و انبیا الهی بسیار والا و ارزشمند است.

 

آیت الله فلاحتی با تاکید بر توجه ویژه به جایگاه معلمان در سطوح مختلف، بیان کرد: حراست از جایگاه معلم بسیار مهم از دغدغه مالی آنان است.

 

وی با بیان اینکه تمدن سازی نوین اسلامی از کلاس در معلمین می‌گذرد، به لزوم تربیت معلمانی دیندار، انقلابی و با تقوا تاکید کرد و افزود: جامعه متدین و با تقوا در کلاس درس معلم اهل دین رشد کرده و پدید می‌آید.

 

لزوم تبیین و نهادینه کردن جایگاه ولایت فقیه در جامعه اسلامی

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه معلمان در تربیت نسلی متدین بکوشند، گفت: نسل پرورش یافته باید خود را سرباز و تابع حکومت دینی بدانند اما در این راستا کوتاهی‌هایی صورت گرفته است.

 

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه ولایت فقیه اصلی مهم در ترقی و تعالی جامعه اسلامی است، گفت: تبیین و نهادینه کردن جایگاه و عظمت ولایت فقیه در جامعه اسلامی باید مورد توجه معلمان و آموزش و پرورش باشد.

 

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش را میدان تاخت و تاز فعالیت‌های سیاسی نکنید، تصریح کرد: ایجاد رنگ و بوی سیاسی در آموزش و پرورش به اصل و فلسفه وجودی آن لطمه وارد می‌کند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه آموزش و پرورش باید به فضای لطیف علم و دانش و معرفت عطرآگین شود، گفت: تاخت و تاز رجال سیاسی در آموزش و پرورش زیربنای توسعه و پیشرفت را در کشور متزلزل می‌کند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار