کد خبر : 36238
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 اردیبهشت 1398- 32: 18

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان:

اجرای طرح« ۴۰ مسجد ۴۰ نمایشگاه»/ضرورت توجه به قلم خبرنگار در کاهش آسیب های اجتماعی

اجرای طرح« ۴۰ مسجد ۴۰ نمایشگاه»/ضرورت توجه به قلم خبرنگار در کاهش آسیب های اجتماعی

حجت الاسلام رضوانی نژاد با بیان اینکه کانون‌های مساجد در انعکاس اخبار مسجد فعال هستند، گفت: خبرنگاران نقش ارزنده‌ای در شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند.

به گزارش گیلانستان حجت الاسلام«محمد علی رضوانی نژاد»، امروز (سه‌شنبه، ۱۰ اردبیهشت ) در بازدید رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان از خبرگزاری شبستاناظهارکرد: رسانه‌ها نقش ارزنده‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ۹۱۷ کانون در مساجد ۱۶ شهرستان فعال هستند، گفت: با اجرای طرح سامانه سجا و لزوم ثبت اعضای کانون‌های مساجد در این سامانه تا کنون ۴۵ هزار نفر ثبت اطللاعات کرده‌اند که این آمار درگذشته ۱۱ هزار نفر بود.

حجت الاسلام رضوانی نژاد اذعان کرد: توجه به خبر و رسانه بسیاری از مشکلات و آسیب‌های جدی اجتماعی را مرتفع می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه عرصه امروز عرصه جنگ رسانه‌ای است، افزود: کانون‌های مساجد با توجه به ظرفیت‌هایی که دارند، می‌توانند در عرصه خبر نیز در کنار فعالیت‌های فرهنگی و عملیاتی فعال باشند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان به طرح «هر مسجد یک خبرنگار» اشاره و خاطرنشان کرد: با آموزش خبرنگار در مساجد تولید خبر در حوزه مساجد و کانون‌های مسجد ارتقاء می‌یابد.

حجت الاسلام رضوانی نژاد با اشاره به اینکه هر کانون یک سازمان مستقل است، تصریح کرد: در مسجد علاوه بر کانون دیگر نهادهای مردمی از جمله امام جماعت، هیئت امنا و بسیج محلات و …. فعال بوده که کانون مساجد با همکاری این مجموعه‌ها می‌تواند در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف فعالیت کند.

وی به طرح‌های نوین در اجرای برنامه‌های کانون‌های مساجد گیلان اشاره و اظهار کرد: کانون‌های مساجد فعالیت فرامسجدی داشته و با شناسایی نیازهای فرهنگی و هنری خانواده‌های پیرامون مسجد می‌توانند زمینه‌های فعالیت در محل را گسترش داده و از آسیب‌های جدی اجتماعی جلوگیری کنند.

حجت الاسلام رضوانی نژاد به دیگر طرح‌های اجرایی کانون‌های مساجد استان اشاره و خاطر نشان کرد: هر شهرستان ۴۰ مسجد، ۴۰ نمایشگاه از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد است که با هدف ایجاد انگیزه در اعضاء کانون‌های مساجد استان طراحی شده است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان به فعالیت خبرگزاری شبستان استان اشاره و اذعان کرد: در سه ماهه آخر سال گذشته خبرگزاری شبستان گیلان در بین مراکز استانی این خبرگزاری  به عنوان خبرگزاری برتر از لحاظ تهیه و تولید خبر معرفی شده است.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار