کد خبر : 5666
تاریخ انتشار : جمعه 26 شهریور 1395- 19: 18

آیت الله قربانی فخر جهان تشیع می باشند/ حرفهای ایشان لازم‌الاجراست

آیت الله قربانی فخر جهان تشیع می باشند/ حرفهای ایشان لازم‌الاجراست

خطیب موقت جمعه رشت آیت‌الله قربانی را بسیار عالم و ارزشمند و فخر جهان تشیع خواند و گفت: اگر ایشان حرفی می‌زند لازم‌الاجراست.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به اینکه امام هادی(ع) در سن کودکی به امامت رسید، اظهار کرد: به نظر می‌رسد این امر تدبیر خداوند نسبت به امام زمان(عج) است که برای کسی شبهه‌ای ایجاد نشود.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه متوکل عباسی بدترین خلیفه هم‌عصر با امام هادی(ع) بود، افزود: متوکل عباسی از خبیث‌ترین حاکمان بود؛ او قبر امام حسین(ع) را یک بار با خاک یکسان و دست و پای زائران ایشان را قطع کرد.

وی با اشاره به اینکه حسد خوبی‌های انسان را از بین می‌برد، یادآور شد: به جای حسد باید غبطه بخوریم و ائمه(ع) به حال حضرت ابوالفضل(ع) غبطه می‌خوردند.

شفیعی‌زاده تکبر و خودبرتربینی را از موانع فرد مومن دانست و تصریح کرد: انسان‌های مومن از خصلت تکبر دوری می‌کنند.

وی درباره اجرای طرح سرشماری گفت: سرشماری عمومی نفوس و مسکن از سوم مهر ماه امسال همزمان با سراسر کشور در گیلان آغاز می‌شود.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به اینکه مسؤولان با آمارهای غلط مردم را ناامید نکنند، ادامه داد: ارائه آمار غلط گناه کبیره است.

* قول مسؤولان درباره افتتاح راه‌آهن گیلان تحقق نیافت

وی با بیان اینکه در دولت گذشته قول افتتاح راه‌آهن قزوین‌ـ رشت داده بودند، اظهار کرد: اکنون این امر اتفاق نیفتاده و بار دیگر مسؤولان قول افتتاح این پروژه را تا پایان امسال دادند و به نظر می‌رسد باز هم تحقق پیدا نمی‌کند.

شفیعی‌زاده از مسؤولان خواست تا در ارائه آمار بیکاری به جامعه توجه داشته باشند و گفت: یکی از مشکلات، نادرست خواندن آمار دولت‌های گذشته است در حالی که مردم شرایط جامعه و کشور را درک می‌کنند.

وی به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: جنگ هشت ساله خسارت بسیاری به کشور وارد کرد و هزینه بسیاری دادیم اما برکت و آثار زیادی داشته است.

خطیب موقت رشت یکی از برکات دوران دفاع مقدس را پایان دادن به تحقیر ۲۰۰ ساله ایران ذکر کرد و یادآور شد: در قرارداد گلستان، ترکمان‌چای و انگلستان تحقیر شدیم.

وی با تصریح بر اینکه بحرین آخرین منطقه‌ای بود که سه سال قبل از انقلاب اسلامی از ایران جدا شد، خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی تمام کشورها با ما جنگیدند و ۲۵۰ هزار شهید تقدیم کردیم اما حتی یک وجب خاک کشور از ایران جدا نشده است.

* آمریکا روزانه ایران را رصد می‌کند

امام جمعه موقت رشت در ادامه افزود: یک مسؤول بلندپایه در جمهوری اسلامی سخنی بیان کرد که انسان می‌ماند چه بگوید.

وی تصریح کرد: آمریکا روزانه ایران را رصد می‌کند برای اینکه میزان توان دفاعی ما را بسنجد اما فردی می‌گوید نیازی به تجهیزات نظامی نداریم.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه در شرایط کنونی دنیا تبدیل به قانون جنگل شده است، یادآور شد: در داخل برخی در حال خودزنی هستند و حتی افراد عامی و بی‌سواد نیز می‌دانند نیاز به قدرت دفاعی داریم.

وی درباره دهه ولایت و امامت خاطرنشان کرد: در دهه امامت و ولایت هستیم و نامگذاری این دهه بسیار ارزشمند است.

امام جمعه موقت رشت پیامبر(ص) را برترین انسان در عالم خواند و افزود: امام علی(ع) پس از پیامبر(ص) بالاترین انسان است.

وی به فرا رسیدن ماه محرم اشاره کرد و متذکر شد: شعار هفته امر به معروف و نهی از منکر این است که همه مسؤول هستیم و باید به این فریضه عمل کنیم‌.

* عوام‌فریبی آمریکا در منطقه

شفیعی‌زاده با بیان اینکه آمریکا هنوز در منطقه عوام‌فریبی می‌کند، خاطرنشان کرد: ۶۴ نماینده آمریکا بیانیه دادند که آل‌سعود را در مورد ۱۱ سپتامبر تحت پیگرد قرار دهد.

وی آل‌سعود را نخستین پرورش‌دهنده تروریسم خواند و یادآور شد: تمام جامعه باید ولایت‌مدار باشد و مردم ایران ثابت کردند ولایت‌مدار هستند.

خطیب موقت جمعه رشت بیان کرد: ولی‌فقیه نمایندگان عادل و فاضل را در استان‌ها شناسایی می‌کند و مردم وظیفه دارند از آنها تبعیت کنند.

وی در گیلان آیت‌الله قربانی را بسیار عالم و ارزشمند و فخر جهان تشیع خواند و افزود: اگر وی حرفی می‌زند لازم‌الاجراست.

شفیعی‌زاده، متذکر شد: اگر کسی در گیلان از سخنان نماینده ولی‌فقیه به‌ویژه از دستگاه‌های فرهنگی نمی‌تواند تمکین کند باید کنار برود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار