کد خبر : 46217
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵

اجرای برنامه جامع کشاورزی برای جلوگیری از انقراض اسب کاسپین

اجرای برنامه جامع کشاورزی برای جلوگیری از انقراض اسب کاسپین

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان لازمه خارج شدن اسب کاسپین از خطر انقراض را ایجاد بانک ژن دانست و گفت: برنامه جامع توسعه کشاورزی برای نخستین بار در سال آینده، تصویب و اجرایی می‌شود.

به گزارش گیلانستان حجت علی‌اکبرنژاد امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اسب کاسپین یکی از گونه‌های قدیمی اسب در کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: استان گیلان دارای گونه‌های مختلف جانوری است که اسب کاسپین یکی از قدیمی‌ترین این‌گونه ها بوده و ‌باید برای حفظ آنان تلاش کرد.

وی با اشاره به تعداد اسب کاسپین موجود در استان گیلان گفت: شهرستان‌های غرب استان گیلان قطب پرورش اسب کاسپین هستند و بر اساس آخرین آمار ۳۵۰ رأس اسب کاسپین در استان وجود داشته که ۱۵۰ رأس آن هویت گذاری شده است لذا سعی داریم با انجام برنامه‌های مطالعاتی تعداد این‌گونه از اسب را به یک هزار رأس برسانیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اذعان به اینکه صادرات اسب کاسپین ممنوع شده است، افزود: متأسفانه تاکنون اسب کاسپین از خطر انقراض خارج نشده و برای انجام این کار باید تعداد این‌گونه اسب را به یک هزار عدد برسانیم به همین دلیل انجمن اسب کاسپین را تشکیل دادیم.

اکبرنژاد لازمه خارج شدن اسب کاسپین از خطر انقراض را ایجاد بانک ژن دانست و تصریح کرد: برنامه جامع توسعه کشاورزی برای نخستین بار در سال آینده، تصویب و اجرایی می‌شود لذا امیدوارم با اجرایی شدن این برنامه، اسب کاسپین از فهرست حیوانات درخطر انقراض بیرون بیاید.

وی‌ با اشاره به ویژگی‌های اسب کاسپین گفت: نجابت، قد و قواره کوتاه‌تر از ۱۴۲ سانتی‌متر، روحیه بالای فرمان‌برداری بالا و هوش زیاد ازجمله ویژگی‌های اسب کاسپین است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار