کد خبر : 51645
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 خرداد 1399- 22: 11

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

اجرای پویش خرید کالای ایرانی در گیلان؛ مبارزه با قاچاق کالا تشدید می‌شود

اجرای پویش خرید کالای ایرانی در گیلان؛ مبارزه با قاچاق کالا تشدید می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان پویش خرید کالای ایرانی را از جمله طرح‌هایی که در استان به خوبی اجرایی شده است خواند و گفت: مبارزه با قاچاق کالا در گیلان تشدید می‌شود.

به گزارش گیلانستان فرهاد دلق‌پوش، از تشکیل پرونده بیش از ۷ میلیارد و ۲۱۵ میلیونی برای کالای قاچاق در گیلان در سال ۹۸ خبر داد و با بیان اینکه کالای قاچاق، موجب اخلال در بازار و تضعیف انگیزه تولیدکنندگان می‌شود اظهار داشت: مبارزه با قاچاق کالا که به تولید داخل ضربه می‌زند در استان گیلان تشدید می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه برای پرونده‌های قاچاق کالایی که در استان تشکیل شد جرائم آن در تعزیرات حکومتی از ۲ تا ۵ برابر ارزش کالا اعمال شدند عنوان کرد: مقام معظم رهبری امسال را به نام سال جهش تولید نامگذاری کردند و می‌طلبد امر مبارزه با قاچاق کالا به شکل قاطعی پیگیری شود.

دلق‌پوش دارا بودن بزرگترین مرز ترانزیتی کشور را از جمله مزیت‌های بسیار مهم استان گیلان تلقی کرد و با اشاره به اینکه باید از فرصت‌ها به خوبی استفاده کرد ابراز داشت: با توجه به اینکه گیلان مرکز ثقل بسیاری از امور تجاری و اقتصادی محسوب می‌شود بنابراین در صورت عدم نظارت دقیق، پدیده قاچاق کالا در آن خطرآفرین است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از وجود حدود ۱۱۰ هزار واحد صنفی، ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی و ۱۰۶ معدن در استان سخن گفت و تصریح کرد: در حال حاضر بخش صنعت و معدن تأمین بیش از ۴۵ درصد اشتغال استان گیلان را بر عهده دارد و این امر نشان‌دهنده اهمیت بسیار بالای بخش‌های یاد شده در اقتصاد است.

وی با اشاره به اینکه طبق آمارها بیش از ۷ درصد ثروت و منابع جهان متعلق به کشور ایران است اما هنوز تبدیل این ثروت به اقتصاد پویا از ۶ دهم درصد فراتر نرفته است خاطرنشان کرد: اگر یک فضای همدلی واحدی برای توسعه پایدار توسط نمایندگان ایجاد شود استان می‌تواند پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در بخش‌های مختلف داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان یکی از مؤلفه‌های مهم در جهش تولید را هدایت سرمایه‌گذاری‌ها از محل‌ صرف سودجویانه به سمت تولیدات مولد، هدفمند، اشتغال‌زا و بازار پسند خواند و گفت: این هدف با فعال‌سازی مراکز مشاوره کسب و کار و تعیین اولویت‌های جدید سرمایه‌گذاری متناسب با اقلیم گیلان امکان‌پذیر می‌شود.

دلق‌پوش نبود بستر تبلیعاتی ارزان در رسانه‌های جمعی و ملی برای جلب بازار بومی مناسب برای عرضه کالا و فرهنگ سازی بیشتر برای مصرف کالای ایرانی را مورد توجه قرار داد و گفت: عدم جذب نقدینگی توسط صاحبان صنایع به علت پیچیدگی اداری و فقدان مدیریت هوشمند از دیگر مواردی است که در مسیر جهش تولید اختلال ایجاد می‌کند.

وی نظارت بر تأمین و عرضه کالا و خدمات در سطح جامعه را از مهم‌ترین رویکردهای سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد و بیان داشت: در حالی‌که سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها در حوزه کلان با پدیده قاچاق کالا مبارزه می‌کنند سازمان صنعت، معدن و تجارت اصل فعالیت خود در این زمینه را در حوزه عرضه معطوف کرده است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گیلان رونمایی از سامانه استانی طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار موسوم به تاپ در گیلان که در سال ۹۸ انجام شد را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: ارتقاء فنی و مهندسی بنگاه‌‌های اقتصادی و تولیدی می‌تواند برای اهداف مهمی نظیر اشتغال پایدار ظرفیت‌سازی کند .

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار