کد خبر : 58887
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵

معاون سازمان صمت گیلان:

اجباری‌شدن اعلام موجودی کالا در سامانه جامع انبارداری؛ ۱۶۰۰۰ کیلوگرم روغن در گیلان کشف و ضبط شد

اجباری‌شدن اعلام موجودی کالا در سامانه جامع انبارداری؛ ۱۶۰۰۰ کیلوگرم روغن در گیلان کشف و ضبط شد

معاون سازمان صمت گیلان با اشاره به کشف ۱۰۰۰ حلب روغن ۱۶ کیلوگرمی در گیلان گفت: انبارداران باید در سامانه جامع انبارداری اعلام موجودی کنند.

به گزارش گیلانستان، مهدی نقدی با اشاره به کشف حدود هزار حلب روغن ۱۶ کیلویی در سطح شهر رشت و جریمه ۱۴۰ میلیونی برای این محتکران که شناسایی شدند اظهار داشت: یک کارخانه در گیلان و همچنین کارخانه‌ای در مازندران که سهمیه‌ روغن خود را در بازار توزیع نکرده بودند نیز در جریان بازرسی‌ها شناسایی و جریمه شدند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت گیلان افزود: کارخانه گیلانی حدود ۷۲۵ تُن سهمیه روغن داشت که تنها ۱۳۸ تُن را در گیلان توزیع کرده بود و سهمیه ۵۸۷ تُنی خود را در استان توزیع نکرده بود و در جریان بازرسی‌های انجام شده کارخانه مذکور جریمه و متعهد شد که روزانه ۳۰ تن روغن در سطح بازار عرضه کند.

نقدی با بیان اینکه کارخانه دیگری در مازندران نیز سهمیه روغنی که باید در اختیار گیلان قرار می‌داد را تحویل نداده بود تصریح کرد: در حال حاضر این کارخانه‌ها مُجاب شدند که سهمیه روغن خود را در سطح بازار توزیع کنند.

وی با اشاره به ضرورت اعلام موجودی و ثبت‌نام انبارداران در سامانه جامع انبارداری مربوط به سازمان صمت ابراز داشت: همه کسانی‌که در سطح اماکن مقدار خاصی کالا در انبار دارند حتماً در سامانه جامع انبارداری ثبت‌نام و اعلام موجودی کنند که چه میزان کالا وارد انبارشان شده اما اگر این اقدام انجام نشود، احتکار محسوب می‌شود.

نقدی به گلایه‌های مردم مبنی بر کمبود روغن در بازار اشاره کرد و بیان داشت: هنوز میزان عرضه و تقاضا در بازار یکسان نیست به‌همین دلیل کمبودهایی مشاهده می‌شود و با توجه به مشکلاتی که در سطح گمرک ایجاد شده بود و کارخانه‌داران در تامین مواد اولیه روغن با مشکل روبه‌رو شده بودند اکنون مشکل گمرک حل شده و مواد اولیه نیز وارد کارخانجات شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت گیلان با بیان اینکه کارخانجات بزرگی در سایر استان‌ها هستند که باید با توجه به سهمیه اختصاص یافته نیاز فروشگاه‌ها را تامین کنند افزود: بازرسان سازمان صمت گیلان با همکاری سپاه و دستگاه‌های نظارتی، شبانه‌روز برای رفع مشکلات این حوزه و کشف کالاهای احتکارشده درحال تلاش هستند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار