کد خبر : 34146
تاریخ انتشار : شنبه 4 اسفند 1397- 54: 10

عضو هیئت رئیسه مجلس:

اجرای کامل طرح رتبه‌بندی معلمان نیازمند ۱۴هزار میلیارد تومان اعتبار است

اجرای کامل طرح رتبه‌بندی معلمان نیازمند ۱۴هزار میلیارد تومان اعتبار است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اجرای کامل طرح نظام رتبه‌بندی معلمان به ۱۴هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمند است گفت: در لایحه ۹۸ تنها ۳هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

به گزارش گیلانستان اسدالله عباسی اظهار داشت: در لایحه بودجه سال ۹۸ تنها ۳هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح نظام رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته شده است در حالی که برای اجرای کامل آن به ۱۴هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتباراتی که در لایحه برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان پیش‌بینی شده است به‌هیچ عنوان کافی نیست عنوان کرد: در رابطه با تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریس نیز اعتباری از سوی دولت در نظر گرفته نشده بود اما کمیسیون تلفیق ۴۵۰ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفت.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس بودجه ۴۴ هزار میلیارد تومانی وزارت آموزش و پرورش در سال ۹۸ را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: اعتبارات حوزه آموزش و پرورش در لایحه بودجه سال آینده به نسبت بودجه‌ای که برای امسال در نظر گرفته شده بود حدود ۲۲ درصد رشد داشته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه بودجه ۴۴ هزار میلیارد تومان آموزش و پرورش جوابگوی تمام نیازهای این بخش نیست اظهار داشت: ایجاد یک تحول و دگرگونی مثبت در خانواده بزرگ آموزش و پرورش به ۱۲ هزار میلیارد تومان دیگر یعنی به ۵۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمند است.

عباسی مشکلات سرمایشی و گرمایشی که در مدارس بسیاری از استان‌های کشور از جمله گیلان وجود دارد را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: در حال حاضر بسیاری از مدارسی که در مناطق سردسیر و گرمسیر گیلان واقع شده‌اند فاقد سیستم‌های مناسب و استاندارد سرمایشی و گرمایشی هستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس استخدام بیش از ۲۵ هزار نفر از معلمان حق‌التدریسی در سال ۹۸ را از برنامه‌ها و تعهدات دولت دانست و گفت:‌ بسیاری از معلمان حق‌التدریسی با مشکلات اقتصادی و معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند که این موضوع به هیچ عنوان زیبنده سیستم آموزشی کشور نیست.

انتهای پیام/‌تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار