کد خبر : 21574
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 دی 1396- 31: 20

آیین بزرگداشت “روز رشت” برگزار شد

آیین بزرگداشت “روز رشت” برگزار شد

آیین بزرگداشت “روز رشت” به‌مناسبت تعیین روز رشت به‌عنوان مرکز استان گیلان با حضور جمعی از مسئولان، هنرمندان و فرهیختگان ملی و میهمانان خارجی در رشت برگزار شد.

به گزاری گیلانستان، آیین بزرگداشت “روز رشت” به‌مناسبت سالروز تعیین روز رشت به‌عنوان مرکز استان گیلان با حضور جمع کثیری از مسئولان، هنرمندان و فرهیختگان ملی و میهمانان خارجی در رشت برگزار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این مراسم با تبریک “روز رشت” و با اشاره به اینکه روز رشت متعلق به تمامی مردم این شهر است اظهار داشت: نام‌گذاری روزی به‌عنوان “روز رشت” با ابتکار عمل شورای چهارم اقدامی مبارک در تاریخ رشت است.

سید امیرحسین علوی با بیان اینکه شهر رشت پیشینه‌ای پر افتخار و غنی داشته و این امر مسئولیت مدیران را در شهر رشت سنگین‌ می‌کند تصریح کرد: تلاش است با همدلی و وفاق، بهترین‌ها برای شهر رشت و مردم رشت به ارمغان آید.

وی با تاکید بر اینکه اتفاقات اخیر در رشت با ولایتمداری و هوشیاری مردم شریف رشت به‌درستی مدیریت شده است، افزود: به طور حتم با هوشیاری و پشتیبانی مردم رشت از نظام مقدس جمهوری اسلامی، این اتفاقات به سرانجام مطلوبی می‌رسد.

علوی با اشاره به اینکه با وجود تمامی اختلاف‌ نظرها در بین اعضای شورا، تمامی اعضا در راستای رفع معضلات و مشکلات موجود عهد و پیمان بستیم تاکید کرد: رفع معضلات و مشکلات موجود در شهر رشت نیازمند همراهی تمامی مسئولان است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت پاسداری از زبان شیرین گیلکی خاطرنشان کرد: شهر رشت در روزگاران قدیم مرکز معامله منطقه شمال کشور به‌ویژه در حوزه ابریشم و نوغان محسوب می‌شد.

محمدحسن عاقل‌منش با بیان اینکه در گذشته محلات مختلف شهر رشت تاثیر به‌سزایی در اقتصاد استان داشتند اظهار داشت: انتخاب “روز رشت” انعکاسی ملی در وفاق و همدلی مردم رشت را به سایر استان‌ها صادر می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه انتخاب “روز رشت”  فارغ از هرگونه برخورد سلیقه‌ای و جناحی بوده و تنها انسجام مردمی را به همراه داشته است خاطرنشان کرد: “روز رشت” پیامی از سر همدلی، همبستگی و وفاق استانی به‌همراه دارد.

عاقل‌منش با اشاره به اینکه پیام “روز رشت”را باید به‌درستی به گوش جهانیان برسانیم افزود: امروز بیش از پیش نیازمند همبستگی و وفاق در سطح کشور هستیم تا با انسجام و روح همبستگی، نظام مقدس جمهوری اسلامی را از هرگونه گزند حفظ کنیم.

به گزاری گیلانستان ، در پایان این مراسم گواهینامه “شهر حلال جهانی” از سوی سازمان بین‌المللی حلال جهانی به شهر رشت اهدا شد و از ۱۴ فرهیخته سال ۹۶ شهر رشت تجلیل شد./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار