کد خبر : 32354
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰

آیت الله شاهرودی نقش برجسته ای در ورود احکام دینی به مسائل حقوقی داشت/ آیت الله شاهرودی اعلم مجلس خبرگان بود

آیت الله شاهرودی نقش برجسته ای در ورود احکام دینی به مسائل حقوقی داشت/ آیت الله شاهرودی اعلم مجلس خبرگان بود

نمانیده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به نقش برجسته و هنر آیت الله هاشمی شاهرودی به عنوان مرجع در ورود و ربط دادن احکام دینی به مسائل اجتماعی اشاره کرد و گفت: آیت الله هاشمی شاهرودی اعلم مجلس خبرگان رهبری بود.

به گزارش گیلانستان، آیت الله رضا رمضانی امروز در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصلای امام خمینی(ره) رشت که با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان، جمعی از مسئولان و مردم برگزار شد، با قدردانی از امام جمعه رشت در برگزاری این جلسه اظهار کرد: از زمانی که آیت الله فلاحتی در استان حضور پیدا کردند تاثیر خوبی به لحاظ مردمی و ساده زیستی در جامعه داشته اند.

وی در ادامه به مقام مرجعیت آیت الله هاشمی شاهرودی اشاره کرد و افزود:آیت الله هاشمی شاهرودی شخصیتی علمی بود که فقدان آن شاید آینده در جامعه علمی، فقهی، دانشگاهی و حوزه مشخص شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در دستگاه هدایت الهی مدیریت از جانب خداوند متعال است، تصریح کرد: عقل، رسول درونی و انبیای الهی حجت بیرونی هستند.

رمضانی، فطرت انسانی را به طرف حق دانست و بیان کرد: انبیای الهی در هدایت مردم نقش برجسته ای دارند و پس از آن ائمه(ع) این نقش را ایفا کردند.

وی ادامه داد: در دستگاه هدایت خداوند، پیامبران الهی واسط بین خداوند و خلق هستند و مسیر سعادت را برای بشر در دنیا و آخرت مشخص کردند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نقش وساطت هدایت الهی پس از انبیا و ائمه(ع) به عهده عالمان دینی است، خاطرنشان کرد: علمایی که دانش دین را به صورت عمیق فهم کردند وارثان انبیای الهی هستند.

رمضانی به تاثیر فهم عمیق علمای دینی در کنار برجستگی معنوی اشاره کرد و گفت: عالمان ربانی که وحی را به درستی به جامعه بشری منتقل می کنند، اسوه و الگو هستند.

وی با تاکید براینکه ظاهر و باطن دین و همچنین ابعاد فردی و اجتماعی دین باید به صورت دقیق به انسان ها منتقل شود، خاطرنشان کرد: قانون بشری برای جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی وضع می شود اما قانون الهی آرام بخش جامعه است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان به نقش وساطت ولایت و مرجعیت در دوران غیبت اشاره کرد و یادآور شد: مراجع وارث به حق انبیای الهی هستند.

رمضانی با اشاره به نقش برجسته امام(ره) به عنوان مرجعیت و ولایت و همچنین مقام معظم رهبری به لحاظ مرجعیت و رهبری دنیای اسلام، اظهار کرد: می خواستند دین را به حاشیه ببرند اما امام(ره) دین را به متن زندگی مردم آورد.

وی به نقش برجسته آیت الله هاشمی شاهرودی در ورود احکام دینی به مسائل اجتماعی اشاره کرد و افزود: ربط دادن مسائل اخلاقی و احکام حقوقی هنر آیت الله شاهرودی بود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آیت الله هاشمی شاهرودی اعلم مجلس خبرگان بود، خاطرنشان کرد: هر جا نیاز بود آیت الله هاشمی شاهرودی خود را برای نظام اسلامی هزینه می کرد و سرباز نظام و ولی فقیه بود.

رمضانی تصریح کرد: خیلی ها آرزو داشتند نظام به ۴۰ سالگی نرسد اما بدانند تا زمانی که نگاه فقهی آیت الله شاهرودی و مدافعان حرم در جامعه وجود دارد، دشمنان اسلام این اندیشه را به گور می برند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار