کد خبر : 54
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱

اجازه نفوذ به کشورهای فرامنطقه‌ای در دریای خزر را نمی‌دهیم

اجازه نفوذ به کشورهای فرامنطقه‌ای در دریای خزر را نمی‌دهیم

فرمانده ناوگان نظامی فدراسیون روسیه گفت: دریای خزر دریای صلح و دوستی است و اجازه نمی‌دهیم کشورهای فرامنطقه‌ای در این دریا نفوذ کنند.

به گزارش در گیلان، «والری اسمیرنوف» امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در انزلی با اشاره به ورود 2 ناوگروه نظامی فدراسیون روسیه در بندرانزلی اظهار کرد: ناوگروه‌های نظامی با خود پیام صلح و دوستی را به همراه آورده‌اند.

وی ارتباط دوستانه با هر پنج کشور حاشیه خزر را از اهداف مهم سفر ناوگروه‌های نظامی روسی به ایران عنوان کرد و گفت: با تعامل کشورهای حاشیه خزر اجازه نمی‌دهیم کشورهای فرامنطقه‌ای در دریای خزر نفوذ کنند.

فرمانده ناوگان نظامی فدراسیون روسیه ایران را کشوری مستقل و قدرتمند خواند و تصریح کرد: نیروی دریایی ایران قدرتمند است و از تولیدات ساخت خود استفاده می‌کند.

وی دریای خزر را دریای صلح و دوستی خواند و خاطرنشان کرد: تقویت مناسبات دوجانبه هدف مهم سفر ناوگروه‌ها به ایران است.

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش ایران نیز در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: تمام فعالیت‌ها در راستای رسیدن به هدف صلح و دوستی در دریای خزر انجام می‌شود.

افشین رضایی‌حداد با بیان اینکه تلاش ما برقراری شرایط امن در دریای خزر است، افزود: همواره تلاش کرده‌ایم با اقتدار زمینه امن در دریای خزر ایجاد شود.

وی گفت: پنج کشور حاشیه خزر می‌توانند در کنار یکدیگر باشند و به هم کمک کنند تا امنیت دریای خزر همچنان باقی بماند.

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی یکی از ویژگی‌های دریای خزر را نفوذناپذیری آن دانست و خاطرنشان کرد: هیچ کشوری نمی‌تواند بدون مجوز وارد دریای خزر شود و نباید اجازه دهیم کشوری دیگر به این دریا ورود کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار