کد خبر : 10441
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹

اجرای طرح خادمیاران رضوی جهت خدمت به محرومان در گیلان

اجرای طرح خادمیاران رضوی جهت خدمت به محرومان در گیلان

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان گیلان با اشاره به اجرایی شدن طرح خادمیاران رضوی در استان گیلان گفت: در این طرح هر فردی بر اساس تخصصی که دارد می‌تواند به محرومان و نیازمندان منطقه خود خدمات‌رسانی کند.

به گزارش گیلانستان، عبدالحمید علیزاده در گفت‌وگویی با تاکید بر اینکه امروز بیش از هر زمانی، کشور به اقدام، عمل و اندیشه جهادی و انقلابی نیازمند است، اظهار داشت: برای همه افرادی که دارای توانمندی‌های مختلف هستند و می‌خواهند کمکی به محرومان و مستضعفان کنند این فرصت از طریق آستان قدس رضوی ایجاد شده است.

وی با اشاره به منشور 7 ماده‌ای رهبری معظم انقلاب که در قاب و قالب حکم انتصاب تولیت جدید آستان قدس رضوی متجلی شد و عرصه‌های جدیدی از فعالیت را برای آستان قدس گشود، گفت: تأکید معظم له برای خدمت‌رسانی به ضعفا، مستمندان و مستضعفان که در بندهای 2 و 3  این منشور آمده است خدمت به محرومان را از رئوس برنامه‌ها و به‌عنوان یک روح حاکم و جاری در تمام امور آستان قدس رضوی قرار داده است.

علیزاده با بیان اینکه تلاش آستان قدس، بهره‌گیری از ظرفیت‌های معنوی بارگاه منور امام رضا(ع)، انسجام بخشیدن و هم‌افزایی در ظرفیت‌های مردمی و دخیل کردن مشارکت‌های عمومی است، افزود: آستان قدس یک بستر است برای خدمت و معنویت بخشیدن به حرکت مردمی جهادگران و آستان قدس با آغوش باز از همه علاقه‌مندان به خدمت برای پیوند زدن خدمت خالصانه به معنویت ناب حضرت رضا(ع) دعوت می‌کند.

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان گیلان خاطرنشان کرد: همه باید بدانند این خدمت به برکت وجود حضرت رضا(ع) است؛ این فرصت، نام امام(ع) و پرچم لطف و عنایت و رأفت امام رضا(ع) را بر بالای هر کوی و برزن به اهتزاز در می‌آورد تا همه بدانند آنچه ما داریم به برکت این خاندان معصوم است.

علیزاده اظهار داشت: ما با نهادها و سازمان‌هایی که وظیفه اصلی توجه و رسیدگی به محرومان را دارند موازی کاری نمی‌کنیم بلکه با استفاده از ظرفیت‌های آستان قدس رضوی به این سازمان‌ها در راه جذب مشارکت‌های بیشتر مردمی کمک می‌کنیم.

وی گفت: طرح خادم یاران رضوی می‌خواهد افرادی را که توانایی و تمایل خدمت به زائران امام رضا(ع) را دارند از طریق سامانه پرتال آستان قدس رضوی ثبت نام  و در سراسر کشور ساماندهی کند؛ از این طریق هر فردی بر اساس تخصصی که دارد می‌تواند به محرومان و نیازمندان منطقه خود تحت عنوان خادم یاران امام رضا (ع) خدمات رسانی کند.

مسئول دفتر آستان قدس رضوی در استان گیلان با بیان اینکه علاقه مندانی که دارای سن 20 سال به بالا هستند می‌توانند با مراجعه به پرتال آستان قدس رضوی به آدرس AQR.IR در طرح خادم یاران رضوی ثبت نام کنند، افزود: این عزیزان به‌عنوان تقدیر نیز بعد از ارائه خدمات مستمر، ساعتی را به‌عنوان خادم در حرم مطهر به زائران خدمات رسانی خواهند کرد.

علیزاده در پایان با تشریح برخی اقدامات عملی که در راستای کمک به محرومان زیر سایه امام رضا(ع) انجام شده است از اهدای مبالغ و بسته‌های متبرک به 1000 نفر از افراد بیمار زمین‌گیر مستمند به‌عنوان بخشی از فعالیت این دفتر در استان گیلان خبر داد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار