کد خبر : 73146
تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آذر 1400- 52: 13

استاندار گیلان:

اختصاص ردیف بودجه برای برگزاری کنگره «میرزا کوچک» در سال آینده

اختصاص ردیف بودجه برای برگزاری کنگره «میرزا کوچک» در سال آینده

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم معرفی شخصیت «میرزا کوچک جنگلی» به جامعه، گفت: ردیف بودجه برای برگزاری کنگره «میرزا کوچک» در سال آینده اختصاص یافته است.

به گزارش گیلانستان، اسدالله عباسی صبح پنج شنبه در مراسم یادواره شهید میرزا کوچک جنگلی و ۱۵۲ شهید طلبه و روحانی استان گیلان در مصلای رشت با تاکید بر اختصاص ردیف بودجه برای برگزاری کنگره میرزا در سال آینده، گفت: حق میرزا شرایط فعلی نیست و باید برای بزرگداشت چنین شخصیت والایی اقدامات ویژه ای انجام شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه «میرزا کوچک» با دو جبهه یعنی استبداد داخلی و طاغوت و دشمنان خارجی که بر گیلان سیطره داشتند جنگید، افزود: میرزا کوچک خان آنقدر مقاومت کرد که سرش فدای راه خدا شد.

وی با بیان اینکه نام بلند میرزا بر تارک تاریخ می‌درخشد، ادامه داد: از مورخان درخواست داریم که چهره واقعی و انقلابی میرزا را به نسل جدید بشناسانند.

عباسی با اشاره به اینکه آزادی خواهی میرزا بر اساس دین و قرآن و ارزش‌ها و مردمی بودن است، تصریح کرد: امروز باید میرزا را به عنوان یک طلبه مبارز به جامعه معرفی کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه میرزا ثابت کرد که اعتماد به بیگانگان اشتباه است، گفت: تلاش می‌کنیم در کنار بحث‌های اقتصادی و معیشتی، رسیدگی به امور فرهنگی و قهرمانانی مانند میرزا را در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار