کد خبر : 61195
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 دی 1399- 41: 16

مدیرکل هواشناسی گیلان:

احتمال بارش شدید باران در مرکز و شرق گیلان/ کاهش محسوس دما در گیلان

احتمال بارش شدید باران در مرکز و شرق گیلان/ کاهش محسوس دما در گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان از احتمال بارش‌های شدید باران در مرکز و شرق گیلان طی روزهای آینده خبر داد و گفت: در پی نفوذ سامانه بارشی دما هوا استان بین ۴ تا ۸ درجه کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش گیلانستان، محمد دادرس امروز با اشاره به وضعیت آب‌وهوای استان طی روزهای آینده اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده نفوذ تدریجی سامانه بارشی به منطقه است.

وی با بیان اینکه شرایط برای ابرناکی و مه‌آلود شدن هوا طی روزهای آینده، محیا است، افزود: در بعضی نقاط استان بارندگی با وزش باد در مناطق مرکزی و شرقی موقتی و شدید همراه خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی گیلان از کاهش محسوس دما طی روزهای آینده در گیلان خبر داد و گفت: به‌طور متوسط دمای هوا بین ۴ تا ۸ درجه کاهش پیدا خواهد کرد.

دادرس از بارش برف در ارتفاعات گیلان خبر داد و بیان کرد: در پی کاهش دما و بارش‌ها تا اوایل روز سه‌شنبه شرایط برای بارش برف در ارتفاعات آماده است.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی از روز سه‌شنبه از استان خارج می‌شود، افزود: از روز سه‌شنبه با خروج سامانه بارشی، کاهش ابر، در ارتفاعات و دامنه‌ها یخبندان و همچنین در طی روز روند افزایش دما تا پایان هفته مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه هواشناسی با توجه به‌ پیش‌بینی‌ها هشدار سطح زردی نیز صادر کرده، تصریح کرد: لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی، احتمال آب‌گرفتگی منطقه‌ای و بالا آمدن آب رودخانه‌ها، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رانش و لغزش ازجمله اثرات و مخاطرات پیش‌بینی‌شده است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار