کد خبر : 44492
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 آذر 1398- 28: 17

اجحاف در حق مردم طوالش/ یک وکیل برای بیش از ۳۰۰هزار موکل

اجحاف در حق مردم طوالش/ یک وکیل برای بیش از ۳۰۰هزار موکل

با وجود یک نماینده برای بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مردمان طوالش اجحاف در حق این مردم صورت گرفته است.

به گزارش گیلانستان با نزدیک شدن به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و همزمان با نام‌نویسی از داوطلبان این دوره از انتخابات از یک دید دیگر می‌خواهیم به انتخابات در حوزه انتخابیه طوالش، حوزه‌ای که همیشه جریان رقابت‌های انتخاباتی در آن پرشور و پر سر و صدا بوده است نگاهی بیندازیم.

حوزه انتخابیه طوالش متشکل از سه شهرستان تالش، رضوانشهر و ماسال با جمعیت ۳۲۳ هزار و ۱۶۳ نفر طبق سرشماری سال ۹۵ است که هم دارای وسعت جغرافیایی بسیار بالایی است هم بعد از حوزه انتخابیه رشت پرجمعیت‌ترین حوزه انتخابیه استان محسوب می‌شود که در سایه غفلت مسئولان تنها دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

هرچند در قانون اساسی برای نماینده فقط نظارت در حوزه انتخابیه‌اش لحاظ گردیده ولی خوشبختانه یا متاسفانه در سال‌های اخیر یک قانون نانوشته در حوزه‌های انتخابیه رواج پیدا کرده و آن درخواست مطالبات زیرساختی از قبیل جاده، آب، برق و گاز از نماینده است که باید اعتراف کرد در خیلی از موارد نتیجه داده و نماینده توانسته برای حوزه انتخابیه‌اش امکانات زیرساختی به ارمغان بیاورد.

در کنار این موضوع باید اهمیت نماینده در جذب اعتبارات برای حوزه انتخابیه‌اش را درک کرد، اگر حوزه‌ای با وسعت بالا، تنها یک نماینده داشته باشد بالطبع مردمانش به سبب عدم تسلط تنها نماینده‌شان بر کل حوزه انتخابیه متضرر خواهند شد.

با وجود این باید اذعان کرد که در حق مردمان نجیب سرزمین طوالش اجحاف صورت گرفته چرا که سه شهرستان با جمعیت بالغ بر ۳۲۳ هزار نفر فقط دارای یک نماینده در بهارستان است و این در حالیست که حوزه‌های انتخابیه همجوار نظیر صومعه‌سرا تنها با ۱۲۵ هزار نفر و وسعت به مراتب کمتر از طوالش دارای یک نماینده و یا حوزه بندرانزلی با ۱۳۹ هزار نفر دارای یک نماینده هستند.

در این راستا با حضور در جمع مردم با چند نفر از شهروندان ماسالی به گفتگو پرداخته‌ایم:

یکی از شهروندان ماسالی با بیان اینکه نماینده می‌تواند صدای رسای شهرستان در مجلس و در جمع وزرا و دولتمردان باشد افزود: متاسفانه حوزه انتخابیه طوالش تنها دارای یک نماینده است که با توجه به جلسات علنی و غیرعلنی مجلس و کمیسیون‌ها و از طرفی وسعت بالای منطقه، نماینده امکان سرکشی از کل شهرستان را ندارد و این به ضرر این شهرستان‌هاست.

یکی دیگر از شهروندان ماسالی علت توسعه‌نیافتگی طوالش به‌ویژه ماسال با وجود پتانسیل‌های عالی این حوزه را عدم معرفی ظرفیت‌ها و توانایی‌های این منطقه از سوی نمایندگان پیشین و نماینده حاضر عنوان کرد و گفت: دلیل آن هم وسعت بالای منطقه است که نماینده امکان اینکه بر کل منطقه تسلط داشته باشد را ندارد.

*تفکیک شهرستان‌های ماسال و رضوانشهر از تالش

یکی دیگر از شهروندان ماسالی هم در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: از نماینده محترم طوالش و همه کسانی که می‌توانند در این راستا برای این سه شهرستان قدمی بردارند درخواست می‌کنم تمام تلاش خود را داشته باشند تا حداقل حوزه طوالش دارای ۲ نماینده و یا اینکه شهرستان تالش از شهرستان‌های ماسال و رضوانشهر تفکیک شود.

وی تصریح کرد: وجود یک نماینده برای تالش بزرگ سبب شده که گاهی اوقات ماه‌ها نتوانیم نماینده خود که به نوعی وکیل ماست را ملاقات کنیم و این را نوعی بی‌عدالتی عنوان کرد.

وقتی با جمع کثیری از مردم ماسال به گفت‌وگو پرداختیم اکثریت آنها انتظار داشتند که به جای یک نماینده ۲ نماینده داشته باشند، زیرا از نظر آنها وقتی فردی غیر ماسالی به‌عنوان نماینده انتخاب می‌شود قطعا به شهرستان خود بیشتر از این شهرستان رسیدگی می‌کند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار