کد خبر : 33732
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 بهمن 1397- 17: 11

اجرای عملی آموخته‌های کلاس درس در طرح جابر بن حیان/گیلان میزبان مرحله کشوری جابر بن حیان است

اجرای عملی آموخته‌های کلاس درس در طرح جابر بن حیان/گیلان میزبان مرحله کشوری جابر بن حیان است

مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش‌وپرورش با تأکید براثر مثبت فعالیت علمی دانش‌آموزان در طرح جابر بن حیان گفت: آموزش‌وپرورش با اجرای طرح جابر بن حیان، سعی دارد زمینه اجرای کار عملی دانش آموزان را در مدارس فراهم کند.

به گزارش گیلانستان با اشاره به اهمیت برگزاری طرح جابر بن حیان در مدارس اظهار کرد: در طرح جابر بن حیان درصدد هستیم تا دانش آموزان با روحیه پرسشگری و پژوهش محوری تربیت شوند زیرا  آن‌ها باید به‌مرورزمان با مهارت‌های مانند تفکر، حل مسئله و انجام کار علمی پژوهشی آشنایی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش وظیفه دارد تا فرصت‌هایی را برای دانش آموزان جهت عملی کردن آموخته‌های خود در کلاس‌های درس فراهم کند تصریح کرد: آموزش‌وپرورش با اجرای طرح جابر بن حیان، سعی دارد زمینه اجرای کار عملی دانش آموزان را در مدارس فراهم کرده تا از این طریق دانش آموزان با انگیزه بیشتر فعالیت علمی و عملی خود را در آینده استمرار و بتوانند در آینده طولانی‌تر، نگاهی به اشتغال خود داشته باشند.

مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش‌وپرورش با تأکید براثر مثبت فعالیت علمی دانش آموزان در طرح جابر بن حیان گفت: مدارس با توجه به شرایط و امکانات خود به دانش آموزان و علاقه‌مندان در این حوزه مساعدت می‌کنند ازاین‌رو، آموزش‌وپرورش هیچ منبع خاصی برای مدرسه خاص یا دانش‌آموز خاصی در نظر نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش برای با ارتقای  سطح دانش آموزان در طرح جابر بن حیان با برگزاری کارگاه‌ها و ایجاد نگرش مثبت در معلمان، اقدام به زمینه‌سازی و بسترسازی کرده است افزود: معلمان مدارس دولتی با شرکت در این کارگاه‌ها و استفاده از بسته‌های آموزشی، آموزش‌دیده و آموخته‌های خود را در اختیار دانش آموزان مشتاق برای شرکت در این طرح قرار می‌دهند.

شکوهی با بیان اینکه این کلاس‌ها و کارگاه‌ها مخصوص به معلمان مدارس دولتی است گفت: طبق قانون کارگاه‌های ذکرشده برای معلمان مدارس دولتی پیش‌بینی‌شده و معلمان غیردولتی در این کارگاه‌ها حاضر نمی‌شوند مگر اینکه برخی از مناطق و  استان‌ها دوره‌های خاصی برای آن‌ها پیش‌بینی کند تا آن‌ها نیز از این آموزش بهره‌مند شوند.

مدیرکل دفتر دبستانی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه بهره‌مندی معلمان مدارس غیردولتی نیز از کلاس‌های فوق‌الذکر می‌تواند مؤثر باشد تصریح کرد: اگرچه معلمان مدارس غیردولتی در بخش خصوصی مشغول به فعالیت بوده و منابع مستقلی دارند اما به‌هرحال این معلمان، دانش آموزان ما را کلاس‌های درس آموزش می‌دهند و اگر بتوان شرایطی فراهم کرد تا این همکاران نیز در کلاس‌های فوق‌الذکر شرکت کنند قطعاً نتیجه مثبتی خواهد داشت.

وی با اشاره به فعالیت آموزشی ۸۹ درصدی آموزش دولتی  با توجه  به تقسیم‌بندی آموزش‌وپرورش به دو  بخش دولتی و غیردولتی بیان کرد: با توجه به اینکه در این سال‌ها تنها حدود ۱۲ درصد از مدارس آموزش‌وپرورش غیردولتی هستند نمی‌توان گفت که مدارس  غیردولتی در حال افزایش است.

شکوهی افزود: اگرچه عدم گسترش مدارس غیردولتی می‌تواند یک نقد باشد چراکه هنوز بخش خصوصی توسعه پیدا نکرده اما اینکه بگوییم رشد مدارس غیردولتی در حال افزایش است سخن درستی نیست.

طرح جابربن حیان طرحی پژوهش محور است که حاصل فعالیت عملی دانش آموزان و آزمایش‌های مربوط به نکات درسی آن‌ها است و گیلان در سال تحصیلی جاری، میزبان مرحله کشوری جشنواره جابر بن حیان خواهد بود.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار