کد خبر : 82182
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱

معاون اقتصادی وزیر کشور:

احیای ۱۶۲ واحد تولیدی راکد و نیمه تعطیل در کشور

احیای ۱۶۲ واحد تولیدی راکد و نیمه تعطیل در کشور

معاون اقتصادی وزیر کشور احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه تعطیل را رویکرد مهم دولت در اشتغالزایی دانست و گفت: ۱۶۲ واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشته اند.

به گزارش گیلانستان به نقل از مهر، محسن کوشش تبار ظهر پنج شنبه در بازدید از دو واحد تولیدی و صنعتی گیلان در رشت با اشاره به ظرفیت‌های ارزشمند استان در بخش تولید، اظهار کرد: احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه تعطیل رویکرد مهم دولت در اشتغالزایی است.

 

وی ادامه داد: برخی صنایع در استان گیلان ۱۰ سال بود که از مدار تولید خارج شده بود که با همت مسئولان استانی احیا شد.

 

معاون اقتصادی وزارت کشور با اشاره به خارج شدن ۸۰۰ واحد تولیدی از چرخه تولیدی در گیلان بیان کرد: در سنوات گذشته بیش از ۸۰۰ واحد صنعتی و تولیدی راکد شده بود که با تلاش دولت ۱۶۲ واحد تولیدی احیا شد و به چرخه تولید بازگشت.

 

کوشش تبار با تاکید بر اینکه بانک‌ها حامی بخش تولید باشند، گفت: بانک‌ها می‌توانند بازوان توانمند دستگاه‌ها در رفع موانع تولید و احیای واحدهای صنعتی و تولیدی باشند.

 

وی با اشاره به موقعیت راهبردی گیلان در بخش صادرات، افزود: قرار گرفتن واحدهای صنعتی فعال در کنار کریدورهای اثربخش می‌تواند نقش مهمی در اشتعال و توسعه داشته باشد.

 

معاون اقتصادی وزارت کشور با بیان اینکه صنعت گیلان باید به سمت اقتصاد صادرات محور برود، گفت: وجود فضای مناسب در حوزه تجارت با کشورهای همسایه حاشیه خزر فرصت مناسبی را برای صادرات فراهم کرده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار