کد خبر : 54536
تاریخ انتشار : جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰:۰۸

واکنش استاندار به گستاخی دلخوش:

آیت الله فلاحتی همراه خوبی در مسیر توسعه استان هستند/ تکریم بزرگان وظیفه است

آیت الله فلاحتی همراه خوبی در مسیر توسعه استان هستند/ تکریم بزرگان وظیفه است

استاندار گیلان گفت: آیت الله فلاحتی از جمله اندیشمندانی است که همراه خوبی در مسیر توسعه استان هستند؛ تکریم بزرگان وظیفه است.

به گزارش گیلانستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان که با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، معاون هماهنگی اقتصادی وزیر کشور و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و نیز برقراری ارتباط تصویری با فرمانداران در سالن غدیر استانداری برگزار شد، افزود: رهبر معظم انقلاب در نشست با نمایندگان تأکیداتی مبنی بر اینکه تعامل و هم افزایی بین قوا و روابط با دولتمردان باید منطبق بر قانون و شرع باشد و همچنین اینکه مجادلات در رئوس دستگاه‌ها روی افکار عمومی تأثیر منفی می‌گذارد، داشتند که انتظار می‌رود همه خدمتگزاران، مسئولان و نمایندگان مردم شریف استان بیش از گذشته فرمایشات رهبری معظم را نصب العین قرار دهند.

وی با یادآوری مجدد پیرامون گفتمانی که همواره مورد تأکید قرار گرفته مبنی براینکه تنها راه پیمودن مسیر توسعه، شکوفایی و بالندگی استان گیلان ، همدلی، وفاق و انسجام است، گفت: تلاش و مشارکت همه مسئولان و اقشار مختلف استان در راستای تحقق اسناد بالادستی و سند آمایش سرزمینی گیلان بیش از گذشته مورد انتظار و اهتمام است.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: در سالی که به ابتکار رهبر معظم با عنوان جهش تولید نامگذاری شده و دولت تدبیر و امید نیز برنامه ریزی هایی در این راستا انجام داده؛ از همه دستگاه‌های عضو شورای اداری انتظار دارم تا کلیه فعالیت‌ها و اقدامات در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی و سیاسی را معطوف به تحقق اهداف این شعار نمایند.

وی با یادآوری تصریح رهبر معظم انقلاب و نیز رئیس جمهوری مبنی بر اینکه دولت دوازدهم تا آخرین روز قانونی، به عنوان دولت جمهوری اسلامی ایران فعال است و امور را پیگیری می کند،‌ از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به عنوان ظرفیت بالا برای توسعه استان یاد کرد و با اشاره به اهمیت همراهی و همدلی نمایندگان قوا در استان برای خدمت به مردم گفت: مدیران تا زمانی که مسئولیت بر دوش آنان نهاده شده،‌باید وظایف قانونی خود را بدرستی و با انگیزه و به دور از هرگونه سهل انگاری انجام داده و نسبت به ساماندهی مشکلات اقدام جدی کنند.

دکتر زارع همچنین ادامه داد: نماینده ولی فقیه در گیلان از جمله اندیشمندانی است که ضمن برخورداری از سجایای اخلاقی ، همراه خوبی در مسیر توسعه استان بوده و هستند و تکریم بزرگان جزو وظایف همگان است.

وی در ادامه سخنانش با تأکید براینکه محور عملکرد همه فرمانداران و دستگاه‌ها علی الخصوص بخش‌های اقتصادی باید حول ۳۰ عنوان اولویت اقتصادی تعیین شده توسط وزارت کشور که مورد ابلاغ و تأکید رئیس جمهوری نیز قرار گرفته، باشد؛ گفت: باید روند پیگیری‌ها تسریع شود تا تحقق اهداف تعیین شده بیشتر از سال گذشته که رونق تولید بوده صورت گیرد.

استاندار گیلان با اشاره به تصویب برنامه مدون استان پیرامون موضوع جهش تولید در شورای برنامه‌ریزی استان و تأیید در ستاد اقتصاد اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از نخستین استان‌ها و انعقاد تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه برای حمایت‌های اعتباری بودجه و تسهیلاتی به عنوان اولین استان کشور، افزود: ملاک ارزیابی مدیران در سال ۹۹، انجام تکالیف پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و پروژه‌های جهش تولید است و هیچ دستگاهی ولو بدون داشتن پروژه در این راستا بدون تکلیف و وظیفه نبوده و باید با دیگر دستگاه‌ها همراهی داشته باشند چراکه بستر تولید و اشتغال در استان به خوبی فراهم است.

وی تصریح کرد: سرعت کار، حساسیت، دقت نظر، وقت شناسی و تلاش مدیران نباید ذره‌ای کاسته شود چراکه مجموعه کارگزاران و کارکنان موظف به انجام امور محوله هستند و در این مسیر کم کاری و سهل انگاری هیچ مدیر، کارگزار و کارمندی پذیرفتنی نیست.

دکتر زارع با بیان اینکه برای تحقق برنامه‌ها از جمله جهش تولید، بانک‌های عامل به عنوان محرک تولید بسیار موثر هستند، گفت: بانک‌ها موظفند در موعد زمانی مقرر، ۳۰ درصد واحدهای تملیکی را واگذار و در این راستا شیوه‌های استمرار فعالیت‌ واحدها مشخص شده است.

وی به ابلاغ و تأکیدات صورت گرفته مبنی بر پیشگیری از تغییر کاربری اراضی صنعتی و جلوگیری از برخی واگذاری‌ها در این راستا اشاره و تصریح کرد: شروط واگذاری شاخص‌هایی همچون اولویت بومی بودن، داشتن صلاحیت و توانمندی، حفظ اشتغال و کاربری و توسعه و ارتقاء ظرفیت تعیین شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه جلوگیری از تبدیل مشکل به بحران در واحدهای تولیدی یک هنر است، گفت: فرمانداران و دستگاه‌ها باید به صورت روزانه واحدهای تولیدی و مراکز اشتغال را رصد و پایش کنند و قبل از شکل‌گیری بحران، پیشگیری کنند.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص ضرورت آزادسازی سواحل و احیاء تالاب‌های انزلی و عینک رشت به تداوم پیگیری ها به صورت بی وقفه و برگزاری جلسه اخیر کارگروه ملی تالاب‌ها به ریاست معاون اول رئیس‌جمهوری با محوریت پیشنهادات کارگروه تالاب استان اشاره و اظهار داشت: آزادسازی نوار ساحلی یکی از اقدامات اولویت دار وزارت کشور و گزارش نهایی بررسی های صورت گرفته تا هفته آینده تکمیل می‌شود.

وی برنامه‌های اجرا شده و درحال انجام همچون لایروبی‌ها را امیدوارکننده عنوان و خاطرنشان کرد: در این راستا اقدامات پیشگیرانه از سوی منابع طبیعی انجام می‌گیرد و در سال ۹۸ با مبلغ ۳۲ میلیارد تومان از اعتبارات ملی، این اقدامات در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

دکتر زارع همچنین به قرارداشتن در فصل گرما و لزوم صرفه‌جویی در مصرف انرژی خصوصاً برق اشاره کرد و افزود: در مرداد ماه از ساعت ۱۲ تا ۱۸ صرفه جویی بار انرژی توسط دستگاه‌ها برای جلوگیری از خاموشی‌ها با رعایت توصیه‌های شرکت توزیع برق مورد انتظار است.

وی با اشاره به اینکه اگرچه برخی خاموشی‌ها به واسطه نداشتن منبع تولید نبوده و عمده آن ناشی از فرسودگی و عمر بیش از سه دهه ای شبکه توزیع و شبکه‌های فشار متوسط و ضعیف است، گفت: با هر حادثه‌ای این شبکه دچار پارگی و قطع برق می‌شود که رفع آن‌ها در شرایط گرما به شرکت توزیع برق استان تأکید شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان به پیگیری‌ مطالبات استانی در حوزه برق از طریق وزیر نیرو اشاره و خاطرنشان کرد: وزیر نیرو نوید تأمین یکصد میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات مورد نیاز حوزه برق استان و ارسال آن در هفته آتی را داد.

وی به قرارگرفتن در آستانه پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه در سال ۱۳۵۸ اشاره و اضافه کرد: قدردان ائمه جمعه استان علی الخصوص نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت برای همراهی در حوزه‌های مختلف به ویژه مدیریت مقابله با بیماری کرونا و اجرای رزمایش مواسات و کمک‌های مومنانه با همکاری بسیج، سپاه، دستگاه‌های اجرایی و استفاده از ظرفیت خیران هستیم و انتظار می‌رود در مرحله دوم این رزمایش نیز بیش از گذشته همکاری داشته باشند.

استاندار گیلان همچنین با قدردانی از رعایت شایسته پروتکل‌های بهداشتی مورد تأکید ستاد استانی مقابله با کرونا توسط ستادهای نمازجمعه و نمازگزاران در مصلی‌ها و مساجد گفت: انتظار می‌رود نمازهای جمعه در کنار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود و در راستای تقویت همدلی، وفاق و وحدت در مسیر توسعه استان گام بردارند.

وی همچنین با تبریک سالروز ازدواج فرخنده امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) که نمونه ای از ازدواج آسان در جهت عمل به سنت حسنه پیامبر اعظم (ص) است، گفت: نیاز امروز جامعه بویژه برای نسل جوان؛ تبیین و ترویج این نگاه به مقوله ازدواج است.

وی با اشاره به اینکه هرجا به جوانان اعتماد شد و بستر نقش‌آفرینی فعالانه آنان مهیا بود؛ توانسته‌ایم با بهبود شرایط از تنگناها عبور کنیم، افزود: نمونه این اطمینان به جوانان در جریان مقابله با کرونا بود که گروه‌های عظیمی از آنان، خالصانه قدم در میدان نهادند و اقدام به تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار