کد خبر : 27912
تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 مرداد 1397- 30: 18

آیا عضو شورا می تواند برای شهردار شدن به خودش رای دهد؟

آیا عضو شورا می تواند برای شهردار شدن به خودش رای دهد؟

در صورت نامزدی حامد عبداللهی برای شهرداری رشت، یکی از آرای قطعی او – رای خودش به خودش – است که از فرآیند رای گیری خارج می شود.

به گزارش گیلانستان، خرداد ماه سال گذشته بود که پس از استعفای نجفی از شهرداری تهران، محسن هاشمی فرزند آیت الله هاشمی و عضو شورای اسلامی شهر تهران خود را برای شهرداری تهران کاندیدا کرد؛ اما همان زمان یکی از نمایندگان مجلس با بررسی موانع قانونی انتخابات شوراها تاکید کرد که محسن هاشمی در صورت نامزدی برای تصدی پست شهرداری تهران، نمی تواند به خودش رای دهد.

علی اکبر کریمی، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: محسن هاشمی نمی تواند در فرآیند رای گیری درباره شهردار شدن خودش شرکت کند.

او در خصوص امکان قانونی نامزدی یک عضو شورای شهر برای تصدی سمت شهرداری گفت: قانونی مبنی بر اینکه عضو فعلی شورای شهر نتواند برای سمت شهردار شدن کاندیدا و در نظر گرفته شود نداریم.

با این وجود، کریمی به یک محدودیت قانونی در این خصوص هم اشاره کرد و گفت: اگر شخصی از اعضای فعلی شورا برای شهردار شدن کاندیدا شود دیگر نمی‌تواند در فرآیند رای گیری شرکت کند یعنی خودش به خودش نمی‌تواند رای دهد.

به این ترتیب، بر اساس توضیحات این نماینده مجلس، می توان نتیجه گرفت در صورت نامزدی حامد عبداللهی برای شهرداری رشت، یکی از آرای قطعی او – رای خودش به خودش – از فرآیند رای گیری خارج می شود و فرانک پیشگر می بایست به جای او وارد شورا شده و در رای گیری شرکت کند./خزر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار