کد خبر : 68322
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴

استاندار گیلان در دیدار با معاون اول رئیس‌جمهوری:

اختصاص حداقل نیمی از درآمد فروش چوب سنواتی به حفاظت از جنگل‌های گیلان

اختصاص حداقل نیمی از درآمد فروش چوب سنواتی به حفاظت از جنگل‌های گیلان

استاندار گیلان در دیدار با معاون اول رئیس‌جمهوری، اختصاص حداقل نیمی از درآمد فروش چوب سنواتی اراضی ملی به موضوع حفاظت و صیانت از جنگل‌های استان را خواستار شد.

به گزارش گیلانستان، دکتر ارسلان زارع در دیدار با دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری، به اجرای طرح زراعت چوب در اراضی ملی و مستثنیات در راستای تأکیدات رئیس‌جمهوری اشاره و اظهار کرد: طرح زراعت چوب با حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی، به عنوان یکی از مهم‌ترین موضوعات اقتصادی استان و به منظور تأمین مواد اولیه صنایع بزرگ سلولزی، پالت سازی و کاغذ در حال اجراست.
وی با اشاره به احاله مدیریت حدود هشت هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی استان برای کشت جدید درخت و انجام مقدمات دو هزار هکتار دیگر در سال‌جاری، افزود: از محل برداشت چوب سنواتی اراضی مذکور در سال گذشته حدود ۹۰ هزار مترمکعب چوب استحصال شده و ۴۰ هزار مترمکعب نیز در دست اقدام است.
نماینده عالی دولت در گیلان اضافه کرد: برداشت ۱۸۰ هزار مترمکعب چوب در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ نیز برای تأمین مواد اولیه صنایع سلولزی استان نیز پیش‌بینی می‌شود.
وی از واریز ۱۴۳ میلیارد تومان به حساب خزانه از محل درآمد فروش ۹۰ هزار مترمکعب چوب استحصال شده خبر داد و خواستار اختصاص حداقل نیمی از درآمد فروش چوب سنواتی اراضی ملی به موضوع حفاظت و صیانت از جنگل‌های استان شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار