کد خبر : 64580
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۹:۲۴

مدیر کل بنیاد مسکن گیلان:

اجرای ۸۰۰ طرح خروج اراضی باغی و زراعی از طرح های هادی در گیلان

اجرای ۸۰۰ طرح خروج اراضی باغی و زراعی از طرح های هادی در گیلان

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت: امسال ۸۰۰ طرح هادی در روستاهای استان گیلان بازنگری شده و اراضی زراعی و باغی از این طرح خارج شدند.

به گزارش گیلانستان، محمد اکبرزاده شامگاه یکشنبه در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه حساب ۱۰۰ حضرت امام بر مشارکت مردمی استوار است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در توسعه روستاها دیدگاه معیشت محور است و امسال در جهت رونق تولید در روستاها سیاست گذاری می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد جمعیت گیلان در روستاها ساکن هستند، افزود: بیش از دو هزار روستای بالای ۲۰ خانوار داریم و شاخص برخورداری طرح هادی استان ۹۹.۷ درصد بوده که با شاخص ملی برابر است.

اکبرزاده ادامه داد: شاخص اجرای طرح‌های هادی در استان گیلان ۵۰ درصد است که از شاخص ملی چهار درصد عقب تر بوده و امسال در جهت جبران این عقب ماندگی حرکت می‌کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان روستا را محل تولید و ارائه خدمات به کشور است دانست و با بیان اینکه طرح هادی با هدف حفظ ظرفیت روستاها اجرایی می‌شود، گفت: متأسفانه در روند اجرای طرح هادی در گیلان با کسانی مواجه شدیم که زمین‌های روستایی که زیرساخت‌های غذایی را تأمین می‌کنند، را خرید و فروش کردند لذا اگر طرح هادی در راستای ساخت و ساز و تغییر کاربری باشد با آن مقابله می‌کنیم.

هدفگذاری برای ساخت ۱۵۷۰ واحد مسکونی در طرح اقدام ملی

اکبر زاده با بیان اینکه از دو هزار و ۲۰ روستا حدود ۷۹۰ روستا طرح هادی بر سکونت‌گاه‌های روستایی منطبق شده است، اضافه کرد: امسال نیز معادل ۸۰۰ طرح دیگر را بازنگری کرده و اراضی زراعی و باغی را از طرح هادی خارج می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در بنیاد مسکن انقلاب با هفت دستگاه اجرایی شامل جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، استانداری، وزارت کشور، فرمانداری و بخشداری در جهت مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی همکاری داریم، تصریح کرد: امسال سال پایانی اجرای سند توسعه شش ساله است و باید این طرح را تکمیل کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان ادامه داد: در طرح اقدام ملی مسکن، هزار و ۵۷۰ واحد را در سیاست گذاری داریم و مقرر شده امسال حداقل هزار و ۵۰۰ واحد دیگر را در دست اقدام قرار دهیم.

اکبر زاده با بیان اینکه ۹۹.۴ درصد پروژه‌های طرح مسکن مهر در گیلان به اتمام رسیده است، افزود: مابقی این طرح مشکل مالکیتی دارد و تا پایان شهریور امسال به اتمام می‌رسد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته احداث سه هزار واحد مسکن را در گیلان آغاز کردیم، بیان کرد: احداث سه هزار واحد دیگر برای امسال در دستور کار قرار دارد تا فعالیت‌های بخش مسکن را منطقی کنیم.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار