کد خبر : 59152
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آبان 1399- 20: 10

عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس:

اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی معیوب است

اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی معیوب است

کوچکی‌نژاد حمایت از دهک‌های آسیب‌پذیر جامعه را در این شرایط اقتصادی از اهداف مهم مجلس خواند و گفت: سیستم اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی معیوب بوده و مجلس درصدد اصلاح آن است.

به گزارش گیلانستان، «جبار کوچکی‌نژاد»، با بیان اینکه دولت و مجلس در راستای حمایت و پشتیبانی از اقشار آسیب‌پذیر و دهک‌های کم‌درآمد جامعه برنامه‌ریزی می‌کنند اظهار داشت: سیستم اختصاص ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی معیوب بوده و مجلس درصدد اصلاح آن است.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از برگزاری جلسات مختلف و تخصصی این کمیسیون با مسئولان بانک مرکزی سخن گفت و در همین مورد عنوان کرد: در این جلسات برای متعادل‌ کردن شرایط بازار ارز پیشنهادات و روش‌هایی مطرح شد که می‌توان با استفاده از آن‌ها بازار را کنترل کرد.

 

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه متاسفانه دولت تا به امروز آنچنان که باید به بازار ارز ورود نکرده است تصریح کرد: بخشی از منابع اعتباری و مالی ما که در دست کشورهای همسایه است را می‌توان با روش‌های مختلف دریافت کرد از طرفی دولت هم می‌تواند از منابع حاصل از هدفمندسازی یارانه‌ها استفاده کند.

 

وی اختصاص چهار میلیارد دلار ارز جهت تامین کالاهای اساسی در ۶ماهه نخست امسال را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: به اعتقاد بنده این شیوه اختصاص ارز آن هم با نرخ چهار هزار و ۲۰۰ تومانی خودش فسادانگیز است و مجلس به دلیل عدم موفقیت این شیوه به شدت با آن مخالف است.

 

عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اینکه از همان روز نخست تاکنون چیزی حدود ۳۰ میلیارد دلار از منابع کشور به طرح تامین ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی کالاهای اساسی اختصاص داده شده است اذعان کرد: عواید و منافع این ارز به دست مردم نرسیده و این یکی از اشکالات چنین اقداماتی است.

 

نماینده مردم رشت در مجلس تعامل دولت و مجلس در جهت اتخاذ شیوه‌هایی جدید و بهینه‌تر برای تامین کالاهای اساسی مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: تامین کالاهای اساسی با کارت‌های الکترونیکی یکی از روش‌هایی است که به وسیله آن عدالت لازم برای توزیع اقلام سبد خانوار بین مردم رعایت می‌شود.

 

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه منابعی نجومی از دست کشور رفته و سیستم اختصاص ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی معیوب است یادآور شد: مردم در سفره‌های خود اثر ارز نیمایی را ندیده‌اند به همین علت است که مجلس سعی دارد رویه تامین کالاهای اساسی را تغییر دهد.

 

عضو کمیسیون برنامه‌، بودجه و محاسبات مجلس از فشارهای اقتصادی و تنگناهای معیشتی که قشر عظیمی از مردم را درگیر کرده و به آنان فشار می‌آورد را نیز متذکر شد و خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم سعی دارد در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری رسالت خود را برای ارتقاء اقتصادی و معیشتی مردم به انجام برساند.

 

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار