کد خبر : 31789
تاریخ انتشار : شنبه 24 آذر 1397- 47: 12

آیا خسته بند شروط ماندن در راس هیات قایقرانی را دارد؟

آیا خسته بند شروط ماندن در راس هیات قایقرانی را دارد؟

بی تردید از خسته بند به عنوان یک نماینده که وظیفه قانونگذاری بر عهده دارد، این انتظار می رود که خودش زودتر از همه به قانون احترام گذاشته و از ریاست هیات قایقرانی کناره گیری کند. البته این احتمال هم وجود دارد که خسته بند مشمول یکی از استثنائات ذکر شده در این قانون بوده و مثلا افتخار این را داشته باشد که فرزند شهید محسوب شود.

به گزارش گیلانستان چند مدتی است که از تصویب قانون منع به کار گیری بازنشستگان و و ابلاغ آن می گذرد. قانونی که بر طبق آن به‌کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوطه بازنشسته یا بازخرید شده یا بشوند، در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶/۰۷/۰۸ و کلیه دستگاه‌هایی که به نحوی از انحاء از بودجه عمومی کل کشور استفاده می‌کنند، ممنوع می‌باشد.

البته جانبازان بالای ۵۰ درصد، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی می‌باشند.

پس از ابلاغ این قانون، بحث در خصوص لزوم کناره گیری روسای بازنشسته هیات های ورزشی بالا گرفت. محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در جلسه مشترک با روسای فدراسیون ها از منع بکارگیری افراد بازنشسته به عنوان رئیس هیات های ورزشی استان ها خبر داد و با اشاره به رای وحدت رویه که سال گذشته از سوی دیوان محاسبات کشور اعلام شد، گفت: رئیس هیات نمی تواند بازنشسته باشد و از ۱۵ آذر دستگاه های نظارتی به شدت به این موضوع ورود و نظارت می کنند.

اگرچه معاون وزیر ورزش ۱۵ آذر را آخرین روز حضور بازنشسته ها در راس هیات های ورزشی می داند اما در گیلان هنوز هم روسای برخی هیات های بازنشسته ورزشی بر سر منصب خود حاضرند. نقی هدایتی، قربانعلی الماسخاله، پرویز گلریز ارم ‌ساداتی و …

با این حال هیات قایرانی گیلان از شرایط ویژه تری برخوردار است چرا که در ریاست آن بر عهده نماینده بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی است! فارغ از اینکه آیا مشغله کاری یک نماینده اجازه می دهد که وی در کنار ایفای وظایف مهم نمایندگی، ریاست یک هیات ورزشی را در استان عهده دار باشد، باید پرسید آیا نماینده ۶۱ ساله انزلی بازنشسته محسوب نخواهد شد؟

در رزومه کاری نماینده ۶۱ ساله انزلی مسئولیت بخش سياسي استانداري گيلان، بخشداری خمام، خشكبيجار و لاهيجان، مديركل دفتر شهري و روستايي استانداري گيلان، مسئول جهادسازندگي شهرستان رشت، مديركل دفتر برنامه ريزي و اموراقتصادي استانداري گيلان و … به چشم می خورد. این در حالی است که سن بازنشستگی برای آقایان سی سال سابقه یا ۶۰ سال بالای ۱۰ سال سابقه است.

با این تفاسیر باید پرسید آیا نماینده انزلی بازنشسته محسوب خواهد شد؟ سوالی که اگر پاسخش مثبت باشد، بی تردید از خسته بند به عنوان یک نماینده که وظیفه قانونگذاری بر عهده دارد، این انتظار می رود که خودش زودتر از همه به قانون احترام گذاشته و از ریاست هیات قایقرانی کناره گیری کند. البته این احتمال هم وجود دارد که خسته بند مشمول یکی از استثنائات ذکر شده در این قانون بوده و مثلا افتخار این را داشته باشد که فرزند شهید محسوب شود.

نکته دیگر اینکه اخیراً وزیر بهداشت با اخذ اذن رهبر معظم انقلاب و موافقت ایشان، احکامی را برای ادامه حضور برخی معاونین و مسئولین بازنشسته وزارت بهداشت صادر کرده است و لذا اخذ اذن رهبر معظم انقلاب به عنوان فصل الخطاب می تواند تضمینی برای ادامه حضور بر مناصب باشد.

انتهای پیام/خزر آنلاین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار