کد خبر : 5787
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 مهر 1395- 56: 20

آیا استاندار گیلان همان کاری که با بخشدار ماسال کرد، با مدیرکل کتابخانه ها هم خواهد کرد؟!

آیا استاندار گیلان همان کاری که با بخشدار ماسال کرد، با مدیرکل کتابخانه ها هم خواهد کرد؟!

باید منتظر ماند و دید استاندار گیلان که دستور عزل بخشدار مرکزی ماسال را بخاطر ضرب و شتم یک شهروند تالشی داد حالا در برابر توهین نشریه مدیرکل کتابخانه های گیلان به مردم ولایتمدار تالش چه می کند!؟

به گزارش گیلانستان به نقل از صبح مشرق، حمید رضایی بخشدار مرکزی ماسال،  بر اساس دستور صادره از سوی استاندار گیلان، از سمتش عزل شد.

محمود قاسم نژاد فرماندار ماسال در این خصوص گفت:استاندار گیلان در واکنش به اقدام ناپسند بخشدار ماسال، وی را از سمتش عزل کرد.

وی با تقبیح این اقدام بر ضرورت احترام به شهروندان و حفظ کرامت انسانی تاکید کرد و افزود: این وظیفه مهم، از سوی مسئولان همواره مورد توجه قرار دارد و بر این اساس طبق دستور استاندار گیلان، بخشدار مرکزی ماسال، برکنار شد.

گفتنی است پیش از این در مطلبی تحت عنوان «ضرب و شتم شدید نوجوان ۱۳ ساله ماسالی توسط بخشدار ماسال» در این پایگاه خبری موضوع ضرب و شتم نوجوان ۱۳ ساله ماسالی، طرح شده بود که تکذیبیه های متعددی را در پی داشت.

اما انتشار فیلم این اتفاق از سوی برخی رسانه ها (از جمله باشگاه خبرنگاران جوان)، صحت ماجرا را به اثبات رسید.

آنچه این روزها فضای رسانه ای استان را در می نوردد، سیل عکس خبرها و هشتگ ها و مطالبی است که اصالت قوم تالش را برجسته می کند و با عنوان #زنده_باد_تالش_قهرمان در حال انتشار است.

امروزه با توجه به تنوع نرم افزارهای ارتباطی برگزاری پویش های متعدد آن هم با دست گذاشتن روی نقاط حساس یک گروه، تیم، قوم، صنف و ملت یکی از نقاط عطف فضای مجازی به شمار می رود! نقطه عطفی که گاه می توان با استفاده از آن حتی یک نهاد بین المللی را تحت تاثیر قرار داد و گاه نیز متاسفانه افراد یک جامعه، یک استان و یک قشر را روبری هم قرار می دهد!

ماجرا از کجا شروع شد؟

همه چیز برمی گردد به مصاحبه یک عضو فریب خورده داعش با ماهنامه  راه نما.  این نشریه تخصصی مطالعات تروریسم از سوی بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور) و با مدیریت «سید محمدجواد هاشمی‌نژاد» (فرزند شهید هاشمی‌نژاد) منتشر می‌شود. این مجله در دوازدهمین شماره‌ی خود به مصاحبه با «توحید قریشی» از ایرانیان پیوسته به داعش پرداخت. این مصاحبه بازتاب بسیار گسترده ای در سطح کشور داشت و اکثر سایت   ها و خبرگزاری ها به بازنشر آن پرداختند.

نشریه تازه تاسیس جوانان دیارمیرزا نیز با الهام از همین مصاحبه، تیتر یک خود را اختصاص به این موضوع جنجالی داد و نوشت: از تالش تا داعش!

دیری نپایید که تالشان گیلان در واکنش به درج نام تالش بر روی پرچم داعش واکنش نشان داده و مطلبی با عنوان” توهین نشریه و سایت وابسته به نماینده رشت به مردمان تالش” در فضای مجازی منتشر شد!

photo_2016-09-21_16-06-52

تالش، یک قوم یا یک شهرستان؟

تالش، اگرچه نام شهرستانی در گیلان است اما نام یکی از تیره‌های آریایی نیز هست که سکونت گاه اصلی آن‌ها در البرز غربی از جنوب شرقی جمهوری آذربایجان آغاز شده و تا شمال غربی استان گیلان و همه استان اردبیل در ایران ادامه دارد.

تالش های گیلان در شهرستان تالش، شفت، رودبار، آستارا، حویق، ماسوله، لیسار، پره سر، فومن، چوبر و بسیاری نقاط دیگر از استان ساکن شده اند.

واکنش تالش های گیلان چه بود؟

سایت های تالش زبان استان گیلان سریعا نسبت به این تیتر جنجالی موضع گرفته و هرکدام به نحوی ناراحتی خود از این رویداد را نشان دادند. برگزاری کمپین های خودجوش مردمی، موضع گیری برخی شخصیت های شهیر تالش، مطالب رسانه های مجازی و کامنت های مردمی تنها بخشی از این ابراز دلخوری ها بود.

فرمانده سپاه تالش رسما وارد صحنه شد و با اشاره به رشادت های مردم تالش در زمان جنگ تحمیلی گفت: اهل سنت تالش در زمان جنگ  در کنار رزمندگان شیعه در جبهه های حق علیه باطل حضور داشته و شهدای زیادی را هم تقدیم انقلاب کرده اندو در عصر حاضر که فتنه داعش در سوریه و عراق ایجاد شده مدافعان حرم تالشی اعم از سنی و شیعه در این جبهه هم حاضر شده و در حال نبرد با جنایتکاران داعشی هستند.

2016510171045815720a

سرهنگ منشوری افزود: اما اینک یک هفته نامه استانی با کج سلیقگی در ایام دهه امامت و ولایت و عید بزرگ غدیر خم، خاطر مردم تالش اعم از شیعه و سنی را ناراحت می کند ما از دستگاه قضایی درخواست داریم تا با نشریه مذکور برخورد کند تا دیگر شاهد این هتاکی ها به مردم شریف تالش نباشیم.

انتشار تصاویری از شهدای مدافع حرم تالش زبان، بیان اصالت های قوم تالش و تغییر عکس های پروفایل کاربران فضاهای مجازی به عنوان ” من تالشم”سکانسی دیگر از همگامی مردم تالش دربرابر این اتفاق بود!

حالا باید منتظر ماند و دید استاندار گیلان که دستور عزل بخشدار مرکزی ماسال را با نام حمید رضایی بخاطر ضرب و شتم یک شهروند تالشی داد حالا در برابر توهین نشریه امیر محمدپوری مدیرکل کتابخانه های گیلان به مردم ولایتمدار تالش چه می کند!؟

امیر هم همانند حمید عزل خواهد شد یا استاندار گیلان پاسخ دهد؛ فرق “امیر” با “حمید” چیست؟

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رضا پنجشنبه , ۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲

باسلام
امیدوارم استاندار محترم استان گیلاندبا این پورمحمدی که ظاهرا ریاست کتابخانه های گیلان به عهده دارد واین سخنان زشت و[…] وبی خردانه درموردقوم بزرگ تالش نوشته را از سمتش عزل کنه واین هفته نامه دیارمیرزا را بمدت نامحدود ببندد

عیسی مرادبخش جانباز۵۵% پنجشنبه , ۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹

باسلام آنانکه کل مردم تالش باعده مدیدی فریب خورده برابرمیداند وبه ملت بزگ تالش ازسراوان رشت تا فومنات الی نمین عنبران تالش بزرگ بخش اسالم ماسال رضوانشهرتوهین شده باان هفته نامه جوان مسولین سیاسی استان بایدبرخوردکنند کسی که یک قومی بزرگی رامتهم داعش میکندبه نظرخودکمتراز […] نیست

عیسی مرادبخش جانباز۵۵% جمعه , ۲ مهر ۱۳۹۵ - ۹:۵۶

حرفم نصفکاره ماند حضرت امام فرمودند نگذاریداین انفلاب بدست نااهلان ونامحرمان بیفتدبیایم دست بدست بدهیم تاکشوری آبادوقدرتمندداشته باشیم وسلام علیکم ورحمت الله سربازمقام عظمای ولایت عیسی مرادبخش

عیسی مرادبخش جانباز۵۵% جمعه , ۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸

خدایاچنان کن سرانجام کارتوخشنودباشی ومارستگاراینجانب به عنوان برادرکوچک شما وسرتاپاخطا اما این عرضم راازبنده حقیرقبول کنیدبیایم دست بدست دهیم این کشورعزیزاسلام مان راروزبروزبهترتربساسیم دست ازاین قوم مذب بازیها برداریم اینها ترفندهای دشمان است نبایدوصیت شهدای خودمان فراموش مگرشعار اول انقلاب ماناین نبودکه میگفتیم حزب فقط حزب الله رهبرروح الله یامیگفتیم ماباولایت زنده ایم تازنده ایم رزمنده ایم رزمنده ایم پاینده ایم این خواهش حقیر راقبول کنیددست ازاین حزب بازیهابرداریم اینهاشعاردشمنان ماست بیایم دست بدست همدیگربدهیم کشورعزیزمان به کمال برسانیم عده ایی ازمسولین مادنبال ثروت اندوزی وتقرقه هستنددیگرلازم به گفتن نیست مگرنمی بینید سرداران ما درهزران کیلومتراون ورمرزها ازکشورمادفامیکنند عزیزان من این را بدانیدوبدانیم عده ای درکشورما زمانی قدرت بزرگی رادردست داشتنددعده ای رادوراطراف خود جمع کرده بودندحال اون مسولیت ها ازدست شان گرفته شده بانام شهدا وامام شهدا میخواهندبه حدف خودبرسندهوشیارباشیددشمن زیرگوش ماست امامراحل فرمودند سپاه نودیعنی کشورنبودوسلام علیکم ورحمت الله

رفتن به نوار ابزار