کد خبر : 36490
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳

همزمان با سراسر کشور محقق می شود؛

اجرای برنامه بسیج ملی فشار خون در گیلان

اجرای برنامه بسیج ملی فشار خون در گیلان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اجرای بسیج ملی فشار خون در گیلان، همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش گیلانستان طلعت کاویانی  از اجرای بسیج ملی فشار خون در گیلان، همزمان با سراسر کشور از 27 اردیبهشت الی 15تیرماه خبر داد.

وی با بیان این که امروزه، تغییر سبک زندگی و شیوع بیماری های غیر واگیر نظیر فشار خون، بیماری های قلبی- عروقی، دیابت و انواع سرطان ها از چالش های پیش روی حوزه سلامت محسوب می شود گفت: در این راستا تدوین برنامه هایی برای کنترل و پیشگیری از این بیماری ها و افزایش آگاهی اجتماعی در دستور کار وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد.

کاویانی با بیان اینکه حدود 40درصد از افراد دارای فشار خون بالا، از بیماری خود اطلاعی ندارند، خاطرنشان کرد: افراد زمانی متوجه مشکل فشارخون بالای خود می شوند که با بروز مشکلات شدیدتر جسمی نظیر حمله قلبی، حمله مغزی یا بیماری های مزمن کلیه مواجه می شوند.

وی هدف از اجرای بسیج ملی فشار خون را افزایش آگاهی مردم نسبت به خطرات فشارخون بالا عنوان کرد و یاد آور شد: مردم باید به فشارخون بالا به عنوان یک عامل تهدیدکننده سلامتی، توجه داشته باشند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه  علوم پزشکی گیلان، توسعه فعالیت های بین بخشی، همکاری سازمان های سلامت محور  و مشارکت مردم استان و رسانه های جمعی را در اجرای موفق این طرح ضروری دانست و گفت: اطلاعات تکمیلی در خصوص برنامه بسیج ملی فشار خون متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار