کد خبر : 59868
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

اجرای “طرح تعارض منافع” جلوی فساد مالی و رانت‌خواری را می‌گیرد

اجرای “طرح تعارض منافع” جلوی فساد مالی و رانت‌خواری را می‌گیرد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اجرای طرح تعارض منافع تحول عظیمی در عرصه مدیریت کشور بوده و فساد مالی و رانت‌خواری را به حداقل می‌رساند.

به گزارش گیلانستان، خلیل بهروزی‌فر ، از تحویل لایحه بودجه ۱۴۰۰ به مجلس خبر داد و اظهار داشت: این لایحه پس از بررسی و مطالعه دقیق نمایندگان در هفته کاری مجلس بررسی می‌شود و در راستای ایجاد تحول در ساختار بودجه طرحی را ارائه داده‌ایم که اگر اجرا شود و به ثمر برسد باعث رعایت عدالت در توزیع بودجه برای نخستین بار در کشور می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه طرح دوفوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در ۱۱ آذر تصویب شد، افزود: شورای نگهبان به‌دلیل ضرورت موضوع، شبانگاه ۱۱ آذر آن را بررسی کرده و در صحن علنی ۱۲ آذر اشکالات جزئی آن را برطرف کردیم و مجدداً به شورای نگهبان ارجاع داده‌ شد تا مورد تایید این شورا قرار بگیرد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس گفت: در راستای طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها دو ماه به دولت فرصت داده شد تا طرف‌های مذاکره‌ کننده باقی مانده در برجام به تعهدات خود عمل کنند که لغو تحریم همه بانک‌هایی که با ایران معامله پولی داشتند، لغو تحریم پول‌های بلوکه شده ایران، لغو تحریم مواد اولیه، لغو تحریم فروش نفت و ارائه دریافتی حاصل از فروش نفت به خود کشور از جمله این تعهدات است.

بهروزی‌فر با بیان اینکه دولت باید در مهلت دو ماهه موارد مذکور را گزارش دهد، عنوان کرد: اگر این فرصت دو ماهه تمام شد و موارد مذکور برطرف نشد دولت باید بلافاصله کشور را به حالت اولیه فناوری انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، مباحث مربوط به آب سنگین و غنی سازی اورانیم ۲۰ درصد به‌ بالا و دیگر موضوعات موجود برگرداند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس ما مجلس انقلابی است و دولت براساس قانون اساسی مکلف است قوانینی که در مجلس تصویب می‌شود را اجرا کند ابراز داشت: سخنگوی دولت طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را طرحی بی‌مورد و غیرقانونی تلقی کرد که این دخالت مستقیم در قوه مقننه و قانونگذاری است؛ مجلس در راس همه امور است و براساس قانون اساسی در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد و بقیه به‌عنوان مجری باید قانونی را که در قوه مقننه تصویب می‌شود به‌ خوبی اجرا کنند‌.

وی با بیان اینکه مجلس از ۴+۱ به‌دلیل عمل نکردن به تعهداتشان هیچ انتظاری ندارد، افزود: مدت هفت سال است که دولت در برجام حضور دارد و متاسفانه در این مدت وجهه قهرمانانه‌ای که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند مشاهده نشد؛ ما در طول این هفت سال هیچ روزنه امیدی در رابطه با برجام ندیدیم بلکه وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم روز به روز بدتر شده و اکنون به اوج رسیده است.

بهروزی‌فر گفت: دولت امروز به‌جای برون‌نگری باید درون نگری داشته باشد و از ظرفیت‌ها، سرمایه‌ها و امکانات داخلی استفاده کند؛ ما در طول این سال‌ها متحمل خسارت‌های زیادی از برجام بودیم و نیروگاه نطنز، ترور دانشمندان هسته‌ای مانند شهید محسن فخری‌زاده و فرماندهانی چون حاج قاسم سلیمانی ماحصل مذاکرات برجام بود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی افزود: هدف دولت از هفت سال حضورش در برجام این بود که با این مذاکرات چرخ اقتصاد را بچرخاند که نه‌ تنها چرخه اقتصاد نچرخید بلکه کاملاً متوقف شد همچنین سانتریفیوژها نیز از حرکت ایستاد و در زمان زیادی می‌برد تا این خسارت‌ها جبران شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح مدیریت تعارض منافع می‌تواند تحولی عظیم در عرصه مدیریت کشور به وجود آورد گفت: اجرای این طرح رانت‌خواری‌ها، فساد اداری و فساد مالی را به حداقل می رساند؛ کلیات این قانون مصوب شده و جزئیات آن مورد بحث است و پس از مصوب شدن در کمیسیون آن را به صحن  ارائه می‌دهیم تا رای آورده و به واسطه آن شرایط سوءمدیریت موجود در کشور کاهش یابد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح ساماندهی ساختار اداری و استخدامی به‌عنوان مسئله مهم مطرح در کمیسیون اجتماعی افزود: بررسی‌های لازم برای اجرای این طرح انجام شده و کمیسیون اجتماعی به‌عنوان کمیسیون اصلی این طرح، پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد؛ طرح اصلاح ساختار بودجه و تغییراتی در قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراها نیز از مباحثی است که اکنون در مجلس مطرح بوده و در حال پیگیری است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار