کد خبر : 68107
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 تیر 1400- 42: 16

اجرای طرح اوقات فراغت «مدرسه، مسجد، تابستان » در مسجد جامع تولم‌شهر

اجرای طرح اوقات فراغت «مدرسه، مسجد، تابستان » در مسجد جامع تولم‌شهر

طرح اوقات فراغت بچه‌های مسجد با عنوان طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» در مسجد جامع تولمشهر برگزار می‌شود.

به گزارش گیلانستان، مائده فلاحتکارضیابری: فصل تابستان به‌عنوان فصل تعطیلی مدارس و اوقات فراغتی برای دانش‌آموزان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و می‌تواند فرصت خوبی برای نسل جوان و فرزندان باشد.

اوقات فراغت در زندگی انسان حساسیت فوق‌العاده‌ای دارد و اندکی بی‌تفاوتی و بی‌توجهی به آن می‌تواند آسیب‌ها و انحرافات فراوانی را به بار آورد از این رو خانواده‌ها باید با یک برنامه‌ریزی مناسب و با اندیشیدن و به کار بردن راهکارهای عملی در غنی‌سازی اوقات فراغت فرزندان خود تلاش کنند و در راه افزایش بهره‌وری توانمندی‌های آنها گام بردارند.

تقویت بنیه ایمان، همدلی، کار و ایثار در محیط مسجد،خانواده و محله با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون مساجد و رشد و پرورش استعدادهای بالقوه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، از اهداف برگزاری طرح ملی غنی سازی اوقات فراغت بچه‌های مسجد است.

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با محوریت امام جماعت و همراهی هیات امنای مسجد و سایر تشکل‌های مسجد و محله می‌توانند با رویکردهای شبکه‌سازی و جریان‌سازی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و فعالان فرهنگی، اجتماعی محله گامی موثر برای غنی‌سازی اوقات فراغت اعضای کانون بردارد.

در این میان، کانون‌ فرهنگی هنری فاطمیه(س) مسجد جامع تولمشهر به‌عنوان یکی از اماکن مهم و مناسب برای برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت، در کنار کارکردهای مذهبی و نیایشی خود، فضا و محیطی امن و عاطفی را برای پرورش استعدادهای نوجوانان و جوانان فراهم کرده است.

«سیدعباس طبایی» با بیان اینکه طرح اوقات فراغت بچه‌های مسجد با عنوان طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» در مسجد جامع تولمشهر برگزار می‌شود اظهار کرد: این طرح از اواسط تیرماه به صورت رسمی آغاز به کار می‌کند.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه(س) مسجد جامع تولمشهر با بیان اینکه این طرح با هدف احیای کارکردهای مسجد و جذب حداکثری جوانان، نوجوانان و کودکان به مسجد هر ساله انجام می‌شود افزود: کودکان، نوجوانان و جوانان گروه‌های هدف برنامه‌های اوقات فراغت در کانون‌های فرهنگی هنری مسجد هستند.

وی گفت: کلاس‌های اوقات فراغت امسال کانون فاطمیه(س) مسجد جامع تولمشهر شامل قرآن، احکام، پینگ‌پنگ، فوتبال دستی، فوتبال گل کوچک، والیبال و حلقه‌های معرفتی است.

طبایی تصریح کرد: برگزاری طرح اوقات فراغت «بچه‌های مسجد» در کانون فرهنگی هنری هرساله موجی از خوشحالی را برای کودکان، نوجوانان و جوانان به همراه داشته است و با علاقه زیاد در این طرح شرکت می‌کنند.

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه(س) مسجد جامع تولمشهر خاطرنشان کرد: برگزاری کلاس های متنوع در این طرح موجب شده است تا خانواده ها با خیالی آسوده فرزندان خود را در طرح اوقات فراغت «بچه‌های مسجد» ثبت نام کنند.

«علیرضا» یکی از بچه‌های مسجد جامع تولمشهر با بیان اینکه هر ساله در طرح اوقات فراغت این کانون شرکت می‌کنم و علاوه بر سرگرمی به اطلاعات من افزوده می‌شود اظهار کرد: کانون فرهنگی این مسجد از کانون‌ها یفعال در سطح شهرستان است که هر ساله تعداد زیادی از جوانان و نوجوانان جذب برنامه‌های آن می‌شوند.

وی با بیان اینکه حلقه‌های معرفتی این کانون حرفی برای گفتن دارد افزود: وقتی عده‌ای از هم سن‌وسالها دور هم به بحث و تبادل نظر می‌پزدازند قطعا به نتایج خوبی دست پیدا می‌کنیم.

علیرضا گفت: رشد و پرورش استعدادهای بالقوه اعضای کانون‌، تقویت بنیه ایمان، همدلی، کار و ایثار در محیط مسجد، خانواده و محله از نتایج برنامه‌های اوقات فراغت کانون فرهنگی هنری است.

وی خاطرنشان کرد: توجه به اوقات فراغت نوجوانان و جوانان برای شناخت نیازها و رفع آنها، برنامه‌ریزی درست برای گذراندن اوقات فراغت آنها باعث بروز خلاقیت و نوآوری توام با تفکر سیال در این قشر می‌شود.

گفتنی است با برنامه‌ریزی درست و ایجاد سرگرمی‌ها و تفریحات سالم برای نوجوانان و جوانان می‌توان از بروز بسیاری از انحرافات و کج‌روی‌ها جلوگیری کرد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار