کد خبر : 26582
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 تیر 1397- 10: 12

آنانی که امضای خود را در مجلس پس گرفتند به مردم پاسخ دهند چرا وضعیت اقتصادی کشور به اینجا رسیده است

آنانی که امضای خود را در مجلس پس گرفتند به مردم پاسخ دهند چرا وضعیت اقتصادی کشور به اینجا رسیده است

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل گفت: بعضی از افراد در حوزه های انتخابی خود خصوصا در شهرستان ها در اعتقاد به نظام خدشه ای در افکارشان وارد است.

به گزارش گیلانستان، ذبیح الله نیکفر نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی در خصوص استیضاح وزیر کار و شرایط بد اقتصادی گفت : وقتی در مجلس این وضعیت موجود است من در لیست امضا کنندگان وزیر کار نیستم همین ۴ ماه قبل چنین استیضاحی به مجلس آمد چه اتفاق خاصی افتاد!؟ مجلس و دولت چه تغییری کردند!؟ این استیضاح و استیضاح های دیگر چه تحولی ایجاد خواهند کرد!؟ من عضو امضا کنندگان نبودم چون نمایندگان همان نمایندگان و دولت هم همان دولت است و سازکارها برای طرفین هیچ تغییری نکرده بنابراین من فکر میکنم موافقت یا مخالفت در این شرایطی فایده ای ندارد.

دکتر نیکفر در ادامه افزود: شما یقه آن کسی را بگیرید که به دنبال استیضاح است و رهبری استیضاح را بر عهده دارد. ببینید چه توجیهی دارد؟ آیا تا آخر پای استیضاح خود میماند یا پا پس میکشد؟ آیا این استیضاح هم به مانند سوال از رییس جمهور میشود؟آنهایی که سوال خود را پس گرفتند امروز بیایند پاسخگو باشند که دلار بالای ۹ هزار تومان و در آستانه ی ۱۰ هزار تومان قرار گرفته ، چه پاسخی به ملت دارند؟ حتی مسئولین اجرایی حاضر به توضیح برای ما نبودند که چه پاسخی باید به ملت دهند آنهایی که امضای خودشان را پس گرفتند امروز بیایند پاسخگو باشند که چرا  اوضاع کشور به اینجا رسیده است؟ چاره کار چیست؟ و برای امروز و فردای خود چه برنامه ای دارند!؟

وی تصریح کرد:بعضی از افراد در حوزه های انتخابی خود خصوصا در شهرستان ها در اعتقاد به نظام خدشه ای در افکارشان وارد است و نظام را اعتقادی قبول ندارند و به اتهام اینکه یکی موافق دولت یا مخالف دولت است به دنبال حل مشکلات شخصی خودشان هستند و با این فضا سازی رسانه ای میخواهند کاری کنند که افراد موضع گیری شفاف نداشته باشند و این باعث میشود که مشکلاتی برای منطقه و استان و سطح ملی بوجود آید.

وی ادامه داد: ابزار نمایندگان تذکر ،سوال و استیضاح است اما میخواهند از این ابزار استفاده نشود ما نظام جمهوری اسلامی را اعتقادات خود میدانیم و این اعتقادات میگوید رئیس جمهوری که رای از ملت گرفت باید نسب به مردم خود پاسخگو باشد. انتقاد به منظور مخالفت با دولت نیست و اقایان مسئولین باید هنگام سوال پرسیدن بیایند و پاسخگو باشند وقتی تذکر میدهیم کلام خدا را یادآوری میکنیم که میفرماید و ذکر فان الذکری تنفع المومنین، مگر اینکه آقایان خودشان را از دایره مومنین خارج کنند و بگویند ما تذکر نمیخواهیم و از دایره ی ارشادات نظام جمهوری اسلامی که در ۴چوب قرآن، شان مقدس اسلام و عرف است و قانون اساسی و میثاق ملی ما است جدا شویم اگر جدا شدیم آن وقت میتوانیم بگویم که کسی نباید تذکر دهد یا سوال بپرسد و پیگیری کند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در پایان افزود: اگر ملت بزرگوار ما در مقابل نا ملایمات ایستادگی میکنند این به این معنی نیست که بخاطر مسئولین ،وکلا و وزرا مقاومت و از نظام دفاع میکنند بلکه به این معناست که آنها از آرمانی دفاع انقلاب اسلامی دفاع میکنند که برای آن چند صد هزار شهید دادیم ، از رهبری دفاع میکنند که مثل مردم است و ساده زیستی میکند نه از برخی مسئولینی که زندگیشان مانند مردم نیست و درد مردم را نمی فهمند.

انتهای پیام/ رویدادگیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار