کد خبر : 77100
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 اسفند 1400- 26: 17

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

ابزارهای هنر و فرهنگ برای انتقال فرهنگ مهدویت استفاده شود

ابزارهای هنر و فرهنگ برای انتقال فرهنگ مهدویت استفاده شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه مهدویت در گفتمان فرهنگی دولت در قالب دکترین مطرح شده است، گفت: ابزارهای هنر و فرهنگ برای انتقال فرهنگ مهدویت استفاده شود.

به گزارش گیلانستان، رضا ثقتی ظهر پنج شنبه در مراسم اختتامیه جشنواره منجی با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ مهدوی در جامعه، اظهار کرد: امروز ترویج فرهنگ مهدوی که زبان مشترک جهان اسلام است وظیفه همگان است.

وی با بیان اینکه فرهنگ مهدوی می‌تواند پیوند دهنده قلوب همه مسلمان جهان باشد، گفت: هنوز ابعاد مختلف فرهنگ مهدوی شناسایی نشده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه مهدویت در گفتمان فرهنگی دولت به عنوان دکترین مطرح است، افزود: در سال آینده شاهد رونمایی از ابعاد مختلف دکترین مهدویت در راستای تقویت فرهنگ و ادبیات رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه باید از ابزار هنر به عنوان جامع‌ترین و ماندگارترین ابزارها در انتقال فرهنگ مهدویت بهره گیری شود، اضافه کرد: برگزاری چنین جشنواره‌ها در راستای انتقال فرهنگ مهدوی بسیار تأثیرگذار است.

ثقتی با اشاره به اینکه زبان هنر یک زبان قابل فهم برای همگان است، تصریح کرد: ابزارهای فرهنگ و هنر باید برای انتقال فرهنگ مهدویت و گسترش آن استفاده شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه رویکرد جدید این اداره کل تمرکز زدایی در انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری بوده که نمونه آن در برگزاری جشنواره منجی عینیت بخشیده شد، گفت: این جشنواره در ۱۷ شهرستان استان گیلان برگزار و فعالیت‌های خوبی انجام شده است.

در پایان این مراسم نیز از برگزیدگان جشنواره منجی تجلیل و تقدیر شد.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار