کد خبر : 87158
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 بهمن 1401- 46: 17

رئیس پلیس فتای استان گیلان خبر داد؛

اخاذی در فضای مجازی/ متهم ۲۸ ساله دستگیر شد

اخاذی در فضای مجازی/ متهم ۲۸ ساله دستگیر شد

رئیس پلیس فتای استان گیلان از دستگیری عامل اخاذی و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی یک خانم خبر داد و گفت: متهم ۲۸ ساله این پرونده دستگیر و در اختیار مراجع قضایی داده شد.

به گزارش گیلانستان به نقل از مهر، سرهنگ امیرحسین نقی مهر اظهار کرد: با شکایت زنی جوان در خصوص تهدید و اخاذی از طریق انتشار تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی توسط فردی ناشناس، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم ۲۸ ساله این پرونده در شهرستان رشت شناسایی و دستگیر شد، افزود: متهم در تحقیقات پلیس پس از مشاهده مستندات و ادله جرم به بزه انتسابی اعتراف و هدف خود از این کار را اخاذی و رسیدن به خواسته‌های شوم عنوان کرد.

 

سرهنگ نقی مهر ادامه داد: این فرد با تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

 

رئیس پلیس فتای استان گیلان اضافه کرد: متأسفانه برخی افراد توصیه‌ها و هشدارهای پلیس را جدی نمی‌گیرند و با اعتماد بی‌جا و دوستی‌های اینترنتی، خود را گرفتار مشکلات می‌کنند که این موارد زمینه‌ساز بسیاری از جرایم سایبری است.

 

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ یا نشانی www.cyberpolice.ir به بخش فوریت‌های سایبری پلیس فتا اطلاع دهند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار