کد خبر : 64219
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 فروردین 1400- 57: 12

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

احتمال خطا در تست کرونا؛ افراد با تکیه بر تست منفی در دورهمی‌ها شرکت نکنند

احتمال خطا در تست کرونا؛ افراد با تکیه بر تست منفی در دورهمی‌ها شرکت نکنند

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه برخی تست‌های کرونا خطا دارند گفت: افراد نباید با تکیه بر تست منفی کرونا در دورهمی‌ها حضور یابند.

به گزارش گیلانستان، آبتین حیدرزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر ۲۸۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ابراز داشت: ‌۵۵ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته به این آمار افزوده شده‌اند و ۶۰ نفر نیز به دلیل وخامت حالشان در ICU بستری هستند.

وی با بیان اینکه بهترین رفتار برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا عدم مسافرت است گفت: در حال حاضر شاهد حضور مسافران بسیاری در استان هستیم؛ افراد باید فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرده و در فضای بسته حتماً ماسک بزنند

حیدرزاده افزود: در فضای باز رعایت فاصله اجتماعی یک متر و نیم می‌تواند در کاهش ابتلا به کرونا موثر باشد اگر در فضای بسته کسی ناقل کرونا بوده و بی‌علامت باشد حتی با ماسک نیز انتقال انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطرنشان کرد: برخی از افراد به سبب اینکه تست داده‌اند و جواب تست کرونای آن‌ها منفی بوده آزادانه در دورهمی‌ها شرکت دارند‌.

وی تصریح کرد: لازم به ذکر است که تست‌ها خطای منفی کاذب دارند و نباید خیلی به آن‌ها اعتماد کرد و هم‌وطنان باید پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

حیدرزاده افزود: افراد در صورت مشاهده کوچک‌ترین علائمی از سرماخوردگی به مراکز بهداشتی درمانی در سطح استان مراجعه کرده و به بیمارستان‌ها نروند زیرا بیمارستان‌ها و اورژانس‌ها خود می‌توانند باعث انتقال ویروس باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: دورهمی‌ها باید بسیار کوتاه مدت بوده و افراد سالمند و کسانی که دارای بیماری زمینه‌ای اعم از فشار خون، دیابت و نقص ایمنی هستند در این دورهمی‌ها شرکت نکنند.

حیدرزاده ابراز داشت: در صورت برگزاری دورهمی‌ها باید مدت زمان دورهمی بسیار کوتاه و در حد ۱۵ دقیقه بوده و نیز تهویه هوای مناسبی در محل صورت گیرد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار