کد خبر : 1490
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰:۲۵

ابهام تخلف در انتخاب ۱۲ دی بعنوان روز رشت / ۸دی چگونه روز رشت نشد؟!

ابهام تخلف در انتخاب ۱۲ دی بعنوان روز رشت / ۸دی چگونه روز رشت نشد؟!

ابهام تخلف از ماده ۸ فانون دستورالعمل شرح وظایف کمیسیونها در انتخاب ۱۲ دی بعنوان روز رشت بررسی شد.

به گزارش ” در گیلان ” ، انتخاب روزی به عنوان “رشت” در تاریخ محلی گیلان اقدام خوبی بود که توسط کارگروهی در شهرداری رشت با مسئولیت مهندس حسنی سخنگوی شهرداری از یکسال گذشته پیگیری شد.

لایحه انتخاب روز رشت با ۵ پیشنهاد به شورای شهر رشت ارجاع و بر اساس قانون رئیس شورا آن را برای بررسی بیشتر به کمیسیون تخصصی فرهنگی و اجتماعی ارجاع داد.

نکته قابل تأمل عدم بررسی لایحه مذکور در مهلت قانونی در کمیسیون تخصصی است که سبب خدشه دار شدن مصوبه نهایی با عدم آشنایی کافی دبیرخانه شورا به قوانین نحوه برریسی طرح ها و لوایح است.

ماده ۸ رعایت نشده است

یک کارشناس ارشد حقوقی در گفت‌وگو با صبح مشرق، اظهار داشت: بر اساس ماده دستورالعمل ترکیب و شرح وظایف کمیسیونها مصوب ۱۰ اسفند ۸۵ حداکثر زمان برای بررسی طرحها و لوایح در کمیسیونها یکماه بوده مگر در مواردی که نیاز به زمان بیشتر با نظر رئیس شورا باشد.

ناصر علیزاده با بیان اینکه در اسناد موجود اثری از نظر مجدد رئیس شورا و وقت خواهی کمیسیون دیده نمی‌شود، افزود: بر اساس قانون مذکور ابهام جدی در تخلف بررسی انتخاب ۱۲ دی به عنوان روز رشت قابل بررسی است.

وی تصریح کرد: بررسی نهایی لایحه ای که روند بررسی آن خدشه داشته در ۵ مهر ۹۴ و تصویب نهایی آن نیز دارای ابهاماتی است که بهتر است شورای رشت استانادات قانونی خود را در این باره برای تنویر افکار عمومی ارائه دهد.

روز عاشورایی مردم گیلان فراموش نشود

یک استاد دانشگاه نیز در گفت‌وگو با صبح مشرق، با بیان اینکه ۸دی روز عاشورایی مردم گیلان است، اظهار داشت: اعضای شورا باید از ظرفیت نام ۸ دی بیشترین بهره را ببرند.

حسین زاده خاطرنشان کرد: روز عاشورایی مردم گیلان فراموش نشود و بهتر است شورای شهر رشت در تصمیمات حساس بیش از پیش تامل و تفکر کند.

۸ دی چگونه روز رشت نشد؟!

یک عضو کمیسیون فرهنگی شورای رشت می‌گوید: یکی از اعضای کمیسیون فرهنگی شورا که پیش از این نیز موضع جدی در برابر حضور اصولگرایان در شورای رشت گرفته بود مانع اصلی برای نامگذاری این روز بود!!

۹ دی‌ماه ۸۸ جلوه‌ای از بصیرت مردم ایران بود، گیلانی‌ها در ۸ دی ماه ۱۳۸۹ در نخستین سالگرد ۹ دی دیداری با رهبری داشتند، اما چرا از میان مردم ایران تنها گیلانیان در سالگرد این روز تاریخی، به حضور رهبر معظم انقلاب پذیرفته شدند؟ و چرا این دیدار در ۸ دی ماه انجام شد، نه در ۹ دی ماه؟

برای پاسخ این سئوالات باید بدانیم که مردم گیلان یک روز زودتر از سایر نقاط کشور یعنی ۸ دی ۱۳۸۸ به صورت خود جوش به صحنه آمدند و بر دهان فتنه گران کوبیدند. رهبر معظم انقلاب اسلامی به این مناسبت مدال پر افتخار “السابقون” در جبهه بصیرت و دفاع از ولایت را به گردن مردم گیلان آویختند.مدت‌ها بود که بحث دیدار مردم گیلان با رهبر معظم انقلاب به طور گسترده در استان مطرح شده بود، چندین بار نیز گفتند که منتظر باشید که به زودی به دیدار آقا برویم ولی هر دفعه میسر نمی‌شد.

آخرین بار سالروز شهادت سردار بزرگ اسلام شهید میرزا کوچک جنگلی ۱۱ آذر بود ولی باز هم این آرزو متحقق نشد، تا اینکه به مناسبت قیام مردم ایران در دفع فتنه‌گران در ۹ دی ۱۳۸۸، قرار شد که مردم گیلان مفتخر به زیارت مقام معظم رهبری شوند.

۹ دی ماه ۸۸ جلوه‌ای از بصیرت مردم ایران اسلامی بود، گیلانی‌ها در ۸ دی ماه ۱۳۸۹ در نخستین سالگرد ۹ دی دیداری با مقام معظم رهبری داشتند.

در چرایی این دیدار و افتخار بزرگ برای گیله زنان و گیله مردان بس که باید بدانیم، مردم گیلان یک روز زودتر از سایر نقاط کشور یعنی ۸ دی ۱۳۸۸ به صورت خود جوش به صحنه آمدند و با راهپیمایی عظیم در ۱۶ شهرستان این استان، فتنه‌گران را محکوم کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی به این مناسبت مدال پر افتخار “السابقون” در جبهه بصیرت و دفاع از ولایت را به گردن مردم گیلان آویختند.

مردم گیلان در دیدار با رهبر و مولای خویش شعری را هم‌خوانی کردند که بصیرت مردم گیلان از مصرع مصرع ابیات آن نمایان می‌شود.

رضا نیکوکار شاعر توانمند و معاصر انقلابی، سروده خود که مردم ولایتمدار گیلان در محضر مقام معظم رهبری در هشتم دی ماه ۸۹ به صورت دسته جمعی خواندند را منتشر کرده است.

امید است با بررسی مجدد لایحه انتخاب روز رشت “۸ دی” به عنوان روز رشت انتخاب شود./صبح مشرق

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار