کد خبر : 52685
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان:

اجرای لایروبی ۴۰۰ هزار متر مربعی بندر آستارا

اجرای لایروبی ۴۰۰ هزار متر مربعی بندر آستارا

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: ۴۰۰ هزار متر مربع لایروبی در بندر آستارا با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان توسط سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت های پیمانکاری اجرایی می شود.

به گزارش گیلانستان،حمیدرضا آبایی در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا یکی از بحث‌های اصلی در این بندر بررسی مشکلات قراردادی با بخش خصوصی است، اظهار کرد: در بندر آستارا مهم‌ترین عاملی که می‌تواند در جذب کشتی و بار تأثیرگذار باشد عمق مناسبی است که بر اساس قرار داد باید سازمان بنادر و دریانوردی ایجاد و در اختیار سرمایه گذار بخش خصوصی قرار دهد.

وی با بیان اینکه با توجه به دستورات مدیر عامل سازمان و هماهنگی‌های انجام شده خوشبختانه موفق شدیم در اواخر سال گذشته قرار دادی را با شرکت حشمت رود نهایی کنیم، افزود: امروز با ابلاغ شدن این قرارداد شرکت مورد نظر محل اجرای دایک را مورد بررسی و ارزیابی قرار داده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به اینکه طی مدت زمان شش ماه باید حدود ۴۰۰ هزار متر مربع لایروبی انجام شود، گفت: برای اجرای این طرح ۲۷ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که امیدواریم با توجه به شرایط موجود از مواد حاصل از این لایروبی در پروژه‌های ملی از جمله راه آهن آستارا به رشت و بزرگراه آستارا به آستارا استفاده کنیم.

مدیر کل و مدیر منطقه ویژه اقتصادی آستارا با اشاره به عدم آماده بودن برخی زیرساخت‌ها در بندر آستارا و با بیان اینکه بار چینی بر اساس ضوابط امور بندری انجام نمی‌شود، تصریح کرد: یکی از معضلات موجود در این بندر سر در و راه ورودی است که در این باره تصمیمات خوبی امروز اتخاذ شده و مقرر شده شرکت کاوه در یک مدت زمان مشخص اقدام به اصلاح موارد مورد نظر کند.

آبایی در ادامه وجود کالاهای متروکه و مهلت گذشته نیز یکی دیگر از مواردی است که در بندر آستارا با آن مواجه هستیم، گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان و بازدید صورت گرفته مقرر شد در باره وضعیت سه هزار تن کنجاله موجود در بندر آستارا تعیین تکلیف نهایی شده و اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به تأمین تجهیزات دریایی و بندری است، اظهار کرد: در این زمینه نیز شرکت کاوه اقدامات خوبی انجام داده و اطلاع داده شده که این شرکت در حال خرید یک دستگاه لایروب کاتر ساکشن است که در صورت اضافه شدن این دستگاه به دستگاه‌های موجود انتظار می‌رود با تحویل عمق مناسب به این شرکت، می‌تواند اقدامات لازم برای نگهداشت اقدام کند که بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان به سایر تجهیزات موجود در این بندر نیز اشاره کرد و افزود: وجود جرثقیل گاتوالد ۱۰۰ تن، و مکنده غلات با ظرفیت ۳۰۰ تن در ساعت در حال فعالیت بوده که نویدبخش آینده درخشان برای این بندر خواهد بود.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار