کد خبر : 41642
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 شهریور 1398- 03: 17

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

اجرای ۱۰۲ واحد بوم‌گردی در گیلان/ ۳۵۹ فرصت شغلی ایجاد می شود

اجرای ۱۰۲ واحد بوم‌گردی در گیلان/ ۳۵۹ فرصت شغلی ایجاد می شود

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به اینکه ۱۰۲ واحد بوم‌گردی در این استان در حال اجرا است، گفت: با بهره برداری از این واحدها برای ۳۵۹ نفر فرصت شغلی ایجاد می شود.

به گزارش گیلانستان شهرود امیر انتخابی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در حال حال ۱۰۲ واحد بوم گردی در استان گیلان در حال اجرا است، اظهار کرد: با بهره برداری از این واحدها برای ۳۵۹ نفر فرصت شعلی ایجاد می شود.

وی سهم زیرساخت‌های گردشگری روستاهای استان گیلان را ۲۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ۲۷۰ پروژه تاسیسات گردشگری در سطح استان گیلان در حال اجرا است از این تعداد بیش از ۲۰۰ پروژه مربوط به روستاها است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان ادامه داد: این پروژه‌ها در قالب هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، سفره خانه سنتی، بوم گردی و مجتمع های اقامتی پذیرایی است.

امیر انتخابی در ادامه به برخی پروژه های اجرایی در سطح روستاهای استان گیلان از سال ۸۸ تاکنون اشاره و تصریح کرد: این پروژه‌ها راه‌سازی، آبرسانی، تامین روشنایی، محوطه سازی فضاهای گردشگری و سایر موارد بوده که برای این پروژه‌ها حدود ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات و اعتبار هزینه شده است.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش سالانه مسافران و گردشگران ورودی به استان گیلان و به منظور رونق کسب و کار روستایی و در راستای تسهیل روند صدور موافقت اصولی اولیه برای افتتاح اقامتگاه‌های بوم‌گردی، تفاهم نامه‌ای در سطح استانی با معاونت عمرانی استانداری، بنیاد مسکن و میراث فرهنگی گیلان در ۳۰ آذر ماه سال ۹۶ منعقد شده که بر همین اساس و به منظور پیگیری و تسریع در روند رسیدگی به درخواست‌های واصله تاکنون ۳۶ جلسه کمیته بوم گردی استان برگزار و طی این جلسات ۶۲۵ پرونده دارای شاخص‌های اقامتگاه بوم‌گردی و معیارهای قرارگیری گردشگران در فضای زندگی روستایی مورد تایید و دریافت موافقت اصولی اولیه شده‌اند.

امیر انتخابی با بیان اینکه همچنین در این مدت ۱۰۲ واحد بوم‌گردی با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیون ریالی و اشتغالزایی برای ۳۵۹ نقر موفق به اخذ پروانه ساختمانی و صدور مجوز ایجاد و شروع عملیات ساخت شده‌اند، افزود: از این تعداد ۳۲ واحد بوم‌گردی در روستاها با اشتغالزایی۱۴۳ نفر، موفق به اخذ مجوز بهره برداری شش ماهه از سوی معاونت گردشگری این اداره کل شده و در حال ارائه خدمات به بوم‌گردان هستند.

وی ادامه داد: تا پایان امسال پیش بینی می شود ۴۰ واحد بوم گردی دیگر نیز بهره برداری می شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار