کد خبر : 2071
تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰

آیت‌الله قربانی اگر جایی ببینند فتنه‌ای ایجاد می‌شود تذکر می دهند

آیت‌الله قربانی اگر جایی ببینند فتنه‌ای ایجاد می‌شود تذکر می دهند

امام جمعه موقت رشت گفت: آیت‌الله قربانی «امام جمعه رشت» تذکراتی به مسئولان داده و اگر جایی ببینند فتنه‌ای ایجاد می‌شود باید تذکر دهد.

به گزارش درگیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف صدیق‌عربانی امروز در نماز جمعه این شهر با دعوت همگان به تقوای الهی اظهار کرد: توجه به فرصت‌های جوانان در جامعه حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه اگر جوانان از سرمایه جوانی به نحو مطلوب استفاده کنند جامعه تبدیل به مدینه آرمانی می‌شود، افزود: این امر با سبک زندگی اهل بیت (ع) تحقق پیدا می‌کند.

خطیب موقت رشت ادامه داد: خانواده‌ها نسبت به جوانان باید نرمش بیشتری داشته باشند زیرا جهل جوانان قابل بخشش است و اگر می‌خواهیم جامعه در آینده پیشرفته داشته باشد امروز باید به جوانان توجه کنیم.

وی گفت: فرصت‌ها در حال گذر بوده و جوانان باید قدر این ایام را بدانند زیرا دوران جوانی کوتاه است.

صدیق‌عربانی با اشاره به اینکه دشمن با شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال تسخیر دل جوانان است، تصریح کرد: خوش به حال جوانانی که به دنبال فرهنگ قرآنی هستند.

وی قرآن را تأمین‌کننده نیاز انسان دانست و خاطرنشان کرد: قرآن فرد را در مقام عبودیت حفظ می‌کند.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه دشمن با مواد مخدر به دنبال انحراف جوانان است، خاطرنشان کرد: مسئولان باید به فکر جوانان باشند.

وی گفت: مسئولان و جامعه در مقابل شهدای مدافع مسئول هستند و اگر می‌خواهیم جامعه آرمانی داشته باشیم از اکنون باید برنامه‌ریزی کنیم.

صدیق‌عربانی به رهنمودهای مقام معظم رهبری در جمع روسای دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری حرف دل مردم را بیان فرمودند و اگر دانشگاه درست شود جامعه ساخته می‌شود.

وی اضافه کرد: از زمان قاجار و پهلوی علم در کشور متوقف شد و دشمنان تلاش کردند مدیرانی را تربیت کنند تا سبک زندگی در جامعه تغییر کند.

تروج فرهنگ اسلامی با اردوهای مختلط تحقق نمی‌یابد

خطیب موقت رشت با بیان اینکه غربی‌ها علم بدون اخلاق دارند و فساد در جامعه غربی گسترش پیدا کرده است، افزود: ترویج فرهنگ اسلامی با اردوهای مختلط تحقق پیدا نمی‌کند.

وی با اشاره به مسئولیت مسئولان در قبال جامعه اسلامی، تصریح کرد: به دنبال تمدن نوین اسلامی هستیم و دانشگاه در این زمینه تاکنون چه اقدامی انجام داده است.

صدیق‌عربانی با اشاره به اینکه صندلی دانشگاه‌ها روی خون شهدا برپا شده است، یادآور شد: انقلاب اسلامی بسیار بزرگ و جهانی است.

وی گفت: آیت‌الله قربانی «امام جمعه رشت» تذکراتی به مسئولان داده و اگر جایی ببینند فتنه‌ای ایجاد می‌شود باید تذکر دهد.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه مدیران باید به خدمت نماینده ولی فقیه در گیلان حضور پیدا کنند، افزود: اگر مدیران ولایت‌پذیر هستند باید از نماینده ایشان تبعیت داشته باشند.

وی در ادامه با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج مستضعفان بیان کرد: بسیجیان سبب امید امام (ره) و مقام معظم رهبری هستند.

به گفته صدیق‌عربانی، بسیجی همواره خود را برای اسلام ناب محمدی (ص) آماده کرده و گوش به فرمان مقام معظم رهبری است.

وی به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: کتاب بهترین همدم بوده و گیلان فرهنگی‌ترین استان کشور است و باید بیشتر از دیگر استان‌ها به دنبال کتاب باشد.

امام جمعه موقت رشت درباره حوادث اخیر تروریستی داعش در فرانسه، یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند غرب داعش و تروریست‌ها را حمایت کردند و اکنون بلای جان آنها شده است.

وی افزود: داعش دهها انسان را در سوریه و عراق کشتند و غرب توجه نکرد اما اکنون یک اتفاق در فرانسه افتاده که دنیا را زیر‌ و رو می‌کنند.

صدیق‌عربانی با تصریح بر اینکه داعش بداند ایران گورستان اوست، خاطرنشان کرد: داعش هرگز در این کشور موفق نمی‌شود و ملت ایران دلداده امام (ره) و مقام معظم رهبری بوده و با تمام وجود در مقابل دشمنان ایستاده است./فارس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار