کد خبر : 37712
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 خرداد 1398- 44: 10

معاون بنیاد علوی کشور خبر داد:

اجرای طرح عمران و آبادانی در ۱۴ نقطه کشور توسط بنیاد علوی

اجرای طرح عمران و آبادانی در ۱۴ نقطه کشور توسط بنیاد علوی

حاج‌علی‌زاده از اجرای طرح عمران و آبادانی در ۱۴ نقطه کشور توسط بنیادعلوی خبر داد.

به گزارش گیلانستان « احمد حاج علی‌زاده» در نشست اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان آستارا که در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد،اظهارکرد: بنیاد علوی ساخت ۴۰ مرکز درمان بستر را در اولویت قرار داده است.

معاون توانمندسازی و مشارکت‌های مردمی بنیاد علوی کشور با اشاره به اینکه این مراکز درمان بستر در مناطق محروم و روستایی ساخته می‌شوند افزود: هدف از ساخت این مراکز تقویت زیرساخت‌های بهداشتی و خدمات‌رسانی بهتر به مردم است.

وی با بیان‌ اینکه هر یک از این مراکز در مساحت یک هزار و ۱۰۰ مترمربع احداث می‌شوند تصریح‌کرد: این مراکز با صرف اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال ساخته می‌شود.

حاج‌علی‌زاده گفت: تجیهز و تامین نیروهای این مراکز درمان بستر را وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برعهده دارد.

معاون توانمندسازی و مشارکت‌های مردمی بنیاد علوی کشور به تحت‌پوشش قرار دادن ۸۰ هزار مادر باردار و شیرده توسط این بنیاد با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد و افزود: این تعداد مادر باردار و شیرده با توزیع سبد غذایی تحت‌پوشش قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: توزیع سبد غذایی بین مادران باردار و شیرده با هدف حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و حفظ سلامت جامعه در مناطق محروم و روستایی صورت گرفته است.

حاج‌علی‌زاده به تفاهم‌نامه همکاری بنیادعلوی با بانک سینا، دفتر مناطق محروم ریاست‌جمهوری و استانداری‌های کشور اشاره کرد و افزود: در راستای تفاهم‌نامه‌های مذکور از سال ۹۵ تاکنون سه‌هزار و ۵۲۵ طرح به بهره‌برداری رسیده است.

وی اضافه‌کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای ۲۷ هزار نفر از ساکنین مناطق محروم و روستایی اشتغالزایی شده است.

معاون توانمندسازی و مشارکت‌های مردمی بنیادعلوی کشور تصریح‌کرد: برای بهره‌برداری از طرح‌های مذکور ۱۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

حاجی‌علی‌زاده با اشاره به اینکه بخشی از مصالح مورد نیاز احداث واحدهای مسکونی در مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده را بنیاد علوی تامین می‌کند خاطرنشان‌کرد: بنیاد علوی این کار را با تصویب هیئت‌امنای بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اجرایی می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر بنیاد علوی طرح عمران و آبادانی را در ۱۴ نقطه کشور در دست اجرا دارد.

حاجی‌علی‌زاده با بیان‌اینکه ساخت ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های معلول از اقدامات مهم بنیاد علوی است،گفت: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای ۱۰ هزار نفر از دانشجویان مناطق محروم و تامین مسکن برای خانواده‌های دو معلول از دیگر اقدامات بنیاد علوی در کشور بوده است.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار