کد خبر : 68637
تاریخ انتشار : شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گیلان؛

ائمه جمعه گیلان برای انتخاب مدیران دولت آینده معیارها و شاخصه‌هایی دارند

ائمه جمعه گیلان برای انتخاب مدیران دولت آینده معیارها و شاخصه‌هایی دارند

حجت الاسلام عادلی با بیان اینکه ۱۴ موضوع محوری برای برنامه‌های فرهنگی ائمه جمعه تعیین شده است از تدارک و اجرای ۲۵ برنامه در گرامیداشت سالروز اقامه اولین نماز جمعه در تهران در سراسر گیلان خبر داد.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام و المسلمین ولی عادلی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه ۵ مرداد ۵۸ با تدبیر امام خمینی(ره) در دانشگاه تهران نماز جمعه اقامه شد اظهار داشت: در دوران حکومت پهلوی نماز جمعه در کشور تعطیل بود اما با تدبیر امام راحل در ۵ مرداد، ادبیات مقاومت در رگ‌های جامعه جاری شد.

 

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گیلان افزود: بعد از انقلاب اسلامی این مسیر با خون شهدای محراب گلگون شد و پایگاه بصیرت نقش محوری خود را در جامعه ایفا کرد.

 

وی با بیان اینکه نهاد نمازجمعه نهاد فضیلتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است تصریح کرد: سالروز تاسیس نماز جمعه امسال با شعار “همیشه مردم، همیشه انقلابی” همزمان با سراسر کشور با هدایت نماینده ولی فقیه در استان‌ها و به تبع آن در گیلان نیز برگزار می‌شود.

 

عادلی از تدارک و اجرای ۲۵ برنامه در گرامیداشت این ایام خبر داد و تصریح کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی هنری در حوزه نقاشی، مقاله‌نویسی و کتابخوانی، برگزاری جلسه با ائمه جمعه و تجلیل از کارگزاران آن، تشکیل جلسات هیئت اندیشه ورز، تدابیر لازم جهت فضاآرایی شهری و فرهنگ‌سازی، آذین بندی مصلاها و خیابان‌های منتهی به آن، دیدار نماینده ولی فقیه با خانواده شهدای نماز جمعه، تجلیل از شهدای مدافع سلامت و کادر درمان، تجلیل از گروه‌های جهادی و خیرین رزمایش مواسات و ائمه جمعه فعال در رزمایش از جمله این برنامه‌هاست.

 

به گفته وی افتتاح مهدآدینه، کتابخانه و قرائت‌خانه در فضاهای جانبی مصلاها، تجلیل از پیشکسوتان نماز جمعه، تشکیل شورای فرهنگ عمومی، شورای اداری و برپایی نمایشگاه در فضای مصلاها در سطوح ملی، استانی، منطقه‌ای از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده است.

 

عادلی به تشریح اهداف این برنامه‌ها پرداخت و اذعان داشت: جریان‌سازی پیرامون بازآفرینی هویت نماز جمعه، ارتقا ظرفیت نماز جمعه، تشریح دستاوردهای نماز جمعه به‌ویژه در دوران شبوع ویروس کرونا. قدرشناسی از مجاهدت‌ها و تلاش‌های خالصانه ائمه جمعه و کارگزاران در رزمایش مواسات و ایران همدل، معرفی و تجلیل از چهره‌های ماندگار و مفاخر نماز جمعه از جمله این اهداف است.

عادلی با اشاره به روی کار آمدن دولت آیت الله رئیسی در آینده‌ای نزدیک اظهار کرد: برای انتخاب مدیران در استان ائمه جمعه نیز همانند سایر گروه‌های سیاسی اجتماعی معیارها و شاخصه‌هایی دارند که شایسته است در چینش‌ها لحاظ گردد.

وی برنامه‌محوری نهاد امامت جمعه در سال‌های اخیر را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه ۱۴ موضوع محوری برای برنامه‌های فرهنگی ائمه جمعه تعریف شد اعلام کرد: اعتلای خانواده و جایگاه زن، اعتلای مسجد و ارتباط با نسل جوان، اعتلای سیاسی شهر و ترویج اقتصاد مقاومتی، ترویج علم و پژوهش، ترویج فرهنگ قرآن و معارف قرآنی و اهل بیت(ع)، ترویج معنویت و اخلاق، تربیت جبهه فرهنگی انقلاب و تشکل‌های مردمی، تقویت و فعال‌سازی مجامع و شوراهای رسمی مانند احیا جایگاه شورای فرهنگ عمومی، نهضت خدمت‌رسانی و عدالت، نیروسازی و نخبه‌پروری و کادرسازی برای آینده کشور و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله این ۱۴ محور است.

 

مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گیلان با تاکید بر مسئله‌شناسی و اجرای برنامه‌ها در ذیل آن اذعان کرد: کمیته تدوین برنامه در شهرستان‌ها با حضور چهره‌های شاخص فرهنگی اجتماعی به‌عنوان هیئت اندیشه‌ورز تشکیل شد تا به‌عنوان قرارگاه فرهنگی شهرستان، برنامه‌ها را اجرا کرده که توسط استان به‌صورت فصلی و سالیانه رصد و مورد پایش قرار می‌گیرد.

 

وی از فعالیت رسمی ۳۰ نفر در ستادهای نماز جمعه گیلان خبر داد و با اشاره به شهدای نماز جمعه استان و تجلیل از آنان در این ایام تصریح کرد: چهار امام جمعه در گیلان از خانواده معزز شهدا بودند که مرحومان حجت‌الاسلام جنیدی امام جمعه فقید رودسر و پدر چهار شهید، حجت الاسلام اسماعیلیان، امام جمعه بندرکیاهشهر پدر سه شهید، آیت الله امینیان، امام جمعه آستانه اشرفیه و پدر یک شهید، حاج آقا منعم پدر یک شهید و شهید آیت الله احسانبخش جانباز شهید و نماینده فقید ولی فقیه در گیلان، خانواده شهدای نماز جمعه استان هستند.

 

عادلی با بیان اینکه تحول در نهاد امامت نماز جمعه ایجاد شده و تداوم آن نیازمند کمک همه نخبگان و متفکران در حوزه‌های مختلف است تصریح کرد: باید از این ظرفیت برای کاهش معضلات و مشکلات نماز جمعه با استفاده از ابزار فرهنگی بهره برد.

وی با اشاره به برپایی نماز جمعه در وضعیت کرونایی امروز ابرازامیدواری کرد در پایان تابستان با تزریق واکسن، نمازهای جمعه با شرایط قبل برگزار شده و نمازهای باشکوهی را بعد از کرونا داشته باشیم.

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار