کد خبر : 7811
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲

آیت الله هاشمی شخصیتی عملگرا و عنصری کارآمد در انقلاب اسلامی بود

آیت الله هاشمی شخصیتی عملگرا و عنصری کارآمد در انقلاب اسلامی بود

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه اداره امور جنگ و دوران دفاع مقدس یکی از مهمترین ارزش‌های عملی و فکری آیت الله هاشمی رفسنجانی بود گفت: آقای هاشمی رفسنجانی شخصیتی عملگرا و عنصری کارآمد در انقلاب اسلامی محسوب می‌شد.

به گزارش گیلانستان ، حجت الاسلام والمسلمین یوسف صدیق عربانی امروز در مراسمی که پیش از ظهر روز سه شنبه در رشت برگزار شد با تسلیت رحلت جانگداز رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و یار دیرین رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: شخصیت تابناک مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره در طول انقلاب تاثیرگذار بوده است.

امام جمعه موقت رشت با بیان به اینکه ورود آیت الله هاشمی رفسنجانی به حسینیه قم با آغاز نهضت امام خمینی(ره) علیه رژیم پهلوی همزمان بود افزود: آیت الله رفسنجانی از معدود طلابی بود که به‌دلیل عشق و علاقه‌ای که نسبت به امام خمینی(ره) داشت تمامی هستی خود را از همان روزهای نخست در راه انقلاب در طبق اخلاص قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی در زندان‌های رژیم پهلوی توسط ساواک شکنجه‌های گسترده‌ای را تحمل کرد گفت: وی با تحمل رنج‌ها و دردهای فراوان در زندان رژیم پهلوی هرگز یک گام از مواضع خود عقب نشینی نکرد.

صدیق عربانی ثبات شخصیتی آیت الله هاشمی رفسنجانی را مثال زدنی عنوان و خاطرنشان کرد: آیت الله رفسنجانی تا آخرین روز عمر خود حالت مبارزاتی خود علیه دشمنان اسلام را حفظ کرد و ثبات شخصیتی ایشان به دنیا ثابت شد.

وی علاقه و فداکاری این شخصیت برجسته را نسبت به انقلاب و نظام گسترده خواند و با بیان اینکه ایشان به‌دلیل اعمال صالحه، ایمان و اخلاص همواره جایگاه ویژه‌ای نزد ملت ایران داشت گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره در طول عمر انقلاب مسئولیت‌های مهم و تاثیرگذاری را در کشور بر عهده داشت و ایران اسلامی همواره در مواقع مسئولیت‌های ایشان در اوج بود.

امام جمعه موقت رشت با تاکید بر اینکه طبق بیانات مقام معظم رهبری، آیت الله هاشمی رفسنجانی از هوش و ذکاوت سرشاری برخوردار بود خاطرنشان کرد: اداره امور جنگ و دوران دفاع مقدس یکی از مهمترین ارزش‌های عملی و فکری این شخصیت برجسته انقلاب است.

صدیق عربانی توانمندی و عظمت فکری و اخلاقی آیت الله هاشمی رفسنجانی را مثال زدنی دانست و با اشاره به اینکه امروز در دنیا برای این شخصیت بزرگ انقلابی یک جایگاه ویژه‌ای ایجاد شده است افزود: دنیا به‌واسطه شخصیت‌های برجسته‌ای چون امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و آیت الله هاشمی رفسنجانی به عظمت و اقتدار ایران اسلامی پی برد.

وی این شخصیت برجسته نظام جمهوری اسلامی را یک فرد عملگرا و عنصری کارآمد در  انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد و افزود: باید لقب امیر کبیر انقلاب اسلامی را به آیت الله هاشمی رفسنجانی بدهیم زیرا ایشان با دستان خالی توانست با مدیریت در سرداری سازندگی نمره درخشانی را برای ایران اسلامی رقم بزنند.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به دوران ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی و با تاکید بر اینکه در آن دوران کشور به توانمندی‌های چشمگیری دست یافت تاکید کرد: ده‌ها سد در دوران ریاست جمهوری ایشان در کشور ساخته شد و برنامه‌های فاخری در کشور اجرا شد.

صدیق عربانی با اشاره به رابطه دوستانه و عمیق آیت الله هاشمی رفسنجانی با مقام معظم رهبری تصریح کرد: مقام معظم رهبری در پیام تسلیت رحلت این شخصیت بزرگوار فرمودند که اختلاف نظرها و اجتهادهای متفاوت در برهه‌های مختلف هرگز نتوانست پیوند رفاقت را از ما دور کند.

وی با بیان اینکه پیام تسلیت مقام معظم رهبری وحدت معنوی ایشان با آیت الله هاشمی رفسنجانی را به وضوح نشان می‌دهد تاکید کرد: مردم میهن اسلامی و جهان اسلام رضایت مثال زدنی از زحمات و خدمات بی‌دریغ ایشان در تاریخ عمر انقلاب اسلامی ایران دارند./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار