کد خبر : 29473
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مهر 1397- 00: 14

اختصاص هشت میلیارد تومان به یک مبایعه‌نامه خاص در شهرداری رشت

اختصاص هشت میلیارد تومان به یک مبایعه‌نامه خاص در شهرداری رشت

در جلسه مشترک کمیسیون‌های برنامه‌وبودجه و عمران شورای اسلامی شهر رشت موضوع اختصاص هشت میلیارد تومان به‌منظور تملک یکی از املاک در رشت بر اساس یک مبایعه‌نامه خاص توسط شهرداری بررسی شد.

به گزارش گیلانستان رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در جلسه مشترک کمیسیون‌های برنامه‌وبودجه و عمران در ساختمان شورای شهر با انتقاد از برخی مبایعه‌نامه‌ها در شهرداری رشت اظهار کرد: متأسفانه اطلاعات جامع و کاملی از وضعیت املاک شهرداری رشت وجود ندارد.

رضا رسولی با اشاره به اعتبار اختصاص‌یافته به‌منظور تملک املاک توسط شهرداری رشت افزود: در سال جاری ۱۴ میلیارد تومان به این مبحث اختصاص داده شد و در شرایطی که تنها شش ماه از سال ۹۷ می‌گذرد این اعتبار به اتمام رسیده و بر اساس یک مبایعه‌نامه خاص هشت میلیارد تومان مازاد بر اعتبار مصوب در این حوزه هزینه شده است.

وی با تأکید بر اینکه توافقات انجام‌شده پیرامون املاکی که در دستور خرید شهرداری رشت قرار دارند باید شفاف‌سازی شود گفت: در شرایط اقتصادی حاکم بر شهر و شهرداری رشت باید محل هزینه کردها و اولویت‌ها در این مبحث مشخص باشد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه یک میلیارد و پانصد میلیون تومان بابت ارزش‌افزوده در ماه جاری به‌حساب شهرداری رشت واریزشده است تصریح کرد: در این ماه پس از دریافت ارزش‌افزوده حقوق کارکنان شهرداری مرکز پرداخت‌شده و این در حالی است که شهرداری رشت در برنامه‌های خود ماهیانه بر روی دریافت هفت میلیارد تومان از محل ارزش‌افزوده تمرکز کرده و با شرایط فعلی یقیناً باید تمامی اقدامات حساب‌شده و بر اساس اولویت انجام شود.

شهرداری رشت در حال بی‌اعتبار شدن است

رسولی با اذعان به اینکه بودجه در نظر گرفته‌شده برای تملک املاک توسط شهرداری رشت در سال جاری به اتمام رسیده است خاطرنشان کرد: این در حالی است که هشت میلیارد تومان مازاد اعتبار اختصاص‌یافته بابت یک مبایعه‌نامه خاص در نظر گرفته‌شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری رشت در حال بی‌اعتبار شدن است بیان کرد: باید مکانیزمی اصولی درباره مبایعه‌نامه‌ها مطرح‌شده و شهرداری ملزم به ارائه نظام‌نامه پیشنهادی خود دراین‌باره است.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت به نشست شهرهای عضو شبکه خلاق خوراک یونسکو در رشت اشاره کرد و افزود: شورا دراین‌باره مبلغ یک میلیارد و دویست میلیون تومان مصوب کرده و مدیران این حوزه ملزم به انجام هزینه‌ها با همین مبلغ اعتباری بوده و هزینه‌های مازاد را باید از محل جذب اسپانسر تأمین کنند.

رسولی گفت: در شرایط اقتصادی حاکم نمی‌توانیم هزینه‌ای مازاد به شهر تحمیل کرده و احساس می‌کنم برخی قصد دارند کاسه و کوزه‌ها را در این حوزه بر سر اعضای شورا بشکنند.

میزان و نحوه پرداخت‌ها در مبایعه‌نامه‌های شهرداری رشت مشخص شود

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای رشت نیز با اشاره به اینکه میزان و نحوه پرداخت‌ها در مبایعه‌نامه‌های شهرداری رشت مشخص شود اظهار کرد: در پرداخت‌های مربوط به مبایعه‌نامه‌ها باید صلاح شهرداری رشت نیز در نظر گرفته‌شده و در غیر این صورت مدیران این حوزه باید پاسخگو باشند.

فاطمه شیرزاد به فعالیت کارگروه حقوقی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: کارگروه حقوقی درباره اقدامات انجام‌شده گزارشی به شورا ارسال کند.

در زمان انعقاد مبایعه‌نامه‌ها از اعضای شورا نظرخواهی شود

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای رشت نیز با انتقاد از عدم نظارت شهرداری رشت به مبایعه‌نامه‌ها و نحوه فعالیت نیروهای شرکتی اظهار کرد: در این حوزه اجحاف فراوانی می‌شود.

حجت جذب با اشاره به اینکه اعضای شورا باید از روند مبایعه‌نامه‌ها در شهرداری رشت مطلع باشند گفت: در زمان انعقاد مبایعه‌نامه‌ها باید از اعضای شورا نظرخواهی شود.

تاکنون گزارشی پیرامون شهر خلاق خوراک رشت ارائه نشده است

معاون مالی و اقتصادی شهرداری رشت نیز در جلسه امروز با اشاره به اینکه اراده شهرداری در شفاف بودن با اعضای شورا است اظهار کرد: پس‌ازاین تمامی مبایعه‌نامه‌ها به اعضای شورا اطلاع‌رسانی می‌شود.

محمدرضا شیرزاد با بیان اینکه منابع مالی شهرداری رشت طی شش ماه نخست سال حدود ۳۰ درصد تحقق پیداکرده است افزود: این مهم در شهرداری‌های مناطق رشت به ۵۰ درصد نزدیک شده است.

وی با عذرخواهی بابت عدم تملک املاک پیش‌بینی‌شده در شهر توسط شهرداری بر اساس بودجه اختصاص‌یافته بیان کرد: از این بابت عذرخواهی کرده و بابت عدم تملک املاک در احساندوست رشت توجیهی ندارم.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری رشت به همایش شهرهای خلاق خوراک یونسکو در رشت اشاره کرد و گفت: با مدیر برنامه‌های یونسکو در شهر خلاق خوراک رشت نشست‌های مختلفی برگزار کرده اما نتیجه مثبتی از این نشست‌ها حاصل نشده است.

وی با بیان اینکه تاکنون گزارشی مکتوب و جامع پیرامون شهر خلاق خوراک رشت ارائه نشده افزود: آبروی رشت با این همایش گره‌خورده و باید تمامی جوانب پیرامون این مسئله بررسی و شفاف‌سازی شود.

 شیرزاد با اشاره به اینکه حدود سه سال از عضویت رشت در شبکه شهرهای خلاق یونسکو سپری‌شده است بیان کرد: کسب این برند تأثیری در منابع مالی و اقتصادی رشت نداشته است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار