کد خبر : 8546
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹

احکام هیأت‌های نظارت بر انتخابات شورای شهرستان‌های گیلان صادر می‌شود

احکام هیأت‌های نظارت بر انتخابات شورای شهرستان‌های گیلان صادر می‌شود

رئیس هیأت عالی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای گیلان گفت: احکام اعضای هیأت‌های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان‌های گیلان به‌زودی صادر می‌شود.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام محمدمهدی افتخاری در گفت‌وگویی با تسلیت ایام فاطمیه (س) و تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند؛ 22 بهمن عید فطر، قربان و غدیر ملت ایران است.

وی، دهه فجر انقلاب اسلامی را ایامی پر عظمت و با شکوه توصیف کرد و افزود: در یوم‌الله 22 بهمن مردم نشان می‌دهند به نظام و ارزش‌های انقلاب اسلامی توجه ویژه‌ای دارند و به صورت گسترده در راهپیمایی شرکت می‌کنند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: حضور مردم در راهیمایی 22 بهمن پاسخی محکم به دشمنان به‌ویژه استکبار است.

افتخاری در ادامه با بیان اینکه توجه به برگزاری انتخابات از تأکیدهای مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: ابتدای سال آینده انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به همراه انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

وی، انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا را دارای اهمیت بسیار عنوان کرد و گفت: انتخابات مذکور در سرنوشت معیشتی مردم در بخش‌های عمرانی، اجتماعی و … تعیین‌کننده است.

*انتخابات مسابقه خدمت است

رئیس هیأت عالی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای گیلان با اشاره به اینکه انتخابات مسابقه خدمت است، اظهار کرد: انتظار داریم تمام افرادی که توانمندی و تخصص لازم را دارند و می‌توانند برای مردم فعالیت داشته باشند، در انتخابات شرکت کنند.

افتخاری، طبق فرمایش امام (ره) مردم را ولی نعمت ذکر کرد و یادآور شد: افراد شایسته‌ای که می‌توانند باری از دوش جامعه و مردم بردارند در انتخابات حضور پیدا کنند.

وی با بیان اینکه مردمی با بصیرت و آگاهی داریم، خاطرنشان کرد: انتخاب افرادی که آبروی نظام را حفظ کنند، حائز اهمیت است.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی تمام احزاب، گروه‌ها و جناح‌های سیاسی را قابل احترام خواند و بیان کرد: وظیفه داریم در امر نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا منویات مقام معظم رهبری را مد نظر داشته باشیم ضمن اینکه موازین و قانون ملاک عمل است.

*دخالت سلیقه‌ها در تأیید یا رد صلاحیت افراد قابل قبول نیست

افتخاری با اشاره به اینکه دخالت سلیقه‌ها در تأیید یا رد صلاحیت افراد در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا قابل قبول نیست، تصریح کرد: ملاحظه‌های جناحی و گروهی نباید مانع از اجرای مقررات و قوانین باشد.

وی منوچهر جمالی نماینده مردم رودبار در مجلس و محمدصادق حسنی نماینده مردم رشت در مجلس را دیگر اعضای هیأت عالی پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در گیلان عنوان کرد و افزود: احکام اعضای مذکور از طرف مجلس شورای اسلامی صادر شده است.

رئیس هیأت عالی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای گیلان با بیان اینکه پس از مشورت‌ها و رایزنی‌ها اسماعیل عبدالهی به عنوان دبیر و سخنگوی این هیأت انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری، حفظ انقلاب و آرمان‌های آن ملاک است و امیدواریم با همدلی و همزبانی بتوانیم برنامه‌ها را پیش ببریم.

افتخاری، خواستار برگزاری با شکوه انتخابات با حضور تمام جریان‌های سیاسی با همدلی و همزبانی شد و اظهار کرد: انتظار داریم تمام گروه‌های سیاسی که حفظ انقلاب برای آنها مهم است و زیر پرچم ولایت فقیه حرکت می‌کنند بتوانند ایران اسلامی را به جایگاه شایسته آن در چشم‌انداز 1404 که مقام معظم رهبری تدوین کردند، برسانند.

وی بر حفظ امانت انتخابات و آرای مردم تأکید کرد و افزود: مردم بدانند در اجرای وظایفی که به عهده ما گذاشته شده، انتخاباتی باشکوه و قانونمند را برگزار می‌کنیم.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دبیرخانه نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها در گیلان آماده فعالیت است، تصریح کرد: احکام اعضای هیأت‌های نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در شهرستان‌ها به‌زودی صادر می‌شود.

افتخاری، فعالیت هیأت عالی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای گیلان را طبق برنامه زمانبندی خواند و بیان کرد: با هیأت عالی نظارت بر انتخابات کشور به طور مستقیم در ارتباط هستیم و اگر احساس کنیم از زمانبندی اجرای برنامه عقب می‌مانیم این اختیار را داریم در این زمینه ورود کرده و امور را پیش ببریم.

وی، آوردن مردم پای صندوق‌های رأی را مهم دانست و گفت: تلاش می‌کنیم افراد شایسته، توانمند و آنها که به قانون تمکین می‌کنند، را به مردم معرفی کنیم.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار