کد خبر : 7706
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹

آیت الله قربانی عضو بسیج رسانه شد/ باید قدردان تذکر رسانه‌ها به مسئولان باشیم + تصاویر

آیت الله قربانی عضو بسیج رسانه شد/ باید قدردان تذکر رسانه‌ها به مسئولان باشیم + تصاویر

امام جمعه رشت با قدردانی از تلاش رسانه‌ها در انتشار کاستی‌ها در جامعه، خاطرنشان کرد: باید قدردان تذکر رسانه‌ها باشیم اما بیان مشکلات نباید به صورتی باشد که مسوولان تضعیف شوند.

به گزارش گیلانستان، اعضای شورای قشر سازمان بسیج رسانه گیلان با حضور در بیت آیت الله زین العابدین قربانی با نماینده ولی فقیه در گیلان دیدار و گفتگو کردند.

امام جمعه رشت در این دیدار اظهار کرد: یکی از عواملی که می‌تواند دانش و معرفت جامعه را بالا ببرد قلم و بیان است.

وی، ارتقای دانش و معرفت در جامعه را نیازمند عمل صادقانه دانست و افزود: بخشی از دشمنی‌ها در دنیای امروز با اسلام به دلیل شناخت نداشتن از این مکتب است و باید تلاش کنیم دنیا با حقیقت معارف اسلام آشنا شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه به خطر افتادن منافع کشورهای استکباری دومین دلیل دشمنی‌ها با اسلام است، تصریح کرد: دنیای استکبار مانند ابوجهل با اسلام مقابله می‌کند.

قربانی متذکر شد: اگر دنیا با حقایق اسلام آشنا شود سیل جمعیت به طرف آن آغاز می‌شود و دشمن برای جلوگیری از این موضوع گروه‌های تکفیری و داعشی را ایجاد کرده و اگر دنیا بداند رفتار گروه‌های تکفیری بر گرفته از اسلام نیست، به این مکتب گرایش پیدا می‌کند.

24318

نماینده ولی فقیه در گیلان به آشنایی نداشتن بسیاری از مردم از مسایل ابتدایی اسلام اشاره کرد و گفت: بسیج از ناحیه سپاه خدمت بزرگی می‌کند و جوانان با رهنمودهای انقلاب آشنا می‌شوند.

وی با تأکید براینکه جامعه اسلام را به عنوان آیین زندگی پذیرفته است، خاطرنشان کرد: مردم مشاهده می‌کنند احکام اسلام با فطر انسان‌ها سازگار است و شاهد گرایش بسیاری از مردم از کشورهای مختلف به اسلام هستیم.

قربانی از موج گرایش اهل تحقیق به برنامه‌های اسلام ناب خبر داد و اظهار کرد: امروز وظیفه داریم جامعه را با مسائل دین آشنا کنیم و اصحاب قلم وظیفه دارند فرهنگ جامعه را ارتقا دهند.

24332

امام جمعه رشت با بیان اینکه قلم و بیان می‌تواند طوفانی در جامعه پدید آورد، یادآور شد: اعلامیه‌های امام(ره) در نجف، ترکیه و ایران غذای روحی برای مردم انقلابی بود.

قربانی به تلاش رژیم طاغوت مبنی بر دوری جامعه از کتاب و قلم اشاره کرد و افزود: اکنون دشمن از فضای مجازی برای ایجاد انحراف در جامعه استفاده می‌کند و ما باید از این ابزار در راستای اندیشه‌های اسلام بهره ببریم.

وی با توصیه به برادران سپاه، بسیج و نیروهای انقلابی، یادآور شد: جایگاه نیروهای انقلابی محترم است اما اگر فردی صحبتی انجام داد نباید او را کافر بدانیم بلکه باید برای هدایت و راهنمایی او تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان به نزدیک شدن ایام انتخابات اشاره کرد و گفت: ملاک، ولایت فقیه و نظام بوده و برای آنها که این دو رکن را قبول دارند باید جذب حداکثری و حذف حداقلی داشته باشیم.

24319

قربانی، جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را شاخص خواند و تصریح کرد: اگر افراد دو شاخص مذکور را قبول داشته باشند می‌توانند در جامعه فعالیت کنند ضمن اینکه ایجاد اختلاف بین انقلابیون صحیح و صلاح نیست و جلوگیری از التهاب در جامعه ضرورت بوده و مشترکات و حقایق خود را باید برای مردم بیان کنیم.

امام جمعه رشت با قدردانی از تلاش رسانه‌ها در انتشار کاستی‌ها در جامعه، خاطرنشان کرد: باید قدردان تذکر رسانه‌ها باشیم اما بیان مشکلات نباید به صورتی باشد که مسوولان تضعیف شوند، همه سرباز ولایت و انقلاب هستیم و با حفظ وحدت و بیان حقایق نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که دشمن شاد شود.

وی اسلام را حق مسلم در نظام اسلامی خواند و اظهار کرد: مبارزه با رژیم صهیونیستی غاصب حق ماست و باید جلوی زیاده‌خواهی غرب را بگیریم و باید تلاش کنیم تا با ترویج اسلام ناب محمدی(ص) فرهنگ قرآنی در جامعه حاکم شود.

در ادامه این دیدار نماینده محترم ولی فقیه در گیلان، عضو افتخاری بسیج رسانه گیلان شد.

img00007

img00011

بعد از اهدای تمثال مبارک شهدای مدافع حرم گیلان به امام جمعه رشت، سید مرتضی رضویان مدیرمسئول هفته نامه “رخداد گیلان” به عنوان رئیس شورای عالی قشر بسیج رسانه استان معارفه شد و حکم مسئولیتش را از دستان آیت الله قربانی دریافت نمود.

img00001

img00002

در انتهای برنامه از چندین جلد کتاب آیت الله قربانی که به زبانهای مختلف ترجمه شده بود و همچنین از پوستر نخستین یادواره شهدای رسانه استان گیلان رونمایی شد.

img00004 img00008 img00006

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار