کد خبر : 82129
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷

آنفولانزا در گیلان رو به اوج/ماسک بزنید

آنفولانزا در گیلان رو به اوج/ماسک بزنید

علیرغم سیر یکنواخت شیوع بیماری کرونا در گیلان، بیماری مشابه آن یعنی –آنفلوآنزا، در استان در حال اوج‌گیری است و لازم است شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌ ویژه استفاده از ماسک جدی گرفته شود.

به گزارش گیلانستان به نقل از فارس، طبق ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های املش، بندرانزلی، سیاهکل، شفت، ماسال، لاهیجان و رودسر در رنگ‌بندی زرد «شهرهای نسبتاً پرخطر» قرار دارند.

 

همچنین شهرستان‌های آستارا، آستانه‌اشرفیه، رشت، خمام، رضوانشهر، فومن، تالش، لنگرود، رودبار و صومعه‌سرا نیز طبق ارزیابی هفته گذشته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نقشه کرونایی گیلان در وضعیت آبی هستند.

 

خوشبختانه رنگ آبی از ۶ هفته گذشته به نقشه کرونایی گیلان رسید و رنگ نارنجی خارج شد و هم‌اکنون هیچ شهرستانی در نقشه کرولایی استان قرمز و نارنجی نیست.

 

مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرده‌اند که در زمان حاضر، ۶۷ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

 

گیلان در کرونا سیر یکنواختی را طی می‌کند اما این روزها شنیده می‌شود ویروس آنفلوآنزا نیز همچون سال‌های گذشته در حال فراگیر شدن است.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفته است: آنفلوآنزا در این استان آرام روند افزایشی طی می‌کند و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی راهکار مناسبی برای جلوگیری از ازدیاد جمعیت بیماران است.

 

به گفته فردین مهرابیان، مبتلایان به بیماری آنفلوآنزا در گیلان نسبت به سال گذشته در همین زمان افزایش‌ یافته، ضمن اینکه در زمان حاضر مراجعه به مراکز درمانی عموماً سرپایی است.

 

آنفلوآنزا یک عفونت ویروسی دارای قدرت سرایت بالا از یک فردبه‌فرد دیگر است و این بیماری سیستم تنفسی فرد اعم از بینی، گلو و ریه‌ها را هدف قرار می‌دهد. بیماری آنفلوآنزا علائمی شبیه سرماخوردگی دارد با این تفاوت که علائم آن ناگهانی بروز می‌کند.

 

آبریزش بینی، عطسه و گلودرد را از علائم بیماری آنفلوآنزا است و سالمندان، کودکان، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و سیستم ایمنی ضعیف، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری هستند.

 

امروزه به نظر می‌رسد بیماری آنفلوآنزا با توجه به بازگشایی مدارس و حضوری شدن آموزش در واحدهای آموزشی بیشتر رخ دهد.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر ضرورت رعایت توصیه‌های بهداشتی در مدارس توسط دانش‌آموزان نیز گفته است: بازرسان بهداشت علاوه بر اماکن عمومی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس نیز نظارت دارند.

 

مهرابیان، ماسک را عامل بازدارنده برای پیشگیری از بیماری‌های ویروسی می‌داند و معتقد است: با توجه به روند افزایش بیماری آنفلوانزا، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از تجمعات تأکید جدی است.

 

بنابر آمارهای موجود، در حال حاضر بیماری کرونا در استان آرام‌گرفته اما این آرامش در گیلان نباید موجب کوتاهی در رعایت توصیه‌های بهداشتی شود.

 

به‌طورکلی رعایت توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا و انتقال بیماری‌های تنفسی شامل سرماخوردگی، آنفلوآنزا و کووید ۱۹ اهمیت بسزایی دارد ازاین‌رو برای حفظ سلامت خود و دیگران باید دستورالعمل‌ها را جدی گرفت.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار