کد خبر : 50310
تاریخ انتشار : شنبه 6 اردیبهشت 1399- 23: 19

به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد؛

آیین تکریم و معارفه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان + گزارش تصویری

آیین تکریم و معارفه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی گیلان + گزارش تصویری

نماینده ولی فقیه در گیلان بر توجه ویژه به معنویت و اخلاق در دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد و گفت: امیدوارم مساله معنویت و اخلاق که محور اساسی در هر پژوهش و دانش است، در دانشگاه آزاد اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش گیلانستان آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در جلسه ویدئوکنفرانس تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: امیدواریم خدای متعال به همه ما توفیق خدمت در نظام اسلامی را بدهد.

وی با قدردانی از تلاش‌های ابراهیم چیرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، افزود: از رئیس جدید این دانشگاه می‌خواهیم ایجاد وفاق بین همکاران و دانشجویان و همچنین ایجاد فضای آرام در دانشگاه را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهد.

امام جمعه رشت با تاکید بر دست‌پاکی مسئولان، بیان کرد: ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی بعضی از افراد که درصدد زیاده‌خواهی باشند، از مواردی است که رئیس دانشگاه قبلی داشت و امیدواریم این ویژگی‌ها مد نظر رئیس جدید نیز باشد.

آیت‌الله فلاحتی، خواستار توجه ویژه به معنویت و اخلاق در دانشگاه آزاد اسلامی شد و تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی توسط امام راحل بنیان گذاشته شد و پس از آن مقام معظم رهبری بر آن نظارت داشته‌اند ضمن اینکه اکنون در راس مدیریتی آن دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی قرار گرفته‌اند که سوز نظام، انقلاب و ارزش‌های انقلاب و کشور را دارند.

وی ادامه داد: امیدوارم مساله معنویت و اخلاق که محور اساسی در هر پژوهش و دانش هست، در دانشگاه آزاد اسلامی مورد توجه قرار گیرد و پس از آن به بخش‌های پژوهشی این دانشگاه توجه شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی خوش درخشیده است، خاطرنشان کرد: توقع و انتظار از دانشگاه آزاد اسلامی بیش از این است بنابراین می‌طلبد در بخش‌های پژوهشی کارهای گسترده و عمیقی انجام شود.

آیت‌الله فلاحتی، ایجاد وفاق میان همه مسئولان در واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی سراسر گیلان را از رئیس جدید این دانشگاه خواستار شد و گفت: از جمله موضوع‌هایی که در نظام اسلامی در بخش‌های مختلف دانشی حوزه‌ها و دانشگاه‌ها به آن کم پرداخته می‌شود، فعال‌سازی مدیرسازی است.

وی به وجود رشته‌های مدیریتی در دانشگاه اشاره کرد و یادآور شد: در دانشگاه مدیرسازی نمی‌کنیم و از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور و گیلان می‌خواهیم به این بخش توجه شود و در آینده شاهد مدیرانی نه تنها برای دانشگاه آزاد بلکه برای تمام استان در امور مختلف باشیم.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه برخی از مواقع در بعضی از جاها مدیرانی می‌گذارند که فهم و دانش مدیریتی ندارند، اظهار کرد: بعضی مواقع، برخی مدیران از تجربه مدیریتی برخوردار نیستند و این فاجعه است.

آیت‌الله فلاحتی، وجود ریزش‌ها در جامعه را از نتایج غیرسودمند نداشتن فهم، دانش و تجربه مدیریتی در برخی از مدیران دانست و اضافه کرد: بنابراین توجه به مدیرسازی و اینکه مدیرانی دلسوز بسازیم بسیار مهم است.

وی به ویژگی‌های مدیر در تراز نظام اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: وجود مدیرانی با داشتن چهار ویژگی دست پاک، چشم پاک، فاضل و عالم و همچنین فهم دانش مدیریت اجتماعی و سیاسی در نظام اسلامی حائز اهمیت است و اگر این موارد را در عرصه مدیریتی در نظر بگیریم در آینده می‌توانیم مدیرانی در فرآیند توسعه‌سازی نظام اسلامی داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: اگر مدیری بخواهد تنها جایگاهی در عرصه‌های مدیریتی و سیاسی را اشغال کند و ویژگی‌های مذکور را نداشته باشد، در همه جا پرتی‌های بسیاری را شاهد خواهیم بود و بعدها نمی‌توان عقبه‌های آن را جبران کرد.

آیت‌الله فلاحتی افزود: امیدواریم رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی گیلان همان مسیر معنوی و اخلاقی را طی کند تا شاهد مدیران ارزشی در این دانشگاه باشیم.
اخلاق‌مداری محور دانشگاه آزاد است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در ویدئوکنفرانس مذکور، وجود آیت‌الله فلاحتی در دانشگاه آزاد اسلامی گیلان را برای این دانشگاه یک نعمت عنوان کرد و گفت: از ویژگی مردمی بودن آیت‌الله فلاحتی بهره‌های بسیاری بردیم و آن را آموختیم.

محمدمهدی طهرانچی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی اخلاق‌مدار و دین‌محور است، بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی مرجعیت علمی و کارآفرینی را سرلوحه برنامه خود قرار داده است.

دانشگاه آزاد در حوزه‌های فرهنگی اثرگذار بوده است

محمود قاسم‌نژاد معاون سیاسی امنیتی استاندار گیلان نیز در ویدئوکنفرانس مذکور با اشاره به اینکه دانشجویان بسیاری از بدو تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون فارغ‌التحصیل شدند، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در کنار برنامه‌های آموزشی و پژوهشی در حوزه‌های فرهنگی نیز اثرگذار بوده است.

ابراهیم چیرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان نیز در جلسه مذکور از اصلاح در امور مالی این دانشگاه خبر داد و گفت: ۳ واحد فناور در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی استان اضافه شده است.

محمد دوستار رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی گیلان نیز در جلسه مذکور این دانشگاه را مولود انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: مردم باید شاهد تحقق آرمان‌های امام(ره)، شهدا و مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی باشند بنابراین ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و کمک به برنامه‌های پژوهشی از برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی گیلان است.

در جلسه ویدئوکنفرانس مذکور، از تلاش‌های دکتر ابراهیم چیرانی قدردانی به عمل آمد و دکتر محمد دوستار به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۲
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

عبدالله شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲

با سلام و عرض تبریک وآرززوی موفقیت برای جناب آقای دکتر دوستدار ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان امیدوارم اولین گام مثبت را برای رضایت اعضای هیات علمی و کارکنان و دانشجویان بر دارند و آن تغییر دکتر آزاده دل معاو ن آموزشی واحد رشت است .بدون تغییر ایشان هرنوع تغییر و تحولی ، کوچک و بی ارزش جلوه خواهد کرد .

محمد یکشنبه , ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳

سلام علیکم بنده هم همزمان با حلول ماه مبارک رمضان این تغییر ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان را به فال نیک می گیرم و خدمت جناب آقای دکتر دوستدار تبریک و تهنیت عرض می کنم و تغییر بعضی از معاونین بویژه دکتر آزاده دل ،معاون آموزشی را نشانه پایبندی به ارزشهای اسلامی ، ایجاد نظم وهماهنگی و احترام به کرامت انسانی کارکنان دانشگاه می دانم .ایشان رادوست همگروه ایشان آقای دکتر چیرانی بدون سوابق وصلاحیت های مدیریتی و اخلاقی و تنها بر اساس روابط خانوادگی بر روی کا رآورد و اکنون فقط ناله و نفرین دهها نفر از کارکنان راپشت سر خود دارد .

رفتن به نوار ابزار